تامین امنیتخاطر در فضای تولید
حامد فراهانی_فعال حوزه ارتباطات
تولید و اشتغال جزو کلیدواژههایی است که در سالهای اخیر موردتاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و ایشان در انتخاب شعار سال همواره این مهم را در نظر داشتهاند.
بدون تردید یکی از مهمترین مشکلات فعلی حاکم بر کشور، مشکلات بخش تولید و چالشهایی است که فعالان این عرصه و تولیدکنندگان با آن دستوپنجه نرم میکنند.
سازمانها و شرکتهای بزرگ اقتصادی اعم از دولتی و خصوصی از ارکان اصلی بازارهای مالی، ظرفیت و توانمندیهای زیادی برای کمک به صاحبان صنایع و کسبوکارها و کارآفرینان برای تولید و اشتغالزایی داشته و میتوانند در مسیر تحقق شعار سال جدید بسیار نقشآفرین باشند.
آنچه از اهمیت خاصی در این راستا برخوردار است، نقش و اهمیت مقوله روابطعمومی در توسعه فضای اقتصادی و نیز عملکرد مدیران روابطعمومی در تبیین سیاستهای مدیرانارشد هر سازمان برای بهرهمندی از فضای کسبوکار است.
در واقع نقش روابطعمومیها در این زمینه بسیار برجسته است، بهطوریکه در جایگاه زنجیره اصلی ارتباط میان مدیران، کارکنان و جامعه هدف، مسئولیتی خطیر برعهده دارند و میتوانند بهنحو مقتضی، اذهان فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع را به اهمیت پوشش ریسک احتمالی فعالیتهایشان معطوف و سازکارهای مناسبی برای معرفی و ارائه خدمات مختلف به بخشهای تولیدی کشور اتخاذ کرده و به آگاهی بخشی در این حوزه بپردازند.
پر واضح است که خدماتدهی مطلوب توسط سازمانهای مختلف، در گرو توسعه خدمات الکترونیکی، تکمیل زیرساختهای توسعهای و سامانههای دیجیتالی و حرکت پرشتاب در مسیر هوشمندسازی خدمات است که همه این موارد بهنوعی نیازمند در اختیار داشتن روابطعمومی چیرهدست و کاربلد است که آشنا به امور بوده تا بتواند بهدرستی فعالیتهای سازمان متبوع خود را متبلور و معرفی کند.
بهبیان دیگر، روابطعمومی پویا بهنوعی یک اهرم قوی برای هر سازمان فعال و توانمند محسوب میشود که میتواند با بهرهمندی از مزایای روابطعمومی هوشمند به توسعه فعالیتهای آن سازمان کمک شایانی کرده و راه را برای توسعه فعالیتهای بیشتر هموار کند.
بنابراین آنچه از اهمیت ویژهای برخوردار است، بها دادن به واحد روابط عمومی در هر سازمان است که بتواند با آرامشخاطر در راستای پیشبرد اهداف سازمانی گامهای مثبت و ارزشمندی بردارد.
بدیهی است، سازمانهای بزرگ و موفق از روابطعمومیهای پویایی برخوردارند که با پر و بال دادن به آنها میتوانند از ارتباطات مستحکمتری بهرهمند شده و اهداف سازمانی خود را پیش ببرند.