-

صنعت بسته بندی و کارتن سازی | کارتن سازی صفاپک (بهترین کارتن سازی تهران)

بسته بندی برای محصولات، انواع کالا‌ و حتی مصالح ساختمانی مانند کاشی و سرامیک و به طور کلی، هر صنعتی که کار تولید را بر عهده دارد، یک امر کلیدی در بازاریابی، فروش محصول و گسترش کسب و کار طلقی می‌شود.

صنعت بسته بندی و کارتن سازی | کارتن سازی صفاپک (بهترین کارتن سازی تهران)

چراکه در عصر اطلاعات و ارتباطات برای شناخته شدن به برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتری‌ها نیاز است. اما بسته بندی محصولات تنها به این منظور انجام نمی‌شود، یک تولید کننده برای محصول خود فارق از نوع تولیداتی که دارد به چند دلیل نیازمند بسته بندی کردن محصولات خواهد بود؛

  1. محافظت از کالا در برابر آلودگی و بهداشتی نگاه داشتن آنها، بخصوص مواد غذایی که نیازمند نگهداری در محفظه‌ی بهداشتی و عاری از هر گازی که باعث فاسد شدنشان می‌شود هستند.
  2. جلوگیری از آسیب دیدن محصول هنگام حمل و نقل و انبار کردن از دلایل دیگر استفاده از بسته بندی است. بسته بندی‌ در هنگام حمل و نقل به شکل قابل توجهی می‌تواند از آسیب دیدن محصولات بخصوص ظروف کریستال و چینی یا کالای دیجیتال جلوگیری کند.
  3. نظم دادن به محصولات تولید شده و استفاده‌ی بهینه از فضا برای انبار کردن تولیدات نیز یک دلیل دیگر برای بسته بندی است، چرا که نمی‌توان محصول تولیدشده را بلافاصله به فروش رساند و باید مدتی تا زمان فروش و انتقال آنها در انبار قرار گیرند. بسته بندی هر محصول می‌تواند از حداقل فضا بهره گیرد و همچنین با کمک ان می‌توان آمار تولید و بازدهی شرکت را با راحتی محاسبه کرد.
  4. برقراری ارتباط با مشتری برای ایجاد اطمینان از کیفیت و اصالت کالا، معرفی سازنده و برند شرکت، جذب مخاطب به سمت خرید کالا با کمک چاپ بسته بندی‌ها که یک دلیل مهم استفاده از بسته بندی است.

این نیاز‌ها برای بسته بندی یک نیاز کلی و مشترک برای هر شرکت است. اما در بازار شاهد انواع مختلف آنها و یک طیف وسیع و متنوع از طرح و رنگ هستیم و این به دلیل نیاز هر محصول و برند برای اختصاصی کردن بسته بندی است و در نتیجه طراحان متخصص و کار شناسان بسته بندی برای شرکت‌های مورد نظر طرح و شکل‌های خلاقانه‌ای را در نظر می‌گیرند که بتواند در رقابت بازار حرفی برای گفتن داشته باشد.

صنعت بسته بندی و کارتن سازی

نقش متریال مورد استفاده در بسته بندی

یکی از عواملی که در بسته بندی محصولات نقش مهمی دارد جنس متریال مصرفی می باشد که باید از جهات مختلف بررسی شود، زیرا بسته بندی‌ها بعد از استفاده دور ریخته می‌شوند و می‌توانند محیط زیست را از بین ببرند. این تنها یک دلیل است ولی موضوعات دیگر مانند نگهداری درست و محافظت از کالا، امکان چاپ طرح‌های متنوع روی بسته بندی، سبک و قابل حمل بودن بسته و در عین حال مقاومت بالا نیز باید مد نظر باشد.

در صنعت بسته بندی یکی از پر استفاده‌ترین متریال، کارتن است. کارتن‌ها به محیط زیست آسیب نمیزنند و قابل تجزیه یا حتی بازیافت هستند که از قطع بیشتر درختان جلوگیری می‌کنند. مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه دارند بخصوص کارتن‌سازی 5 لایه و کارتن‌ سازی لمینتی، وزن چندانی ندارند و سبک و قابل حمل هستند و امکان چاپ طرح‌ روی آنها به خوبی وجود دارد.

تولید کارتن بسته بندی

تمام ویژگی‌های کارتن باعث می‌شود که یک انتخاب مناسب و به صرفه باشد. اما کیفیت کارتن مصرفی به سازنده‌ی کارتن بستگی دارد و نیازمند استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و کارشناسان و ناظران زبده دارد تا نتیجه‌ی کار با کیفیت و مناسب باشد. از این رو شاهد کارگاه تولید کارتن بی شماری در سطح استان‌ها و به طور کلی کشور هستیم که سعی می‌کنند در رقابت با یکدیگر بهترین کارتن را وارد بازار نمایند.

تولید کارتن بسته بندی

نقش کارتن در بسته بندی

کارتن بخاطر وزن پایین و مقاومت نسبتا بالایی که دارد و همچنین تنوع در انواع کارتن می‌تواند به طور مستقیم و به تنهایی برای بسته بندی بعضی محصولات مانند میوه، کیک و کلوچه، خشکبار و کالا‌های دیجیتال و این نوع کالا‌ها استفاده شود. بخاطر ویژگی‌های منحصر به فرد بهترین انتخاب است. اما برای نوشیدنی‌ها یا مصالحی مانند کاشی و سرامیک به تنهایی کافی نیست و نقش مکمل را ایفا می‌کند. چرا که خود کاشی و سرامیک وزن بالایی دارد و کارتن توان نگهداری ان را نخواهد داشت. در نتیجه کارتن را با تسمه‌های پلاستیکی یا نایلون برای کاشی استفاده می‌کنند.

مایعات و نوشیدنی‌ها نیز به دلیل سیال بودن در یک محفظه‌ی شیشه‌ای یا آلومینیومی که قابل بازیافت است بسته بندی شده و سپس در داخل کارتن مادر قرار داده می‌شوند. یک کارتن مادر توان جاگیری چند محصول را دارد و ابعاد ان بزرگ خواهد بود. همچنین اجسام سنگین هم به تنهایی با کارتن بسته بندی نمی‌شوند و برای انها از فیبر و تسمه استفاده خواهد شد.

کاربرد کارتن با توجه به نوع محصول و ویژگی‌ که دارد، به عنوان متریال اصلی برای بسته بندی و یا یک مکمل استفاده می‌شود. اما انتخاب نوع کارتن هم به عواملی بستگی دارد. برای مثال حمل و نقل محصول‌های صادراتی به کارتن‌های مقاومت‌تر نیاز دارد و باید بتواند زیر فشار و تحمل بار مقاومت بالاتری را از خود نشان دهد. از این رو کارتن سازی لمینتی ، بیشتر برای محصولات صادراتی استفاده می‌شود. چرا که کارتن لمینت مقاومت بالایی دارد و از ترکیب چند نوع مقوا و کاغذ مقاوم تولید می‌شود که هم امکان چاپ‌های پیچیده در آنها وجود دارد و هم مقاومت بالایی دارند.

یا اینکه کارتن مادر تنها برای جایگیری چند محصول بسته بندی شده و سازماندهی انبار و حمل و نقل استفاده می‌شود و نیازی به چاپ ‌های پیچیده و ترکیب چند رنگ نیست و صرفا اطلاعات محصول و شرکت و تعداد ظرفیت کافی خواهد بود. مسائل تخصصی و جزئیات بیشتر در ساخت و کاربرد کارتن‌ها توسط کارشناسان بررسی می‌شود.

ویژگی‌های تولید کننده‌ کارتن معتبر

اهمیت بالای بسته بندی و نقش کارتن در صنعت بسته بندی باعث شده است تا تولید کنندگان بسیاری وارد تولید خود کارتن شوند. تنها تعداد کارتن سازی‌های تهران بیش از صد کارگاه کارتن سازی می‌رسد، اما صرفا تمام این افراد نمی‌توانند کارتن‌های با ‌کیفیت را با استاندارد‌ مناسب تولید کنند. چرا که هر چند ساخت کارتن به نظر کار راحتی است. اما کیفیت مناسب آن نتیجه‌ی نیروی کار زبده، کارشناسان متخصص و با تجربه و دستگاه‌های پیشرفته است. اما با این حال نمی‌توان گفت تمام کارتن سازی‌های تهران چنین ویژگی دارند.

