-

دیزل ژنراتور ولوو پنتا

شرکت ولوو پنتا در سال 1907 با تولید اولین موتور دریایی خود به نام B1 تاسیس گردید. از همین رو بسیار سریع به یک تولید کننده موتور احتراق داخلی تبدیل شد.

دیزل ژنراتور ولوو پنتا

ولوو پنتا موتورهایی هستند که در صنعت از آنها استفاده می شود. دیزل ژنراتور های ولوو پنتا ، جزو بهترین های دیزل ژنراتورها در میان برندهای دیگر در سراسر دنیا مطرح شده است. از مزیت های دیزل ژنراتور ولوو پنتا می توان به مصرف سوخت پایین، قیمت مقرون به صرفه، آلایندگی پایین، راندمان بالا، فراوانی و ارزانی لوازم، فراوانی متخصصین و رفع عیوب ساده و پاسخ بسیار سریع در مقابل بار ضربه اشاره کرد. شرکت ولوو پنتا اکنون موتورهای احتراق داخلی (ICEs) و سیستم های قدرت کامل را برای صنایع دریایی، تجهیزات تولید برق و کاربرد های صنعتی را فراهم می سازد.

در واقع دیزل ژنراتور ، انرژی شیمیایی سوخت گازوییل را به انرژی الکتریکی، یا همان برق تبدیل می کند. کلمه ژنراتور از کلمه generate به معنای تولید کردن مشتق شده است. در کل به وسیله ای که انرژی مکانیکی(حرکتی) را به برق تبدیل کند ژنراتور گفته می شود.

محصولات تولیدی شرکت دیزل ژنراتور ولوو پنتا

  • انواع موتور برای شناور های دریایی
  • موتور دیزل جهت استفاده دیزل ژنراتور
  • موتور های دیزلی با کاربرد صنعتی

انواع ژنراتور

ژنراتور ها بسته به میزان و اندازه ی مصرف و وسعت محل مورد نظر، انواع مختلفی دارند: موتور برق برای مصارف کم مانند خانه، ژنراتور گازسوز و دیزل ژنراتور برای مصارف بیشتر مانند مجتمع های مسکونی بزرگ و یا تجاری.

ژنراتور ها برا اساس توان خروجی به دو دسته تک فاز و سه فاز تقسیم می شوند: خروجی تک فاز بیشتر در مناطق مسکونی و روستا نشین کاربرد دارد و خروجی سه فاز بیشتر برای تاسیسات برقی و مصارف تجاری به کار برده می شوند. انواع ژنراتور نیز براساس نوع سوخت مصرفی شامل تقسیم بندی هایی می شوند از جمله دیزلی، بنزینی، گازی، دوگانه سوز و ...

مشخصات فنی دیزل ژنراتور ولوو پنتا

شرکت ولوو پنتا در این نوع دیزل ژنراتور ها مصرف سوخت را به نحو قابل توجهی پایین آورده است. نتیجه این امر صرفه جویی در مصرف سوخت و پایین آمدن آلایندگی های خروجی از اگزوز خودرو ها خواهد بود. دیگر مزیت موتور های ولوو پنتا این است که دارایECU بر روی موتور دیزل می باشد. ECU کنترل میزان بار و همچنین مصرف گازوئیل در دیزل ژنراتور را کنترل کرده و به همین جهت دیزل ژنراتور ولوو پنتا مصرف سوخت پایین تری نسبت به برند های دیگر را دارا می باشد. قابلیت اطمینان بالا به دلیل ارتباط با تعدادی سنسور که بر روی بدنه دیزل ژنراتور و در داخل دیزل ژنراتور بسته شده است منجر به حفاظت بسیار بالایی از دیزل ژنراتور ولوو پنتا شده است که مطابق آخرین استاندارد اروپایی می باشد. نصب آسان یکی دیگر از مزایای دیزل ژنراتور ولوو پنتا سوئد است آن هم بخاطر داشتن ECU و به دلیل طراحی مدرن پیستون و سیلندر ها جزو دسته ژنراتور هایی می باشد که خیلی سریع راه اندازی می شود. به این نوع ژنراتور FAST START می گویند که ژنراتور های ولوو پنتا از این سیستم برخوردار است و در فضاهایی همچون بیمارستان ها، فرودگاه ها، بانک ها استفاده می گردد. از دیگر مزیت های دیزل ژنراتور ولوو پنتا راندمان سوخت بالا، انتشار کم، هزیته کم مالکیت، انعطاف پذیر، کاملا طبقه بندی شده، دارای طراحی فشرده و... است.

