-
مدیرعامل شرکت مس عنوان کرد

ضرورت توجه به دانش‌بنیان‌ها، بومی‌سازی و تولید داخلی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در جریان بازدید از معدن میدوک، چاه فیروزه و کارخانجات مجتمع مس شهربابک، با اشاره به سخنان نوروزی رهبر معظم انقلاب و تاکید معظم‌له بر «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، توجه به دانش‌بنیان‌ها، بومی‌سازی و تولید داخلی را در ارتقای صنعت مس کشور ضروری دانست.

علی رستمی در نشستی با حضور رضا حسینی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی، قاسم شمسی سرپرست فرمانداری شهربابک و مدیر و معاونان مجتمع مس شهر بابک، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب و نام‌گذاری سال جدید گفت: تولید امری بسیار مقدس و ارزشمند است که پرسنل شرکت مس باید از آن دفاع کرده و رونق، افزایش و تداوم تولید را در اولویت‌های کاری خود قرار دهند.
وی با اشاره به اهمیت دانش‌بنیان‌ها، بومی‌سازی و تولید داخلی بیان کرد: توجه به دانش‌بنیان‌ها با هدف افزایش بهره‌وری در تولید در مجتمع‌ها از مسائل بسیار مهم است که باید در سال پیش رو مورد توجه ویژه قرار گیرد.
رستمی با اشاره به اینکه توجه به نیروی انسانی در شرکت مس از اهم برنامه‌ها است، گفت: ایجاد انگیزه برای نیروی انسانی و فراهم کردن مقدمات لازم برای زندگی آبرومندانه و عزتمندانه پرسنل از مهم‌ترین مسائلی است که مورد توجه من و همکارانم قرار دارد.
مدیرعامل شرکت مس به انجام مسئولیت‌های اجتماعی توسط مجتمع‌های مس اشاره و تاکید کرد: مجتمع‌های تولید مس در منطقه در کنار مزایایی که دارند، آسیب‌هایی هم ایجاد می‌کنند که باید با انجام مسئولیت‌های اجتماعی در منطقه جبران شود.
وی ادامه داد: این مسئولیت‌ها نه‌تنها نباید با منت‌گذاری بر سر مردم و جامعه انجام شود، بلکه باید به‌عنوان وظیفه مجتمع این مهم انجام پذیرد.
وی اظهار کرد: محرومیت‌زدایی در منطقه باید به‌طور ریشه‌ای انجام شود و به خودکفایی و توانمندسازی محرومین بینجامد و کارهایی مانند توزیع بسته‌های حمایتی و معیشتی به‌تنهایی کارساز نیست.
رستمی بر سرعت‌بخشی طرح‌های توسعه‌ای شهربابک تاکید کرد و گفت: پروژه‌های توسعه باید شبانه‌روزی و با نظام مدیریت پروژه انجام شود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند. مدیرعامل شرکت مس بر انضباط مالی و دوراندیشی در اجرای طرح‌های توسعه تاکید کرد و گفت: اجرای طرح‌های توسعه باید با نگاه دوراندیشانه، تدبیر و با برنامه زمان‌بندی مشخص انجام شود.
رستمی به اهمیت دانش‌بنیان‌ها، بومی‌سازی و تولید داخلی اشاره و بیان کرد: توجه به دانش‌بنیان‌ها در مجتمع‌ها از مسائل بسیار مهم است که باید در سال پیش رو مورد توجه ویژه قرار گیرد. وی برنامه‌ریزی برای ساخت و بومی‌سازی قطعات موردنیاز را امری ارزشمند در کنار تولید دانست که باید در اولویت کاری مجتمع‌ها قرار گیرد.
شعار سال تکلیف ما را سنگین‌تر کرد
رستمی در دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی گفت: باتوجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، شرکت ملی صنایع مس ایران با همت و کار جهادی شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» را عملیاتی خواهد کرد.
وی با بیان اینکه تولید یک میلیون تن کنسانتره در مس سونگون هدف بزرگی است که باتوجه به توان شرکت ملی مس دور از دسترس نیست، افزود: برای ایجاد واحد ذوب ۴۰۰ هزار تنی در سونگون برنامه‌ای مشخص داریم و تبدیل کنسانتره به کاتد قدم نخست در ایجاد ارزش افزوده اقتصادی از این محصول با ارزش است.
رستمی ضمن تاکید بر عزم و اراده شرکت مس ایران برای توسعه صنایع پایین‌دستی به‌منظور بهره‌مندی کشور و استان از منافع سرشار گفت: تحقق این اهداف منوط به استفاده از فناوری‌های دانش‌بنیان، ظرفیت جوانان انقلابی و کار و تلاش جهادی است. مدیرعامل شرکت ملی مس اظهار کرد: با تلاش و همت جهادی جایگاه مجتمع مس سونگون را ارتقا می‌دهیم و امیدواریم ظرف ۳ سال آتی، شاهد بهره‌برداری از واحد ذوب، تولید کاتد و صنایع پایین‌دستی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*