یک‌شنبه 02 اردیبهشت 1403 - 21 Apr 2024
کد خبر: 17159
تاریخ انتشار: 1401/03/10 00:09
در راستای تحقق شعار سال و سیاست‌های وزارت صمت عملیاتی شد

اتحاد استراتژیک سایپا و ایران‌خودرو

گروه صنعت: دو خودروساز بزرگ کشور، در جهت تحقق شعار سال و سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود و با هدف تقویت شاخص‌های بهره‌وری و مقیاس تولید و در مسیر اتحاد استراتژیک خود، به امضای تفاهمنامه توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه موتور و گیربکس اقدام کردند.

 مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در مراسم امضای این تفاهمنامه در شرکت بن‌رو سایپا واقع در شهرستان ساوه گفت: اتحاد استراتژیک با هدف به اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دو خودروساز

مهدی خطیبی بهره‌مندی مشترک از سایت‌های تولیدی خارج از کشور را یکی از محورهای اتحاد استراتژیک برشمرد و گفت: قرار است این همکاری در سایت‌های تولیدی در سوریه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان رقم بخورد که نتیجه آن صرفه‌جویی و بهره‌وری بیشتر خواهد بود.

 به‌گزارش ایکوپرس، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو افزود: برای دستیابی هر چه بهتر و سریع‌تر به اهداف این اتحاد، کمیته‌های کارشناسی و اجرایی تشکیل شده تا به نقاط مشترک برای تحقق اهداف برسیم.

تحول در تاریخ صنعت خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، اتحاد استراتژیک دو خودروساز را عاملی برای بهبود شرایط صنعت خودرو دانست و گفت: با اصلاح برخی مفاهیمی که در سال‌های اخیر به اشتباه در صنعت خودرو کشور ترویج یافته و تبدیل به باور شده، مسیر درستی را برای توسعه صنعت خودرو انتخاب کرده و به سمت آن گام برخواهیم داشت.

وی با اشاره به رقابت دیرین دو خودروساز بزرگ کشور در بازار گفت: درحال‌حاضر مشارکت جای رقابت را گرفته و اهداف بلندی برای توسعه صنعت خودرو کشور توسط دو مجموعه تعریف شده است که امیدواریم پرچم دو شرکت، تحت لوای پرچم پرافتخار ایران برافراشته باشد.

صمتخطیبی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و همدلی شبکه تامین، در دو مجموعه ایران‌خودرو و سایپا هیچ محصول ناقص تولید نمی‌شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به تفاهمنامه همکاری با سایپا در امدادرسانی به مشتریان گفت: در راستای افزایش کیفیت خدمات، رضایت مشتریان و افزایش توان امداد، تفاهمنامه همکاری برای ارائه خدمات به مشتریان امضا شده است.

وی ادامه داد: در مرحله نخست این طرح در سراسر کشور با استفاده از بیش از ۲ هزار خودرو خدمات حمل به مشتریان ارائه می‌شود که در مراحل بعدی خدمات بالینی و تعمیراتی نیز اضافه خواهد شد.

خطیبی اتحاد استراتژیک با سایپا را آغازی عالی و بسیار مطلوب دانست و گفت: چشم‌انداز این اتحاد منفعت برای اقتصاد کشور و تمامی ذی‌نفعان از جمله مشتریان خواهد بود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به حمایت‌ها و همکاری‌های احمد قلعه‌بانی در شکل‌گیری و پیشبرد اهداف موردنظر گفت: قطع به یقین آغاز این همکاری، تحولی بزرگ در تاریخ صنعت خودرو ایران را رقم خواهد زد.

او با قدردانی از مدیرعامل سایپا برای همسو بودن در این اتحاد ادامه داد: از همکاران می‌خواهم همت و تلاش خود را برای رسیدن به اهداف این اتحاد استراتژیک به‌کار بندند.

هم‌افزایی و کاهش هزینه‌ها

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این مراسم گفت: عمر همکاری استراتژیک بین خودروسازان در جهان بیش از ۱۷ سال و با هدف افزایش کیفیت بهینه‌سازی قیمت، رشد بهره‌وری و تحویل انجام‌شده و معنی آن ادغام خودروسازان با هم نیست.

صمتمحمدعلی تیموری افزود: به‌دلیل نیاز به سرمایه‌گذاری بالا و زمان‌بر بودن تولید قوای محرکه این حوزه نقطه عطف ایجاد همکاری استراتژیک خودروسازان در دنیا است.

وی تاکید کرد: این حوزه به‌دلیل اینکه هزینه تحقیقات بالایی نیاز دارد و بهبودها در آن به‌سختی انجام می‌شود، دارای اهمیت بسیاری است.

تیموری با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر جهشی در حوزه خودروهای برقی در جهان ایجاد شده، گفت: در همکاری استراتژیک سایپا و ایران‌خودرو هماهنگی برای تولید خودروهای برقی مدنظر قرار گرفته است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: نکته دیگری که در این همکاری موردنظر قرار گرفته بهره‌گیری از توان دو طرف در ارائه خدمات امدادی به محصولات یکدیگر است که در این راستا خدمات‌دهی به مشتریان تسهیل می‌شود.

وی افزود: در تحقیق و توسعه طراحی خودرو و قوای محرکه نیاز به آزمایشگاه‌ها و دستگاه‌هایی است که ایجاد آنها بسیار هزینه‌بر است و در همکاری استراتژیک این مورد دیده شده که دو شرکت از توان موجود یکدیگر استفاده کرده و نتیجه آن افزایش کیفیت محصول خواهد

بود. تیموری خاطرنشان کرد: در حوزه لجستیک و حمل‌ونقل که بین ۸ تا ۱۰ درصد قیمت تمام‌شده برای خودروساز هزینه دارد نیز با همکاری دو طرف مقررشده که هم‌افزایی ایجاد شود که این موضوع کاهش هزینه برای مشتری را به همراه دارد.

