-

پیشرفت ذوب‌آهن در بومی‌سازی قطعات ریلی

اطمینان ذوب‌آهن اصفهان به توان شرکت‌های داخلی بار دیگر موجب بومی‌سازی یک قطعه مهم در تولید ریل ملی شد.

محمدامین یوسف‌زاده، مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن اصفهان درباره بومی‌سازی قطعات خط تولید ریل گفت: با توجه به حساسیت و اهمیت تولید ریل که در خط تولید آن از قطعات بسیار پیشرفته و های‌تک استفاده می‌شود،‌ اقدام به بومی‌سازی این قطعات کردیم. به گزارش روابط‌عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، وی با بیان اینکه از ۳ سال پیش بومی‌سازی قطعات ریل آغاز و در فاز اول بومی‌سازی مته ریل انجام شد، گفت: رژیم صهیونیستی تولیدکننده مته ریل است و این احساس به وجود آمد که به بن‌بست بزرگی رسیدیم. برای حل این مشکل به توانمندی شرکت‌های داخلی اطمینان کردیم و شرکت‌های مختلفی اعلام آمادگی کردند و در بین آنها یک شرکت در ساخت مته بسیار موفق عمل کرد به گونه‌ای که میزان بهره‌برداری از آن بیش از مدل ساخت رژیم صهیونیستی بود و باعث شگفتی همه شد. مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن اصفهان گفت: اگر با مته ساخت رژیم صهیونیستی قرار بود کار کنیم، قادر به ایجاد ۱۰۰ سوراخ بودیم اما با مته ساخت داخل ۱۵۰ سوراخ با قطر مشخص را می توان ایجاد کرد. وی افزود: تولید مته به دلیل گرید آلیاژ خاص و همچنین پیچیدگی و زوایای خاص خود قطعه، بسیار سخت بود ضمن اینکه باید روی آن یک‌سری زیگمنت با دقت بسیار بالا مونتاژ می‌شد و سرانجام خروجی که از مته انتظار داشتیم یک سوراخ با قطر مشخص بود که خوشبختانه نخستین تست آن فوق‌العاده عالی بود. وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها اگرچه سخت بود اما باعث ایجاد فرصت‌های بسیار بزرگی شد، اضافه کرد: موفقیت‌های مهم‌تری نیز در بومی‌سازی سایر قطعات و تجهیزات تولید ریل حاصل شده است. رضا توکلی، سرپرست بخش ریل ذوب‌آهن اصفهان نیز با اشاره به راه‌اندازی اره جدید شماره ۳ برای برش‌کاری و سوراخ‌کاری ریل گفت: وجه تمایز آن با مشابه خارجی در متفاوت بودن فرم و شکل مته است و با یک‌دهم هزینه مشابه خارجی تولید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین