افت فروش فولکس‌واگن در چین و امریکا

به گزارش ایسنا، شرکت فولکس واگن آماری درباره فروش خود در بازار چین در نخستین فصل از سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر کرده که نشان‌دهنده کاهش ۳۵.۱ درصدی میزان فروش آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
بر اساس گزارشی که در وب‌سایت China.org.cn آمده است، استفان وولنستاین، مدیر ارشد اجرایی گروه خودروسازی فولکس واگن در چین، درباره چشم‌انداز فروش این شرکت آلمانی در این کشور خاطرنشان کرده است: فولکس واگن به بهبود و تجربه یک روند افزایشی فروش خود در بازار خودرو چین که بدون شک یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازارهای فروش خودرو در جهان به‌شمار می‌رود، چشم‌انداز و نگرش مثبتی دارد و انتظار می‌رود تاثیر و تبعات منفی ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا در این بازار تا اوایل تابستان امسال میلادی از بین برود.
وی در ادامه اظهارات خود افزود: تاکنون فعالیت و تولید شرکت خودروسازی فولکس واگن به ۷۵ درصد از ساعت عادی و نرمال خود بازگشته و به نظر می‌رسد که این روند هفته به هفته بهتر و بیشتر خواهد شد.
این شرکت همچنین در همین بازه زمانی ۳ ماهه، ۷۵ هزار خودرو در بازار امریکا عرضه و فروخته کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۳ درصد کاهش یافته است که کمتر از نیم درصد آن به خودروهای الکتریکی، پاک و دوستدار محیط‌ زیست تعلق داشته است.
به گفته این شرکت، این افت شدید در بازارهای مهم و کلیدی جهان همچون چین و امریکا تحت‌تاثیر شیوع گسترده ویروس خطرناک کرونا به‌وجود آمده و اوج آن نیز در مارس ۲۰۲۰ به ثبت رسیده است.


چاپ