انواع دیزل ژنراتور ولوو پنتا

دیزل ژنراتور مدل TAD530 GE دارای توان نامی 90 KW و حداکثر توان 97 KW است و دارای 4 سیلندر می باشد که چیدمان و آرایش آنها در موتور به صورت خطی یا LINE می باشد. مشخصات فنی دیزل ژنراتور ولوو TAD 530GE عبارت است از : توان نامی 75 کیلو وات، حداکثر توان 80 کیلو وات، تزریق مستقیم، گاورنر الکتریکی، بهره وری 88 درصد، موتور 4 زمانه، سیستم تنفس طبیعی.

موتور های دیزل ولوو پنتا جهت استفاده در دیزل ژنراتور ولوو پنتا بسیار کارآمد و مقرون به صرفه هستند. دیزل ژنراتور ولوو پنتا برای عملکردی بدون لرزش با حداقل سر و صدا، نصب و راه اندازی سریع و مقرون به صرفه طراحی و ساخه می شوند. موتور دیزل ژنراتور ولوو پنتا برای حفظ درجه حرارت مناسب در سیلندر و محفظه احتراق به خنک کننده پیستون مجهز می باشند.

کاربرد دیزل ژنراتور ولوو پنتا

دیزل ژنراتور ولوو پنتا کاربرد های متنوعی دارد مانند استفاده در ماشین های سنگین، پمپ های سیستم آبیاری، ماشین های سنگ شکن، گیوتین ها، سیستم های هیدرولیک، زهکشی ها، موتور های الکتریکی و... . همچنین دیزل ژنراتور ولوو پنتا در ماشین هایی که در ساختمان سازی استفاده می شوند یا به عبارتی ماشین های زمینی اسنفاده هم می شوند مثل لودر، کمباین، ماشین آلات های ساختمانی . به طور کلی دیزل ژنراتور ها از چندین بخش تشکیل می شوند که چند نمونه از آنها عبارتند از رادیاتور، اگزوز، منبع سوخت، عایق، فیلتر و ... .

یکی از مهم ترین لوازم دیزل ژنراتور ها فیلتر می باشد زیرا نوع و کیفیت فیلتر ها در عملکرد آن ها بسیار تاثیر دارد هرچه فیلتری که استفاده می کنیم با کیفیت تر باشد باعث می شود تا دیزل ژنراتور عمر طولانی تر و عملکرد بهتری داشته باشد. یک دیزل ژنراتور فیلتر های مختلفی دارد که هر کدام برای قسمت خاصی از آن استفاده می شود. برای مثال فیلتر روغن، فیلتر آبگیر سوخت، فیلتر هوا و... که هر کدام باعث ایجاد مزیت های ذکر شده می شوند برای مثال فیلتر روغن که باعث پاک سازی روغن از آلاینده های موجود در آن می شود و همین امر باعث کارای بیشتر و جلوگیری از صدمات احتمالی در دیزل ژنراتور می شود.

نکته مهم درباره ی دیزل ژنراتور ولوو پنتا این است که این دیزل ژنراتورها فقط در کارخانه های اروپایی مثل، آلمان،فرانسه و.. تولید می شود و نمونه چینی ندارد به همین دلیل کیفیت بسیار بالای دارد و دارای استاندارد های بالای جهانی می باشد. پس می توانید با اطمینان کامل این محصول را تهیه کنید و از آن استفاده نمایید. نمایندگی های دیزل ژنراتور ولوو پنتا در شهرهای مختلف ایران نظیر تهران، کاشان و شهرستان های دیگر وجود دارد از این رو دسترسی به آنها آسان است فقط نکته ای که وجود دارد این است که در دیزل ژنراتور ها قیمت و کیفیت رابطه مستقیم دارد یعنی هرچه با کیفیت تر قیمت آن بالاتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین