-

مذاکره با همسایه‌ها برای ارتقای صنعت حمل‌و نقل

وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت در مذاکره با کشورهای همسایه برای ارتقای بخش حمل‌ونقل خبر داد و گفت: توافق‌های خوبی با کشورهای همسایه به‌ویژه برای توسعه صنعت هوایی انجام شده است.

به گزارش ایرنا، رستم قاسمی در مراسم معارفه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در دانشکده هواپیمایی، از توافق با کشورهای همسایه در بخش حمل‌ونقل هوایی خبر داد و گفت: به‌تازگی با دو کشور ترکمنستان و قرقیزستان به تفاهم رسیدیم که بخشی از آن به توسعه حمل‌ونقل هوایی مربوط است.

وی تاکید کرد: با توسعه بخش حمل‌ونقل می‌توانیم برای افزایش درآمد کشور برنامه‌ریزی کنیم؛ بنابراین برای ارتقای ناوگان در بخش حمل‌ونقل برنامه‌ریزی کرده‌ایم و برای بخش صنعت نیازمند اقدام‌های موثر هستیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مولفه در صنعت استفاده از متخصصان برای ارتقای صنعت هوایی است، ادامه ‌داد: برای اینکه صنعت هوایی را به مرحله تامین نیازهای کشور برسانیم، نیازمند همکاری بیشتری هستیم و این توانمندی در داخل کشور وجود دارد.

قاسمی افزود: خیلی‌ها انتظار داشتند با شروع تحریم‌ها پرنده‌ای نداشته باشیم، اما باوجود فشارها، بخش هوایی به‌خوبی، چه در داخل و چه بین‌الملل به کار خود ادامه داده و ما در حال توسعه این صنعت هستیم.

قاسمی به عقب‌ماندگی بخش ریلی در بخش ناوگان و همچنین نیمه‌تمام ماندن کریدورهای ریلی اشاره کرد و گفت: شرایط در بخش ریلی مناسب نیست، متوسط عمر ناوگان جاده‌ای بالا است و در دریا باوجود ظرفیت‌های بالا، از ظرفیت بنادر به‌خوبی استفاده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*