-

چرا باید از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنیم؟

صرافی ارز دیجیتال جایی است که در آن معاملات ارزهای دیجیتال صورت می گیرد. در حال حاضر بیش از 100 صرافی ارز دیجیتال ایرانی وجود دارند که این تعداد صرافی باعث می شود انتخاب آن ها به عنوان بهترین و امن ترین صرافی برای کاربران کمی دشوار شود.

چرا باید از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنیم؟

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی

دلیلش هم اینه که انتخاب صرافی مستقیما در روند معاملات افراد تاثیر گذار است. حتی ممکن است با یک انتخاب اشتباه سرمایه خود را برای همیشه از دست بدهید. اینکه از صرافی خارجی یا ایرانی باید استفاده کنیم سوال مهمی است که پاسخ آن دقیقا در این مقاله وجود دارد.

برای آشنایی با صرافی های ایرانی و نکات مهمی که درباره آن ها باید بدانید پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟ (آشنایی با انواع صرافی ها)

صرافی ارز دیجیتال آنلاین، سایت یا اپلیکیشنی است که در آن خرید و فروش ارزهای دیجیتال انجام می شود. در صرافی های ارز دیجیتال با تبدیل دلار یا تومان به دلار دیجیتال (تتر) می توانید معاملات ارز دیجیتال را انجام دهید. تمام معاملات در صرافی های آنلاین به صورت دیجیتالی انجام می شود و پول فیزیکی وجود ندارد.

بعد از ثبت نام و احراز هویت در صرافی های ارز دیجیتال می توانید معاملات خود را شروع کنید. هم به صورت مستقیم می توانید ارزهای دیجیتال خود را خریداری کنید و هم به صورت ارز به ارز که به آن معامله جفت ارز گفته می شود. مثلا برای خرید بیت کوین می توانید اتریوم بدهید و بیت کوین تحویل بگیرید.

در اکثر صرافی های ارز دیجیتال علاوه بر خرید و فروش رمزارزها بستری امنی برای نگهداری از سرمایه شما وجود دارد که به آن کیف پول گفته می شود. اکثر صرافی های مطمئن در ایران از کیف پول های سرد استفاده می کنند. این کیف پول ها امنیت فوق العاده بالایی دارند چون به شبکه متصل نیستند و به هیچ وجه قابل نفوز در برابر حملات هکرها نیستند!

صرافی های ارز دیجیتال چطور کار می کنند؟

به طور کلی صرافی های ارز دیجیتال متمرکز و غیرمتمرکز هستند. اکثر صرافی های ارز دیجیتال در دنیا غیرمتمرکز هستند یعنی فقط فضایی برای خرید و فروش و معامله بین افراد هستند. این نوع صرافی ها فقط واسطه ای برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال بین افراد هستند و سود خود را از کارمزد معاملات بر می دارند.

اما اکثر صرافی های موجود در ایران متمرکز هستند. یعنی شما از خود صرافی ارزهای مورد نظرتان را خریداری می کنید و برای فروش هم می توانید به همان صرافی بفروشید. به این نوع صرافی ها متمرکز گفته می شود.

در این نوع صرافی ها دارایی افراد در کیف پول های موجود در صرافی نگه داری می شود و فقط عدد دارایی شان در حساب کاربری نشان دهنده مقدار سرمایه آن هاست. امنیت این نوع صرافی ها برای معاملات ارزهای دیجیتال بسیار بالاست چون طرف حساب شما یک شرکت یا نهاد وابسته به دولت است. همانطور که عرض شد صرافی های ایرانی دقیقا از این نوع هستند.

چرا باید از صرافی های ایرانی ارز دیجیتال استفاده کنیم؟

تا الان به این موضوع آگاه شدید که چقدر نگهداری از دارایی تان در بازار ارزهای دیجیتال مهم است. استفاده از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی تا حدود زیادی امنیت دارایی شما را تضمین می کند. البته به طور قطع نمی توان گفت ولی با توجه به شرایط فعلی صرافی های ایرانی امنیت بیشتری را نسب به صرافی های خارجی برای ایرانی ها تامین می کنند.

در ادامه مواردی را عنوان می کنیم که استفاده از صرافی های ایرانی را برای شما قابل اعتمادتر می کند.

بهترین صرافی های ایرانی ارز دیجیتال

1.امنیت صرافی

یکی از فاکتورهای مهمی که در بازار ارزهای دیجیتال باید در نظر داشته باشید امنیت در صرافی است. همانطور که گفتیم نگهداری از دارایی شما در این بازار مهمترین چیز است. صرافی های ایرانی تا حد زیادی قابل اعتماد و امن هستند. شاید دانش بنیان بودن خیلی از این صرافی مهر تاییدی بر این نظریه باشند. همینطور کیف پول های سرد که در صرافی های ایرانی وجود دارد تا حد زیادی امنیت از دارایی شما را تضمین می کنند.

از این گذشته دیگر مسئله تحریم وجود ندارد و با خیال راحت می توانید در صرافی های معتبر ارز دیجیتال ایرانی خرید و فروش و دارایی خود را نگه دارید.

2.متمرکز بودن صرافی

خیلی از صرافی های ایرانی متمرکز هستند. یعنی تمام اطلاعات و هویت شما به صورت قانونی احراز می شود. در این شرایط دیگر کلاه برداری و سوء استفاده انجام نمی شود. همانطور که می دانید ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز و غیرقابل پیگیری هستند اما زمانی که صرافی متمرکز باشد می تواند روی تمام معاملات نظارت کامل داشته باشد.

باید بدانید امنیت صرافی هایی که متمرکز هستند خیلی بالاتر از صرافی های غیرمتمرکز است.

3.پشتیبانی

پشتیبانی در استفاده از هر خدمات و سرویسی حرف اول را می زند. پشتیبانی در صرافی های ایرانی بسیار خوب انجام می شود. با توجه به نظرات کاربرانی که از صرافی های ایرانی استفاده کرده اند این را می گوییم.

پشتیبانی فقط محدود به مشکلات شما هنگام احراز هویت و عضویت در سایت نیست! بلکه زمانی که موقع خرید و فروش ارز مشکل داشته باشید باید پشتیبانی صرافی به کمک شما بیاید. در واقع تنها کسی که در این مواقع می تواند به شما کمک کند پشتیبان صرافی است.

4.کارمزد کمتر

مزیت صرافی های ایرانی این است که با ریال هم می توانید به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید. به راحتی می توانید از طریق پرداخت آنلاین در صرافی تتر خریداری کنید و سپس هر ارزی که مد نظرتان بود را خریداری کنید. در این شرایط فقط کارمزدی که موقع خرید و فروش باید بپردازید را پرداخت می کنید.

ولی همانطور که قبلا هم اشاره کردیم برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی های خارجی باید دو بار کارمزد پرداخت کنید و این باعث می شود در بلند مدت روی دارایی شما تاثیر گذار باشد.

5.نمایش دقیق قیمت ها در لحظه

یکی از مشکلاتی که خیلی از صرافی ها دارند این است که قیمت ارزهای دیجیتال را در لحظه به درستی نشان نمی دهند! این موضوع به شدت روی سود و زیان معامله کنندگان در صرافی ها اثر گذار است. صرافی های ایرانی هم از این مشکل مثتثنا نیستند!

اما به طور کلی صرافی های ایرانی با سیستم های هوشمندی که دارند تضمین نمایش قیمت های واقعی ارزها را در لحظه به کاربرانشان می دهند. اما باز هم می گوییم متاسفانه تمام صرافی های دنیا این مشکل را دارند به خصوص زمانی که بازار ریزشی است.

نتیجه گیری و پایان

در این مقاله سعی کردیم دلایل استفاده از صرافی های ایرانی را به شما بگوییم. در به تازگی قصد ورود به بازار کریپتو کارنسی را دارید پیشنهاد می کنیم قدم اول که انتخاب صرافی است را محکم بردارید چون انتخاب صرافی مورد اعتماد مستقیما روی موفقیت شما در این حوزه تاثیرگذار خواهد بود.

اگر شما هم نکته، پیشنهاد یا تجربه ای در خصوص استفاده از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی یا خارجی دارید حتما از شما می خواهیم که در قسمت نظرات با ما و دیگر دوستان به اشتراک بگذارید. امیدواریم این مقاله واقعا برای شما کاربردی بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*