وی افزود: در زنجیره تامین هم این همکاری استراتژیک تاثیر بسزایی در تامین به‌موقع و با کیفیت برای هر دو خودروساز به همراه دارد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با درایت وزیر صنعت، معدن و تجارت در ایجاد ساختار فرآیندی در حوزه خودرو و با ایجاد معاونت خودرویی در وزارتخانه، این همکاری استراتژیک ایجاد شده و به‌طور قطع نتایج خوبی برای مردم به همراه خواهد داشت.

نقش خودروسازی در توسعه صنعت

احمد قلعه‌بانی، دبیر کمیته مشترک دو خودروساز نیز در این مراسم، از مدیران‌عامل دو خودروساز و شرکت بن‌رو برای عملیاتی کردن اتحاد استراتژیک قدردانی کرد و گفت: خودروسازی نقش مهمی در توسعه صنعت کشور دارد.

وی ادامه داد: اتحاد استراتژیک دو خودروساز بلندمدت خواهد بود و در آینده شاهد طراحی پلتفرم‌های مشترک خواهیم بود.

قلعه‌بانی افزود: مدیران ایران‌خودرو و سایپا در چند ماه اخیر با برنامه‌ریزی دقیق، موفق به جمع‌آوری خودروهای ناقص از کف پارکینگ‌ها شده‌اند که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به فرامین رئیس‌جمهوری درباره افزایش تولید و کیفیت، خواستار تلاش دو خودروساز برای تحقق فرامین و اهداف شد.

گفتنی است براساس توافقنامه به امضا رسیده، ۱۰ هزار موتور خودرو شاهین برای مدت یک سال مطابق با استانداردهای روز جهان از سوی گروه صنعتی ایران‌خودرو تولید خواهد شد که پس از طی فرآیند انطباق با محصول و انجام کالیبراسیون اجرایی خواهد شد.

بدین منظور موتور TUP و گیربکس ۶ دنده اتوماتیک گروه صنعتی ایران‌خودرو در پلتفرم شاهین مورداستفاده قرار خواهد گرفت و پروژه از زمان امضای توافقنامه اجرایی خواهد شد.

قطعاتی به‌صورت مشترک در این پروژه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که برای اجرای این کار تیم‌های کاری مشترک تعریف و مشغول فعالیت هستند.

براساس این گزارش، همزمان با مراسم امضای این تفاهمنامه، شرکت‌های امدادخودروایران و امدادخودروسایپا با انعقاد تفاهمنامه جداگانه‌ای درباره خدمات‌رسانی به مشتریان هر دو شرکت در سراسر کشور با استفاده از ناوگان اختصاصی خود، اجرای برنامه دیگری از اتحاد استراتژیک دو شرکت را آغاز کردند.

یک بازدید نظارتی سرزده

مدیر حوزه مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، با هدف نظارت بر فرآیند رسیدگی به درخواست و مشکلات مشتریان از شرکت همگام خودرو و مدیریت ارتباط با مشتریان بازدید کرد. در این بازدیدها که در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و افزایش رضایتمندی مشتریان انجام شد، فرآیند کیفی ارائه خدمات به مشتریان موردبررسی و نظارت قرار گرفت.

امیرهوشنگ روشن‌آزاده با تاکید بر بهبود روند ارائه خدمات و پاسخگویی به مشتریان گفت: عملکرد نمایندگی‌های مجاز گروه صنعتی ایران‌خودرو باید تبدیل به الگویی سرآمد در جلب رضایتمندی مشتریان شود.

وی با تاکید بر تکریم مشتریان در شبکه خدمات پس از فروش، گفت: تمام مشتریان، ولی‌نعمتان ایران‌خودرو هستند که باید خواسته و رضایت آنها در اولویت نمایندگی‌ها باشد.

حضور ساپکو در هجدهمین نمایشگاه تخصصی قطعات

شرکت ساپکو همسو با سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و اهداف توسعه گروه صنعتی ایران‌خودرو، با هدف بهبود تصویر شبکه تامین، تحکیم و تقویت تعامل با ذی‌نفعان، شناسایی فرصت‌ها و معرفی نیازهای همکاری در زمینه صنعت خودرو و قطعه‌سازی کشور و نیز بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل شرکت‌های دانش‌بنیان در هجدهمین نمایشگاه تخصصی قطعات، مجموعه‌ها و صنایع وابسته خودرو از ۲۶ تا ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان حضور خواهد یافت.

ساپکو در این نمایشگاه که در زمینی به مساحت ۸ هزار مترمربع و با مشارکت بیش از ۱۰۰ شرکت و حضور و همراهی شبکه تامین گروه صنعتی ایران‌خودرو، برگزار خواهد شد، در راستای بهبود تعامل و فضای محیطی کسب‌وکار صنعت خودرو و شناسایی فرصت‌های همکاری به معرفی نیازمندی‌های صنعت خودرو در حوزه‌های فناوری‌های قوای محرکه، قطعات برق و الکترونیک، قالب و ابزار، فناوری‌های آزمون و صحه‌گذاری خودرو، مواد و روش‌های تولید پیشرفته پلیمری و فلزی و سایر فناوری‌های پشتیبان حوزه صنعت قطعه‌سازی خواهد پرداخت.

این شرکت به‌عنوان مدیر شبکه تامین قطعه‌سازی، زمینه توسعه تعاملات سازنده و استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» را فراهم خواهد کرد.   


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/3kemld