-

افتتاح ۳.۵ میلیارد دلار طرح در ایمیدرو

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو گفت: سرب و روی مهدی آباد با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیون دلار؛ برجسته ترین پروژه ای که تا آخر امسال تکمیل می شود.

سمیه خلوصی مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو در مجمع عمومی سالانه ایمیدرو گفت: طی ۵ ماهه سال جاری ۵ میلیارد دلار صادرات حوزه معدن و صنایع معدنی بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حاکی از رشد ۱۳۰ درصدی است.

وی افزود: سال گذشته ۳.۵ میلیارد دلار طرح افتتاح شد که از پروژه های شاخص آن می توان به آلومینیوم جنوب، انتقال آب خلیج فارس، کنسانتره و گندله منطقه سنگان و طرح های توسعه مس نام برد.

مدیر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو خاطرنشان کرد: سرب و روی مهدی آباد با سرمایه گذاری ۲۵۰ میلیون دلار؛ برجسته ترین پروژه ای که تا آخر امسال تکمیل می شود. اکتشاف پهنه ها در فازهای شناسایی و پی جویی در ۳۰ استان شامل ۱۳۴ پهنه بیش از ۶۶۴ هزار کیلومتر مربع گستره کشور در حال اجراستکه ۸۲ درصد آن تکمیل شده است.

خلوصی اظهار داشت: توانمندسازی بخش معدن از طریق هدایت منابع مالی شرکت ها در بانک ها، تشکیل شرکت سهامی عام پروژه و آمادگی عرضه آن در بورس، برگزاری دوره های آموزشی برای بخش خصوصی، توسعه ساخت داخل و توسعه اکتشاف و زیربناها، بخشی از اقدامات ایمیدرو طی سال گذشته بوده است که امسال نیز ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*