یک‌شنبه 26 فروردین 1403 - 14 Apr 2024
کد خبر: 14918
تاریخ انتشار: 1401/02/01 00:00

اتفاقی بی‌سابقه برای نفت در خاورمیانه

قیمت نفت در خاورمیانه در ۴۸ ساعت گذشته افزایش یافت. این در حالی است که افزایش قیمت نفت خاورمیانه به سختی رخ می‌دهد و گریدهای نفتی خاورمیانه، نسبت به قیمت نفت برنت، ارزان‌‌تر هستند.

آن طور که معامله‌گران به بلومبرگ گفته‌اند، قیمت بعضی از گریدهای نفتی خاورمیانه پس از این که خریداران محموله‌های ارزان این منطقه را خریداری کردند، افزایش یافت.

گریدهای نفتی خاورمیانه، معمولا از بفیه گریدهای نفتی ارزان‌تر هستند و خبر افزایش قیمت گریدهای نفتی خاورمیانه، به ندرت اتفاق می‌افتد.

به نظر می‌رسد نگرانی از کمبود تقاضای نفت در بازار و بحران انرژی به خاورمیانه و آسیا هم رسیده است.

معامله‌گران همچنین گزارش دادند که اختلاف قیمت نقدی محموله‌های نفت موربان ابوظبی که قرار است در ژوئن بارگیری شود، در یک هفته بیش بیش از چند دلار گران شده است.

با این که تقریبا همه کشورها می‌دانند طبق قراردادهای منعقد شده، تقاضای مشخصی دارند اما هنوز کشورها از کنترل ویروس کرونا در چین و بازگشت دوباره این کشور به عرصه تقاضاکنندگان، نگران هستند.

بنا بر داده‌های بلومبرگ، نفت ارزان‌، حاشیه سود پالایش را برای پالایشگاه‌ها که در زمان کرونا بسیار ضعیف شده‌اند را تقویت می‌کند.

به نظر می‌رسد نگرانی از خروج نفت روسیه از بازار انرژی، باعث این تحولات شده است.

البته روسیه هم در حال حاضر، سعی در دور زدن تحریم‌های نفتی است. آن طور که رویترز به نقل از گارد ساحلی یونان خبر داد یونان امروز، یک نفتکش روسیه را در سواحل جزیره اِویا توقیف کرد.

 

منبع: تجارت نیوز


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/2raa9m