یک کارگاه کارتن سازی باید بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن تعداد کارتن‌های مورد نیاز مشتری را تولید کند و در این فرآیند نباید سرعت کیفیت نهایی را کاهش دهد که هر کارگاه کارتن سازی نمی‌تواند این امکان را فراهم کند. همچنین این کارگاه‌ها باید بتوانند به مشتری خود پیشنهادات و طرح‌های مختلف را متناسب با نیاز آنها پیشنهاد دهند که برای اینکار به کارشناسان و طراحان زبده نیاز خواهد بود.

چاپ کارتن خود یکی از قسمت‌های رقابتی است که نیاز به خلاقیت بالا و تخصص دارد و کارتن سازی‌های مطرح و معتبر چاپ کارتن را نیز انجام می‌دهند و می‌توانند با کمک طراحان ماهر و شناختن بازار کار هر محصول طرح‌های مناسبی را ایجاد کنند.

کارتن سازی و چاپ بسته بندی صفا پک

معتبر‌ترین کارتن‌سازی‌ تهران با بیش از سی سال سابقه در تولید کارتن و فعالیت در صنعت چاپ و بسته بندی، کارتن سازی صفا پک است. صفا پک با بهره بردن از تجربه و سابقه‌ای که در همکاری با شرکت‌های معتبر و بزرگ کشور داشته است و با شناخت دقیق از رقابت و نیاز بازار با مراجعه‌ی مشتری تمام جزئیات مورد نیاز وی را با کمک کارشناسان زبده بررسی کرده و در نهایت بهترین پیشنهادات ممکن را برای مشتری پیشنهاد می‌دهد.

طراحان صفاپک حتی از سفارشی کردن ساخت کارتن نیز استقبال می‌کنند و طرح مورد نظر شما را بررسی کرده و در جهت تکمیل آن تلاش می‌کنند و به شما مشاوره‌ی تخصصی در مورد تغییرات مورد نیاز و سطح طرح مورد نظر شما برای بسته بندی بدهند.

صفاپک به عنوان با سابقه‌ترین کارتن سازی تهران پیشرو در تولید کارتن و چاپ و بسته بندی، متعهد در آماده کردن سفارشات مشتریان و استفاده از متریال با کیفیت تا به امروز با رضایت مشتری‌های خود در بازار رقابت همواره بعنوان اولین‌ها شناخته شده است.

 کارتن سازی و چاپ بسته بندی صفا پک

چرا باید بسته بندی محصولات و کالای خود را به صفا پک بسپاریم؟

سرعت در آماده کردن سفارش:

یکی از مهمترین نیاز‌های یک تولید کننده، تحویل به موقع سفارشات است چرا که اگر فرآیند تولید بسته بندی به تعویق بیافتد، می‌تواند باعث آسیب دیدن کالا‌ها و مشکل در انبار کردن آنها شود. پس کارگاه کارتن سازی باید به طور هماهنگ و در زمان مقرر سفارشات را تحویل دهد. صفاپک در زمان مقرر و بدون هیچ کم و کاستی در کیفیت و تاخیر سفارشات را تحویل می‌دهد و این ویژگی در سی و سه سال سابقه‌ی این شرکت قابل مشاهده است.

کیفیت بالای کارتن‌ها

کارتن ساخته شده توسط صفاپک با کیفیت و ظرافت مثال زدنی و با دستگاه‌های پیشرفته ساخته می‌شود و همچنین کارشناسان فعال در صفاپک بهترین و مناسبترین طرح و متریال را به کار می‌برند.

امکان ثبت سفارش به صورت غیر حضوری و از طریق سایت:

سایت صفاپک دارای ویژگی است که به روز بودن این شرکت را با تکنولوژی ثابت می‌کند. شما می‌توانید بدون نیاز به حضور در محل و تنها از طریق سایت صفا پک و یا تماس با این شرکت، سفارش تولید کارتن خود را ثبت کنید و آن را در موعد مقرر تحویل بگیرید. این اقدام بخصوص برای خرید عمده از طریق سایت به راحتی امکان پذیر بوده و در دسترس شما عزیزان قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*