-
اهداف جدید «کگل» در سایه شعار سال محقق می‌شود

تکیه بر توان دانش‌بنیان‌ها با هدف توسعه

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در مسیر استفاده از ساخت داخل با سرعت خوبی در حرکت است و توانسته بخش عمده‌ای از نیازهای خود در بخش قطعات و تجهیزات را با تعامل هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان تامین کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، توسعه بخش معدن و صنایع معدنی در ۲ سال اخیر با توسعه ساخت داخل گره خورده است و این اتفاق توانسته میزان وابستگی به واردات را کاهش دهد اما این امر با همکاری هرچه بیشتر میان شرکت‌های معدنی و دانش‌بنیان رقم خورد که توانست دستاوردهای خوبی را به‌‎ همراه داشته باشد.
شرکت‌های بزرگ معدنی از جمله شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز در مسیر استفاده از ساخت داخل با سرعت خوبی در حرکت هستند و گل‌گهر توانسته بخش عمده‌ای از نیازهای خود در بخش قطعات و تجهیزات را با تعامل هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان تامین کند.


صرفه‌جویی ارزی اولویت ما است
این اتفاق در گام اول منجر به صرفه‌جویی ارزی شد. در نتیجه بخشی از نیاز ارزی اجرای طرح‌های توسعه با استفاده از این راهکار تامین شد اما دستاورد دیگر، افزایش توانمندی واحدهای تحقیق و توسعه بود که گل‌گهر از آن غافل نماند و به‌نوعی آن را در اولویت‌های اصلی برنامه‌های پیش‌رو قرار داد.
با این حال امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شد و بی‌تردید گل‌گهر با نگاه ویژه به این موضوع، برنامه‌های ۱۴۰۱ را تدوین خواهد کرد. نگاهی به ظرفیت‌های گل‌گهر نشان می‌دهد، می‌توان در سال ۱۴۰۱ شاهد نتایج خوبی در راستای تحقق این شعار بود.حضور در پروژه ملی انتقال آب خلیج‌فارس به فلات مرکزی ایران آن هم با سرمایه‌گذاری شرکت‌های معدنی همچون گل‌گهر نشان داد، این مجموعه می‌تواند در بخش‌های دیگر نیز با سرمایه‌گذاری درست و ارزیابی شرایط، به نتایج خوبی دست پیدا کند که حاصل آن در افزایش تولید و سوددهی قابل‌رویت باشد و در نهایت سهامداران از آن بهره‌مند شوند.
از سوی دیگر، نقش‌آفرینی گل‌گهر در زنجیره ارزش فولاد و تلاش برای افزایش این سهم، می‌تواند همکاری دانش‌بنیان‌ها با گل‌گهر را پررنگ‌تر از گذشته کند.


نقش‌آفرینی گل‌گهر در توسعه تولید
ایمان عتیقی، مدیرعامل این شرکت نیز در ابتدای سال اظهار امیدواری کرد با لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب در راستای تحقق شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» تمام توان خود را به‌کار خواهیم بست و با هم‌فکری در مسیر اهداف ترسیم‌شده در سند چشم‌انداز شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، نسبت به اجرای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با کوشش فراوان و مستمر در اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های در دست اقدام، تلاش خواهیم کرد.
وی افزود: این پیام نشان می‌دهد، مجموعه گل‌گهر عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده تا براساس آن بهره‌وری را نیز افزایش دهد اما این موضوع دستاوردهای مثبتی برای گل‌گهر و به‌طور کل بخش معدن کشور خواهد داشت. همان‌طور که اشاره شد، افزایش تولید در کنار همکاری با دانش‌بنیان‌ها می‌تواند، با صرفه‌جویی ارزی همراه بوده و سرعت کار را افزایش دهد. شاید دستاورد مهمی که در این شعار جای گرفته اشتغالزایی باشد؛ موضوعی که در یک سال گذشته به‌شدت موردتوجه گل‌گهر بوده و برنامه‌ریزی مشخصی برای آن داشته است.


لزوم استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها
عتیقی گفت: در واقع تحقق این شعار، هم برای شرکت‌های فعال در حوزه دانش‌بنیان ایجاد اشتغال می‌کند و هم برای مجموعه‌ای همچون گل‌گهر که در نهایت اصلی‌ترین تاثیر آن را باید در رشد فرهنگی و اجتماعی منطقه مشاهده کرد. گل‌گهر با تحقق این شعار علاوه بر تامین نیازهای خود، سبب اشتغالزایی هرچه بیشتر در منطقه و استان و کاهش مهاجرت به شهرهای دیگر می‌شود.
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر افزود: استفاده از ظرفیت‌های دانش‌بنیان و تامین قطعات و تجهیزات ساخت داخل می‌تواند سرعت اجرای پروژه‌های در دستور کار را افزایش دهد؛ موضوعی که منجر به افزایش تولید و بهره‌وری شده و در نهایت بر سوددهی شرکت اثرگذار خواهد بود.
در واقع با نگاهی کلی به شعار سال خواهیم دید، مجموعه‌ای همچون گل‌گهر با تحقق این شعار علاوه بر رشد تولید و حضور بیشتر در بازارهای صادراتی، در نهایت سود بیشتری به سهامداران خود اختصاص می‌دهد. این شعار سه راس اصلی را در بر گرفته و آن تولیدکننده، شرکت‌های دانش‌بنیان و مردم (با اشتغالزایی هرچه بیشتر) است، در نتیجه تحقق آن برای مجموعه‌ای همچون گل‌گهر دستاوردهای بسیاری به‌همراه خواهد داشت.


سخن پایانی
شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر دارنده بزرگ‌ترین ذخایر معدنی سنگ‌آهن کشور است. این مجموعه همچنین به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده کنسانتره و گندله کشور نیز شناخته می‌شود. این مجموعه عظیم معدنی و صنعتی می‌تواند نقش بسزایی در اجرای شعار تعیین‌شده برای سال داشته باشد. گفتنی است، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است؛ انتظار می‌رود حرکت در مسیر تحقق این هدف، زمینه ارتقای بهره‌وری تولید این مجموعه را افزایش دهد.بدون‌تردید همکاری گل‌گهر با شرکت‌های دانش‌بنیان‌ می‌تواند، زمینه صرفه‌جویی ارزی را در کشور فراهم کند و در همین حال به رشد اشتغالزایی در کشور منتهی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*