تغییر در روند رسیدگی به تصادفات؛ سقف ۵۳ میلیون بدون کروکی
جانشین پلیس راه راهور فراجا با استناد به ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اعلام کرد: در تصادفاتی که صرفاً خسارتی بوده و منجر به آسیبدیدگی یا فوت نمیشود، رانندگان موظفاند پیش از جابهجایی خودرو، محل قرارگیری چرخها را علامتگذاری کرده و بلافاصله وسایل نقلیه را برای جلوگیری از انسداد مسیر به حاشیه راه منتقل کنند. در صورت نیاز، امکان درخواست حضور کارشناس پلیس نیز وجود دارد.
سرهنگ سیاوش محبی، جانشین پلیس راه راهور فراجا، با اشاره به ماده ۱۴ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اظهار داشت: در تصادفاتی که صرفاً خسارتی بوده و منجر به آسیبدیدگی یا فوت نمیشود، رانندگان موظفاند پیش از جابهجایی خودرو، محل قرارگیری چرخها را علامتگذاری کرده و بلافاصله وسایل نقلیه را برای جلوگیری از انسداد مسیر به حاشیه راه منتقل کنند. وی افزود: در صورت نیاز، امکان درخواست حضور کارشناس پلیس برای بررسی صحنه وجود دارد.
وی تأکید کرد: در صورت امتناع رانندگان از انتقال خودرو و ایجاد اخلال در رفت و آمد، مأموران راهنمایی و رانندگی موظفاند بنابر قانون، به طور مقتضی وارد عمل شده و مسیر را باز کنند.
سرهنگ محبی همچنین افزود: چنانچه تصادف منجر به جرح، فوت یا باقی ماندن اجسام و خودرو در مسیر حرکت وسایل نقلیه شود، مأموران انتظامی مکلفند با علامتگذاری دقیق محل استقرار اجساد یا وسایل، آنها را از مسیر خارج کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود موضوع کروکی را تشریح کرد و گفت:بر اساس آخرین مقررات بیمهای، در تصادفات خسارتی تا سقف 53 میلیون و 300 هزار تومان و در صورت توافق و رضایت طرفین، دیگر نیازی به کروکی پلیس نیست و طرفین میتوانند مستقیماً به شرکت بیمه مراجعه کنند.
سرهنگ محبی از شهروندان خواست در تصادفات خسارتی از توقف بیمورد در محل و انتظار برای پلیس پرهیز کنند و افزود:ماندن خودروها وسط معبر نهتنها موجب ترافیک و نارضایتی دیگر رانندگان میشود، بلکه ممکن است خود باعث تصادفات دوم و سوم شود.
وی در پایان تأکید کرد: هدف پلیس، حفظ حقوق شهروندان، کاهش زمان رسیدگی به تصادفات و جلوگیری از ایجاد گرههای ترافیکی غیرضروری است.