در گفت‌و‌گوی مدیرعامل شرکت مرجعان خاتم با صمت عنوان شد:

می‌توانیم مرجع اروپا بشویم

شرکت مرجعان خاتم از سال ۱۳۸۵ با هدف کنترل سلامت مواد غذایی و نهاده های دامی کار خود را آغاز کرد. این شرکت با بیش از ۶۰ نفر نیروی متخصص در سه شعبه تهران، بندر امام خمینی و خرمشهر همکار سازمان های استاندارد، غذا ‌‌دارو و دامپزشکی است. این شرکت در تدوین اکثر استانداردهای مهم حوزه غذایی نقش موثر داشته و اولین آزمایشگاه تخصصی آزمون مایکوتوکسین در محصولات صادراتی خشکبار خصوصا پسته است.

با توجه به نقش شرکت مرجعان خاتم در کنترل کیفیت محصولات و همچنین به بهانه حضور در همایش ملی کیفیت، در این شماره صمت گفت‌و‌گویی را با.... مدیرعامل این شرکت انجام داده‌ایم که شرح آن را در ادامه می‌خوانید:

‎به عنوان اولین پرسش بفرمایید فعالیت شرکت در چه زمینه‌هایی است و چه نوع محصول یا خدماتی را در اختیار گروه مشتریان خود قرار می‌دهد؟

شرکت مرجعان خاتم در زمینه بازرسی، آموزش و آزمون‌های مواد غذایی از قبیل باقی مانده سموم، مایکوتوکسین‌ها، فلزات سنگین‌، میکروبیولوژی، فیزیکی و ‌شیمیایی فعالیت دارد‌. شرکت مرجعان خاتم سعی دارد آزمون‌های تخصصی حوزه غذا از قبیل باقی مانده سموم‌، مایکوتوکسین‌ها و فلزات سنگین با حد تشخیص اروپا انجام دهد‌، از این رو ‌جدیدترین دستگاه‌های روز دنیا از قبیل LC ms/ms ‌و GC ms را خریداری کرده و با آموزش پرسنل خود سعی می‌کند محصولات صادراتی را با بالاترین دقت ممکن مورد بررسی و آزمون قرار دهد.

‎در چند سال اخیر چه اقدامات و دستاوردهایی در جهت ارتقای کیفیت محصولات و خدمات سازمان خود داشته‌اید؟

با توجه به محدودیت فضا‌، یک قطعه زمین در پارک علم و فناوری پارک تربیت مدرس خریداری و تا ۲ سال آینده بزرگ‌ترین آزمایشگاه مواد غذایی کشور با مساحتی بالغ بر ۱۸۲۰ متر در آن احداث خواهد شد‌. خرید دو دستگاه GC ms و LC ms/ms حدید در جهت بهبود حد تشخیص سموم در محصولات کشاورزی از دیگر کارهای سال‌های اخیر بوده است. همچنین راه‌اندازی واحد آموزش تخصصی در حوزه غذا به صورت مجازی و تقویت واحد بازرسی و نمونه‌برداری‌ شرکت از دیگر اقدامات این مجموعه بوده است.

‎نگاه و منشور سازمان خود را به کیفیت محصولات، خدمات و همچنین مشتری‌مداری بیان کنید.

شرکت مرجعان خاتم سعی دارد در چند سال آینده به آزمایشگاه مرجع مواد غذایی در خاورمیانه تبدیل شود‌، به‌طوری که شرکت‌های مواد غذایی اروپایی برای تایید سلامت مواد اولیه خود از خاورمیانه، فقط به جواب آزمون شرکت مرجعان خاتم در ایران اعتماد کند و به عنوان شریک تجاری شرکت‌های اروپایی این همکاری تقویت و منجر به تاسیس شعبه در شرکت‌های همسایه شود.

‎تاثیر فرآیند ارزیابی همایش ملی کیفیت در ارتقای کیفیت سازمانی و بهبود وضعیت شرکت را چگونه تحلیل می‌کنید؟

با توجه به اینکه استاندارد بین‌المللی و اختصاصی آزمایشگاه‌ها ایزو ۱۷۰۲۵ است و آزمایشگاه مرجعان خاتم اولین آزمایشگاهی است که در ایران توانست این استاندارد را از داکس آلمان اخذ کرده و تا به امروز از آن به خوبی نگهداری کند و با توجه به ممیزی‌های متعدد سالانه از این مجموعه توسط نیسی، غذا و دارو، استاندارد و دامپزشکی از این آزمایشگاه، دیگر امکان اخذ یک استاندارد دیگر مانند ۹۰۰۱ وجود ندارد و مستندات موجود ما در آزمایشگاه بر اساس ۱۷۰۲۵ است. ولی در عین حال سعی کرده‌ایم الزامات ۹۰۰۱ را هم نه جهت ارائه به ممیزان بلکه جهت کنترل‌های داخلی خودمان در فرآیند‌ها ببینیم.

ممیزی همایش کیفیت با توجه به تاکید آن بر استاندارد ۹۰۰۱ ما را بر آن داشت تا این الزامات را بیش از گذشته در برآیندهایمان دیده و جاری نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین