-

قرارداد ۴۵ میلیون دلاری گوگل با اسرائیل

طبق گزارش سایت «دراپ سایت نیوز»، گوگل در میانه یک قرارداد شش‌ماهه به ارزش ۴۵ میلیون دلار با دفتر نخست‌وزیری اسرائیل قرار دارد؛ قراردادی که هدف آن ترویج پیام‌های رسمی این رژیم و کم‌اهمیت جلوه دادن بحران انسانی در غزه است. این همکاری تبلیغاتی در حالی صورت گرفته که نهادهای بین‌المللی غزه را منطقه قحطی‌زده اعلام کرده‌اند

قرارداد ۴۵ میلیون دلاری گوگل با اسرائیل

در گزارشی افشاشده از سوی رسانه‌های مستقل، مشخص شده که شرکت گوگل در چارچوب یک قرارداد تبلیغاتی با دولت اسرائیل، در حال اجرای کارزاری دیجیتال برای انکار بحران گرسنگی در غزه است. این قرارداد که در اواخر ژوئن امضا شده، گوگل را به‌عنوان «نهاد کلیدی» در راهبرد روابط عمومی دفتر نتانیاهو معرفی می‌کند.

این کارزار تنها چند روز پس از آن آغاز شد که اسرائیل در تاریخ دوم مارس، ورود غذا، دارو، سوخت و سایر اقلام بشردوستانه به غزه را مسدود کرد. یک سخنگوی ارتش اسرائیل در همان زمان اذعان کرده بود که برای کاهش فشار بین‌المللی، می‌توان از تبلیغات دیجیتال برای انکار گرسنگی در غزه استفاده کرد.

در همین راستا، ویدئویی از وزارت خارجه اسرائیل در یوتیوب منتشر شد که ادعا می‌کرد «در غزه غذا وجود دارد. هر ادعای دیگری دروغ است»؛ ویدئویی که با هزینه‌کرد برای افزایش بازدید، بیش از شش میلیون بار دیده شده است.

تبلیغات این کارزار از طریق پلتفرم‌های تبلیغاتی گوگل، از جمله Display & Video 360 و یوتیوب مدیریت می‌شوند. طبق اسناد منتشرشده، اسرائیل همچنین سه میلیون دلار برای تبلیغات در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) و ۲.۱ میلیون دلار در پلتفرم فرانسوی-اسرائیلی Outbrain/Teads هزینه کرده است.

در همین حال، وزارت بهداشت غزه اعلام کرده که در ماه گذشته، ۱۸۵ نفر از جمله ۱۲ کودک بر اثر گرسنگی جان باخته‌اند؛ آماری که بالاترین رقم ماهانه از زمان آغاز جنگ محسوب می‌شود. این وزارتخانه هشدار داده که بیش از ۴۳ هزار کودک زیر پنج سال و ۵۵ هزار زن باردار و شیرده در معرض سوء‌تغذیه شدید قرار دارند.

سازمان ملل نیز به‌طور رسمی غزه را منطقه دچار قحطی اعلام کرده و خواستار رفع فوری محاصره و ارسال کمک‌های بشردوستانه شده است.

منبع: همشهری آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین