پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 - 28 Mar 2024
کد خبر: 13552
تاریخ انتشار: 1401/01/07 08:12

آشنایی با صفر تا صد نحوه ی خرید ویزای ارزان با قاصدک24!

یکی از مهمترین و ضروری‌ترین مراحل سفر به مقاصد خارجی دریافت ویزا شناخته می‌شود که خرید آن روند مخصوص به خود را دارد.

 

البته ورود به تعداد معدودی از کشورها برای ایرانیان بدون ویزا صورت می‌گیرد ولی اکثر مقاصد محبوب برای سفر مانند عمان، کانادا، تایلند، دبی و... نیازمند اخذ ویزا هستند. بنابراین ما در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم شما را با انواع خدمات ویزا آشنا کنیم و علاوه‌بر مدارک لازم  برای آن، به هزینه‌ها و قیمت ویزا نیز اشاره کنیم. با ما همراه باشید باشید.

ویزا چند نوع داره؟

قبل از هر اقدامی برای گرفتن ویزا، می‌بایست با انواع آن آشنا شوید. زیرا تعداد بیشماری از آن‌ها وجود دارند که هرکدام دارای شرایط، مدت زمان و هزینه متفاوت هستند. همچنین اگر با اهداف شما از سفر تطابق نداشته باشند، به راحتی از سمت سفارت رد خواهند شد. به عنوان مثال اگر شما قصد کارکردن در کشوری را داشته باشید و برای ویزای توریستی اقدام کنید، با مشکل مواجه خواهید شد. زیرا برای فعالیت شغلی در کشورها نیاز به اخذ مجوز کار دارید که صرفا با ویزاهای مسافرتی قابل دریافت نیست. پس با دقت انواع ویزاها را که در زیر براساس نوع و تعداد تردد مشخص شده‌اند مطالعه کنید.

  • ویزای توریستی: این ویزا یکی از رایج ترین و راحت ترین ویزا برای ایرانیان شناخته شده و به نام های ویزاهای مسافرتی یا گردشگری نیز شهرت دارد. شما با خدمات این ویزا می‌توانید به گشت‌گذار در کشور موردنظر بپردازید یا تعطیلات خوشی را تجربه کنید. همچنین می‌توانید به دیدار از دوستان و اقوام خود بروید و نهایت استفاده را از مهلت اعتبار ویزای خود ببرید. همچنین خوب است بدانید این ویزا معمولا در غالب ویزاهای 30 روزه صادر شده و مدت زمان و اعتبار متفاوتی دارد.
  • ویزای تجاری و کاری: بسیاری از افراد به دنبال فعالیت تجاری در کشورهای خارجی هستند یا می‌خواهند برای ایجاد کسب‌وکار خود در این کشور اقدام کنند. به تمامی این افراد ویزای تجاری را توصیه می‌کنیم که در صورت واجد شرایط بودنِ مدارک صادر می‌شود. همچنین ممکن است شما با پیشنهاد شغلی Job Offer)) از کارفرمایان کشور موردنظر روبه‌رو باشید که برای این کار نیز گرفتن ویزاهای کاری را پیشنهاد می‌کنیم. با این روش، مجوز کار را از دولت موردنظر دریافت خواهید کرد و می‌توانید فعالیت خود را آغاز کنید.
  • ویزای تحصیلی: این ویزا برای افرادی مناسب است که قصد تحصیل در کشور مقصد یا شرکت در دانشگاه ها و موسسه های آموزشی آن را دارند. همچنین با توجه به دوره‌های طولانی تحصیل، این ویزا را جزو ویزاهای بلندمدت می‌دانند و با نام ویزای دانشجویی نیز می‌شناسند.
  • ویزای ترانزیت: ویزای ترانزیت از آن جهت با عنوان فرودگاهی شهرت دارد که تنها برای عبور از کشور موردنظر صادر می‌شود. به عنوان مثال شما قصد سفر به کشوری اروپایی را دارید و برای رسیدن به آن ناچار هستید از کشور ترکیه اقدام کنید. در این صورت نیازی به دریافت ویزاهای بلندمدت ندارید بلکه کافی‌ست ویزای ترانزیت آن را دریافت کرده و از فرودگاه آن استفاده کنید. البته باید توجه کنید که همراه خود وسایل ممنوعه در پرواز را به همراه نداشته باشید تا در فرودگاه به مشکل برنخورید.
  • ویزای درمانی: ویزا درمانی برای افرادی که قصد درمان یا عمل در کشور خاصی را دارند توصیه می‌شود. توجه داشته باشید که مهم ترین رکن دریافت این ویزا، اثبات عدم توانایی کشور مبدا در بهبودی و سلامت بیمار است. لذا اگر امکان درمان در کشور مبدا وجود داشته باشد، صدور ویزای درمانی مشکل یا غیرقابل اخذ خواهد بود.

