-
مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان خبر داد

رونمایی از رویکردهای جدید نمایشگاه اصفهان

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان از توسعه صادرات، راه‌اندازی نمایشگاه‌های تخصصی منطقه‌ای در کشورهای همسایه و افزایش توانمندی بانوان به‌عنوان رویکردهای جدید این شرکت یاد کرد.

به گزارش صمت از اصفهان، علیرضا مرتضوی در نشست خبری دومین نمایشگاه مدیریت کسب‌وکار اصفهان با تاکید بر اینکه مستندسازی، حلقه گمشده مدیریت در کشور است، گفت: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با مشارکت شهرداری و اتاق بازرگانی فعالیت می‌کند و رویکرد اصلی این شرکت، تسهیلگری در امر صادرات است.

وی با تاکید بر اینکه صادرات موجب گره‌گشایی مشکل اشتغال و مسائل اجتماعی و اقتصادی می‌شود، تصریح کرد: اتاق بازرگانی و شهرداری اصفهان برنامه‌های گوناگونی برای تسهیلگری صادرات دارند و نمایشگاه اصفهان به‌عنوان بازوی اجرایی این برنامه‌ها عمل خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان رویکرد دیگر این شرکت را استفاده از ظرفیت بانوان عنوان کرد و گفت: در نظر داریم از ظرفیت بانوان به‌طور مستقیم در فضای شهر بهره‌مند شویم.

وی تاکید کرد: به‌زودی نمایشگاه دائمی توانمندی‌های اصفهان در بصره ایجاد خواهد شد و به‌دنبال آن هستیم که تعداد نمایشگاه‌های منطقه‌ای برای ارائه توانمندی‌های بین‌المللی برندهای اصفهانی را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در رویکرد نمایشگاه تجدیدنظر کرده‌ایم و به جای تبلیغ برای حضور مردم در نمایشگاه، سعی داریم نمایشگاه را به سطح شهر ببریم، گفت: به‌عنوان مثال در ایام نوروز با اجازه شهرداری در نظر داریم نمایشگاه مبلمان شهری را به داخل پارک‌های شهر ببریم.

مرتضوی تاکید کرد: رویکرد جدید نمایشگاه بین‌المللی اصفهان همان‌گونه که مدیریت جدید شهری با شعار شهر همگرا فعالیت خود را آغاز کرد، نمایشگاهی همگراست که به‌طور قطع مدرن‌تر از نمایشگاه پویا خواهد بود.

وی در ادامه با بیان اینکه در ارتباط با مدیریت کسب‌وکار در حوزه‌های گوناگون، مطالب بسیاری شنیده و آموزش داده‌ایم، اظهارکرد: آنچه مدیر باید روی آن تمرکز کند، این است که از نشدن‌ها و نرسیدن‌ها هراسی نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با اعتقاد بر اینکه مستندسازی حلقه گمشده در مدیریت کشور است، ابراز امیدواری کرد: مستندسازی در ارکان شرکت نمایشگاه پیاده و روح ریسک‌پذیری در آن جاری شود.

وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به موفقیت مدیران ما باید کار را تکرار کنند، گفت: امیدوار به حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و علمی‌تحقیقاتی در این دوره از نمایشگاه هستم و از آنها خواهش می‌کنم در نمایشگاه‌ها حضور یابند، چراکه برای این حضور نیازی به پرداخت هزینه نخواهد بود.

بهبود فضای کسب‌وکار در اولویت

مدیرکل سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز در این نشست خبری تاکید کرد بهبود فضای کسب‌وکار باید در اولویت فعالیت‌های اجرایی قرار بگیرد. کامران کلانی با بیان اینکه در فضای کسب‌وکار مواردی وجود دارد که صاحب کسب‌وکار تسلطی بر آن ندارد و این موضوع بر عملکرد وی تاثیر می‌گذارد، اظهارکرد: موضوع‌هایی همچون فرآیند اخذ مجوز، شرایط استخدام نیرو، مالیات، اعتبارات و... از این دسته هستند.

وی افزود: در سال‌های گذشته استان اصفهان در حوزه کسب‌وکار دچار نقیصه بوده و آن عدم‌هم‌افزایی اجزای گوناگون بخش‌های دولتی برای بهبود کسب‌وکار و نبود همکاری متقابل بخش دولتی و خصوصی است، البته طی چند سال برای بهبود این فضا اقداماتی در شورای گفت‌وگوی بخش دولتی و خصوصی انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به بهبود شاخص فضای کسب‌وکار در استان اصفهان، گفت: شاخص کسب‌وکار از رتبه ۲۶ در سال ۹۸، طی ۶ ماه نخست امسال به رتبه هشتم رسیده است.

وی به نقش تاثیرگذار فعالیت ستاد تسهیل اشاره کرد و گفت: این مسئولیت ما را به‌عنوان مقام دولتی صدچندان می‌کند، چراکه برخی تصمیمات اشتباه موجب تعطیلی یک کسب‌وکار می‌شود؛ بنابراین با این رویکرد به‌دنبال تقویت اکوسیستم کارآفرینی و کسب‌وکار در استان هستیم.

