-

باسکول محک یکه‌ تاز بازار باسکول

در حقیقت باسکول همان ترازو است. تفاوت‌شان چیست؟ تفاوت آنها در توان توزین یا اندازه‌گیری وزن است.

باسکول محک یکه‌ تاز بازار باسکول

ترازوها به گرم و کیلوگرم وزن می‌کنند، باسکول‌ها به چند‌صد‌ کیلوگرم یا به تن. معمولا ترازوها بنا بر استانداردی همه‌گیر، تا وزن 70 کیلوگرم وزن می‌کنند. تمام شرکت‌های دنیا چنین‌اند. اندازه‌گیری وزن بیشتر از این مقدار، بر عهدۀ باسکول است که اغلب از 100 کیلوگرم شروع می‌شود. به این باسکول‌ها، که تفاوت اندکی با یک ترازو دارند و در اوزان 100، 150 و 200 وزن‌کشی می‌کنند، از حیث فنی باسکولت‌ هم می‌گویند.

شرکت توزین توان سنجش، یا با نام متداول‌تر آن، محک، یکی از فعال‌ترین شرکت‌های تولید باسکول در ایران است. درست همانند ترازوی این شرکت، که در آن هم از پیشتازان به شمار می‌آید. باسکول محک به دقت، کیفیت، تنوع و روزآمدی شهره است. تک تک این معیارها در انواع باسکول محک دیده می‌شود و چیزی شعاری و انتزاعی نیست. معیارهایی که خریداران و مصرف‌کنندگان دقیقا به دنبال همین‌ها هستند و علت پرفروش‌ بودن باسکول محک را نیز باید در همین معیارهای همیشگی تولیدات این شرکت جست‌وجو کرد.

فراوانی و تنوع در مدل‌های باسکول محک

مجموع مدل‌های باسکول محک 36 مدل است. محک، در تقسیم‌بندی مدل‌های باسکول‌هایش از همان فرمولی استفاده کرده است که در ترازوهای خود به کار گرفته است. یعنی از هر مدل چند نسخه تشکیل داده است تا تنوع هرچه بیشتر شود. برای مثال، باسکول 200 کیلویی مدل 13000 محک سه نسخۀ گوناگون دارد: نسخه ثابت، یعنی با نمایشگر نصب شده روی علمک باسکول، نسخۀ دیواری که نمایشگر از بدنه باسکول جدا می‌شود (با نیت نصب روی دیوار یا هر سطح عمودی و افقی دیگر)، و نسخۀ متحرک که نمایشگر روی ‌سه‌پایه‌ای جدا از بدنه قرار دارد و به واسطۀ کابل به باسکول متصل می‌شود. همین روال برای باسکول‌های 300 کیلویی و 500 کیلویی هم تکرار شده است. اما در مدل‌های 1 تنی، 1200 کیلویی، 1.5 تنی و 2 تنی این شیوه را تغییر داده است.

این همه چیز نیست. محک برای هر یک از این نسخه‌هایی که نام آنها را بردیم، دو نمونه دیگر هم فراهم کرده است: نمونه‌ای که سینی استیل دارد، و نمونه‌ای که سینی گالوانیزه دارد. طبعا سینی استیل بر قیمت باسکول خواهد افزود. اما مسئله تنوع، چنان در جزییات، قطعات و انواع باسکول محک رسوخ کرده است، که در واقع می‌توان اینگونه گفت: این شما نیستید که به دنبال مدل خاصی از باسکول محک می‌گردید، بلکه این باسکول محک است که گویی خود را با نیاز شما منطبق کرده است.

دقت؛ ستارۀ درخشان تولیدات توزین توان سنجش

دقت هم در ترازوهای محک شاخصی برجسته و مهم است، هم در باسکول‌های آن. گویی محک می‌خواهد در زمینۀ دقیق بودن گوی سبقت را از همه رقبایش، چه خارجی و چه ایرانی، برباید. در حقیقت دقتِ وزن کردن در انواع باسکول محک شگفت‌آور است. به عدد این دقت‌ها دقت کنید: دقت باسکول 200 کیلویی محک 10 گرم، باسکول 300 کیلویی محک 20 گرم، باسکول 500 کیلویی محک 50 گرم، باسکول 1 تن محک 100 گرم و باسکول 1.5 تنی محک 200 گرم دقت دارد.

البته نکته‌ای که وجود دارد و هنگام خرید باسکول محک باید به آن توجه کنید، این است که باسکول‌های محک به صورت پیش‌فرض با اعداد بزرگ‌تری تنظیم (کالیبره) می‌شوند، اما این توانایی در انواع باسکول محک وجود دارد که دقت را بیشتر کنید و در حقیقت با اعداد کوچک‌تری وزن کنید.

