تسلا و بازار خودروهای برقی

به‌گزارش ایسنا، شرکت تسلا موتورز که بدون شک یکی از بهترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده خودروهای برقی لوکس و قدرتمند در امریکا و جهان به‌شمار می‌رود، در سال‌های گذشته معرفی و عرضه خودروهای متعددی مانند تسلا مدل ۳، تسلا مدل اس و تسلا مدل ایکس توانسته نظر و توجه بسیاری از مشتریان و علاقه‌مندان به خودروهای برقی پاک و دوستدار محیط‌زیست را به سمت و سوی خود جلب کند و بافت ارائه و توسعه جدیدترین فناوری‌های کاربردی موجب افزایش رضایت‌مندی آنها و همچنین رشد سهم خود در بازارهای جهانی شود.
حالا براساس تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده در وب‌سایت cleantechnica، خودروهای تسلا موفق شده‌اند، ۲۹ درصد از فروش جهانی خودروهای الکتریکی را در نخستین فصل از سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۳۹۹ خورشیدی) به خود اختصاص دهند.
این بدان معناست که تسلا موتورز توانسته گوی رقابت را از بسیاری دیگر از رقبای قدرتمند خود مانند خودروسازان مشهور و دیرینه جهان مانند فولکس‌واگن، نیسان موتورز، تویوتا، هیوندای، رنو، بی‌ام‌و، دایملر و... برباید و سهم قابل‌توجهی از بازارهای جهانی را در این بازه زمانی ۳ ماهه از آن خود کند.
 خودروهای برقی که در سال‌های گذشته تحت‌تاثیر تشدید نگرانی‌های جهانی درباره میزان آلودگی هوا، تخریب محیط‌زیست و کمبود یا افزایش قیمت سوخت به‌شدت از سوی شرکت‌های خودروسازی، فناوری و همچنین مشتریان مورد توجه و استقبال قرار گرفته‌اند، دولت‌های متعددی در جهان نیز تصمیم گرفته‌اند که با ارائه طرح‌های تشویقی به شرکت‌های تولیدکننده این محصولات و همچنین شهروندان خود، تولید و خرید و فروش وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط‌زیست را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهند.

 بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.
 از جمله برجسته‌ترین شرکت‌های خودروسازی که به تولید و توسعه خودروهای تمام برقی با کیفیت، لوکس و قدرتمند پرداخته است، می‌توان به شرکت امریکایی تسلاموتورز اشاره کرد که توانسته با توسعه مدل خودروهای برقی تسلا ۳، تسلا ایکس و تسلا اس به‌خوبی از سوی مشتریان و علاقه‌مندان مورد توجه و استقبال قرار بگیرد و سهم قابل‌توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد.
تسلاموتورز یکی از شرکت‌های خودروسازی نوظهوری است که در چند سال گذشته با معرفی و عرضه خودروهای تمام برقی و الکتریکی قدرتمند با توان پیمایش مسافت‌های طولانی و ظرفیت بالای باتری توانسته نظر و توجه بسیاری از مشتریان را در سراسر جهان به خود جلب کند و سهم قابل‌توجهی را از بازارهای جهانی به خود اختصاص دهد.
از بزرگ‌ترین بازارهای فروش خودروهای برقی به‌ویژه تسلا می‌توان به کشورهای اروپایی و منطقه اسکاندیناوی، امریکا، کانادا و چین اشاره کرد.








چاپ