ناگفته نماند در بالا به تمامی ویزاهای مهم و کاربردی اشاره کردیم اما موارد دیگری نیز وجود دارند که با دعوت نامه از سوی اقوام یا برای امور تحقیقاتی و مطبوعاتی دریافت می‌شوند.

معرفی آسان ترین روش دریافت

در این بخش به معرفی شیوه‌ای آسان و صحیح برای خرید ویزا می‌پردازیم و شما را گام‌به‌گام با مراحل آن آشنا می‌کنیم. همچنین خوب است بدانید مراحل اولیه انواع ویزا یکسان بوده و برای تمامی آن‌ها می‌بایست مراحل زیر را انجام دهید.

مراحل:

1.      دریافت فرم ویزا به‌صورت آنلاین

2.      تکمیل فرم موردنظر

3.      پرینت فرم (فیزیکی، چاپی)

4.      امضا توسط متقاضی

5.      جمع‌آوری مدارک لازم برای ویزا

6.      در نهایت تحویل مدارک به‌همراه فرم به قاصدک24

7.      اختصاصی: در مواقع خاص از متقاضی برای مصاحبه در سفارت دعوت می‌شود یا برای انگشت نگاری می‌بایست حضوری مراجعه کند.

چه مدارکی لازمه؟

به طور کلی مدارک لازم برای ویزا به شرح زیر است:

·         فرم تکمیل شده برای خرید ویزا همراه با امضا و عدم خط خوردگی

·         اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 7 ماه (یا اسکن رنگی بسته به نوع ویزا)

·         اصل شناسنامه (یا اسکن رنگی)

·         اسکن رنگی از کارت ملی (هر دو طرف)

·         ۱ قطعه عکس رنگی پرسنلی واضح با زمینه سفید

·         بیمه مسافرتی و رزرو بلیط هواپیما رفت و برگشت

توجه کنید که در برخی موارد ترجمه مدارک و تست منفی کرونا PCR)) الزامی‌ست. همچنین ویزاهایی وجود دارند که شرایط و مدارک آن‌ها کمی دشوارتر است. به عنوان مثال مدارک ویزای کانادا علاوه بر موارد گفته شده به نامه تمکن مالی، گردش حساب و... نیاز دارد. لذا برای اطلاع از دقیق ترین مدارک لازم برای ویزا می‌توانید به صفحه‌ی هرکدام از ویزاهای کشورها در قاصدک24 مراجعه کنید.

پس از آشنایی با نحوه‌ی خرید ویزا نوبت به انتخاب مراکز مناسب دریافت آن می‌رسد که پیشنهاد ما استفاده از قاصدک24 (https://ghasedak24.com ) است. این آژانس مسافرتی به شرکت فرش تا عرش قاصدک کارمانیا تعلق دارد و انواع خدمات گردشگری را ارائه می‌دهد. شما برای خرید ارزان ترین ویزاهای محبوب می‌توانید به قاصدک24 مراجعه کنید. به عنوان مثال ویزا عمان 300 درهم، تایلند 65 یورو و ویزاهای دیگر قیمت متفاوتی دارند که برای آشنایی بیشتر می‌توانید با پشتیبانی قاصدک 24 (75269-021) تماس گرفته و از شرایط دقیق آن آگاه شوید. البته ویزا تنها یکی از خدمات این شرکت است و قاصدک24 به شما امکان خرید بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس، رزرو هتل، تور و... را نیز می‌دهد. تنها می‌بایست به سایت قاصدک24 رفته و خرید خود را در کمترین زمان ممکن به انجام برسانید. همچنین می‌توانید راهنمایی‌های لازم را از پشتیبانی 24 ساعته‌ی آن دریافت کنید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/39yxe4