%D8%A8%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D9%88%D9%84%20%D9%85%D8%AD%DA%A93.jpg

قابلیت‌های تحسین‌کردنی

از حیث توانایی‌های فنی، باسکول‌های محک همیشه روزآمد بوده‌اند و از حد مشخصی از قابلیت‌ها برخوردار بوده‌اند تا برطرف‌کنندۀ نیازهای مشتریان باشد. از نمایشگرهای LED باکیفیت گرفته تا امکان اتصال به کامپیوتر و حتی اتصال بی‌سیم یا Wireless از قابلیت‌هایی است که برای مصرف‌کنندگان باسکول محک به چیزی بدیهی و پیش‌پا افتاده بدل شده است. برخی از این قابلیت‌های عبارت‌ است از: نمایشگر دو تکه 7 Segment، وجود دکمه‌های نیمه‌لمسی، برخورداری از حافظه، صفرکننده خودکار، امکان شمارش قطعات هم‌وزن، توزین چندمرحله‌ای که امکان جمع زدن وزن‌های گوناگون را به باسکول‌ می‌دهد و عملا شرایطی را مهیا می‌کند تا باسکول بیش از محدودۀ وزنی خود وزن کند، قابلیت پارسنگ، آلارم هشداردهنده وزن بیش از حد مجاز، امکان اتصال به پرینتر و باتری قابل شارژ داخلی.

به درخواست مشتری!

در این میان، طراحی تمامی باسکول‌های محک، از کم‌وزن‌ترین تا سنگین‌وزن‌ترین، به همراه گارد است و تنها مدلی که از این طراحی تبعیت نکرده است، باسکول غلتکی یا رولی محک است که برای انبارها و مراکز ترخیص کالا کاربرد دارد و فقط در دو ظرفیت 300 و 500 کیلویی تولید شده است. شرکت محک به نیازهای بیرون از طراحی‌ مرسوم شرکت نیز احترام می‌گذارد و اساسا بخشی به نام به درخواست مشتری برای تک تک باسکول‌های خود دارد. با این تمهید، اگر شما نیاز به یک باسکول چرخ‌دار 300 کیلویی داشته باشید که چنین مدلی در میان مدل‌های باسکول محک موجود نباشد، با سفارش دادن آن، امکان خرید باسکول دلخواه‌تان به‌راحتی فراهم می‌شود. آیا چنین توجهی به درخواست مشتری و در واقع به وجود آوردن مدلی شخصی‌سازی‌شده یا Customize جای تحسین ندارد؟!

به تمامی محاسنی که به آنها اشاره کردیم، باید خدمات پس از فروش، خاصه گارانتی 2 ساله باسکول محک را نیز جزئی از لیست موارد تحسین‌کردنی آن به حساب آورد. یقینا در دیگر تولیدات داخلی نیز به زحمت می‌توان محصولی یافت که با 2 سال ضمانت راهی بازار شود. چنین عددی، نشان از اطمینان سازندگان از محصول و کیفیت و کارایی آن دارد. در حقیقت نیز چنین است و شما با خرید هر یک از باسکول‌های محل تا سال‌ها از آن استفاده خواهید کرد و هزینه‌ای که پای آن کرده‌اید به نوعی سرمایه‌گذاری برای کسب‌وکارتان بدل می‌شود که شاید حتی فواید و سودهایش از یادتان برود.

%D8%A8%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D9%88%D9%84%20%D9%85%D8%AD%DA%A92.jpg

فقط یک لودسل

در انتها باز هم می‌توان از انواع باسکول محک، ارزش خرید باسکول محک و دیگر چیزها گفت. از ساختار محکم بدنه آن، از قیمت مقرون به صرفه‌اش، شمار زیاد فروشگاه‌هایی که باسکول محک را می‌فروشند و دسترسی به آن هم برای خرید و هم برای مراجعه به منظور خدمات پس از فروش یا تعویض و تعمیر قطعات آسان و از بسیاری مزیت‌های دیگر آن سخن گفت. در باب قیمت مقرون به صرفه باسکول‌های محک می‌توان علتی تکنیکی را جست‌وجو کرد و آن تک لودسلی بودن تمام مدل‌های آن است. لودسل یا همان حسگر توزین که در دل باسکول تعبیه می‌شود، حکم قلب تپنده باسکول‌ها را دارد و افزایش تعداد آن علاوه بر افزایش قیمت باسکول، می‌تواند به افزایش نقاط حساس سینی یا کف باسکول نیز بینجامد. به یاد داشته باشید، که افزایش تعداد لودسل به معنی افزایش دقت نیست، بلکه به معنی افزایش حساسیت سطح سینی است. در چنین شرایطی لزومی به وسط قرار دادن اقلام نیست. توضیح این مسئله کار مهندسان محک را بیش از پیش ستودنی می‌کند، چراکه فقط با یک لودسل، چنین دقت مثال‌زدنی را در محصولات خود تولید کرده‌اند.

https://kabantajhiz.com/

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*