کلانی با تاکید بر اینکه سطح دانایی در بخش خصوصی فراتر از بخش دولتی است، اظهارکرد: به‌دنبال توسعه این فضا در سطح استان و شهرستان‌ها هستیم و تا به امروز ۴۰ مرکز مشاوره و خدمات توسعه کارآفرینی را راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی با اشاره به رشد چندبرابری فضای اشتراکی کارآفرینی در استان، گفت: در حال‌حاضر ۶ کافه کارآفرینی و ۸ فضای کار اشتراکی در اصفهان ایجاد کرده و به‌دنبال ایجاد کانون‌هایی هستیم تا فضا را برای افراد صاحب ایده فراهم کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه امروز کشورهای پیشرفته توسعه‌یافته به مقوله نوآوری و خلاقیت توجه ویژه‌ای دارند، تصریح کرد: در کشور ثروت‌های بزرگی در قالب استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان داریم که متاسفانه امروز در نمایشگاه کسب‌وکار حضور ندارند.

رتبه دوم در کسب‌وکارهای مجازی

معاون بازرگانی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز گفت: اصفهان رتبه دوم حوزه کسب‌وکارهای مجازی را به خود اختصاص داده است. البته امروز واحدهای مجازی فعال در استان نیازمند حمایت هستند.

اسماعیل نادری با بیان اینکه ۱۲۰۰ واحد در استان اصفهان صادرات انجام می‌دهند، تصریح کرد: با وجود اینکه اصفهان، استان مرزی نیست اما در رتبه پنجم یا ششم صادرات کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان قابلیت فعالیت یک کسب‌وکار برتر ایجادشده، افزود: البته برخی کسب‌وکارهای استان همچون صنایع چالش‌هایی دارند و موجب آلودگی می‌شوند، اگرچه طبق آمار بیشترین عامل آلودگی اصفهان خودروها هستند؛ بنابراین راهکار توسعه کسب‌وکارها، شکل‌گیری صنایع سبز و دانش‌بنیان و همچنین ایجاد فروشگاه‌های مجازی است که امیدواریم با برنامه‌ریزی بخش خصوصی فعالیت آنها رونق بگیرد.

جزییات نمایشگاه مدیریت کسب‌وکار

برگزارکننده دومین نمایشگاه مدیریت کسب‌وکار نیز در این نشست با بیان اینکه این نمایشگاه اول تا ۴ دی امسال برگزار می‌شود، گفت: این نمایشگاه با حضور مجموعه‌های فعال در حوزه چاپ و تبلیغات، رسانه، برندینگ، آموزش و مشاوره کسب‌وکار به‌عنوان اصلی‌ترین بخش‌های نمایشگاه فعالیت خواهد کرد.

علی میرجمالی گفت: این نمایشگاه با هدف و رسالت کمک به مدیران کسب‌وکار و بهبود فضای کسب‌وکار برگزار می‌شود؛ در همین زمینه می‌توان تاکید کرد نمایشگاه‌های تخصصی، معمولا محصول‌محور هستند و مدیران را درگیر می‌کنند اما این نمایشگاه مدیران صنعت، صنفی، بازرگانی و شرکت‌های دانش‌بنیان را درگیر می‌کند.

وی با بیان اینکه حوزه کسب‌وکار گستره وسیعی دارد و بخش‌های بسیاری را در این نمایشگاه درگیر کرده‌ایم، گفت: سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فنی‌وحرفه‌ای، اتاق اصناف، اتاق تعاون، شرکت شهرک‌های صنعتی استان، خانه صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، مرکز آموزش بازرگانی، اتحادیه‌های صنفی گوناگون و... در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی افزود: تاکنون ۶۲ برند در حوزه چاپ و بسته‌بندی، تبلیغات، آموزش و مشاوره کسب‌وکار برای حضور در نمایشگاه اعلام حضور کرده‌اند. همچنین در این نمایشگاه به‌جز غرفه‌های موجود، ایستگاه آموزش، ایستگاه مشاوره در حوزه‌های گوناگون، ایستگاه کتاب در حوزه کسب‌وکار برپا می‌شود و خبرنامه الکترونیک تمام اخبار نمایشگاه را اطلاع‌رسانی می‌کند.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات کسب‌وکارها، نداشتن مشاوران تخصصی در حوزه‌های گوناگون است؛ بنابراین در این نمایشگاه در نظر داریم مشاوران متخصص حوزه‌های گوناگون کسب‌وکار، تبلیغات و... حضور داشته باشند، چراکه داشتن مشاوران متخصص به‌شدت در رونق فضای کسب‌وکار نقش دارد.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌هایی که در مدیریت کسب‌وکار مغفول‌مانده، حوزه رسانه است، افزود: مدیران کسب‌وکارها باید با رسانه‌ها در ارتباط باشند؛ بنابراین در این نمایشگاه، پاویون تخصصی رسانه دایر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*