-
نویسنده<!-- -->:<!-- --> <!-- -->رپورتاژ

سنگ سفید ازنا و الیگودرز

در این مقاله تلاش شده مشخصات و نحوه خرید سنگ سفید ازنا و الیگودرز به صورت اسلب و حکمی توضیح داده شود.

سنگ سفید ازنا و الیگودرز

یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات کارخانه‌های سنگبری ایران که از معادن سنگ شهر ازنا در استان لرستان استخراج می‌شود و دارای بافتی زیبا و کریستالی است، سنگ سفید ازنا نام دارد. سنگ ازنا را با نام سنگ چینی ازنا هم می‌شناسند. البته در معادن سنگ شهرستان الیگودرز لرستان نیز نوع دیگری از سنگ‌های چینی به نام سنگ چینی الیگودرز استخراج می‌شود‌. برخی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند، سنگ چینی سفید ازنا و الیگودرز محصول کشور چین است‌. این در حالیست که سنگ‌های چینی، سنگ‌هایی حاصل از دگرگونی سنگ‌های آهکی هستند که در معادن سنگ بسیاری از کشورها از جمله ایران استخراج می‌شوند و با نام همان شهری که استخراج شده‌اند، شناخته می‌شوند. در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی‌ها و کاربردهای سنگ ازنا، تفاوت‌های آن با سنگ چینی الیگودرز و همچنین عوامل تاثیرگذار روی قیمت این نوع سنگ توضیح دهیم. لطفا تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.‌

اسلب سنگ سفید ازنا الیگودرز

سنگ ازنا چه ویژگی‌هایی دارد و مهم‌ترین تفاوت آن با سنگ الیگودرز چیست؟

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم سنگ چینی ازنا یکی از پرطرفدارترین سنگ‌های کریستالی زیبای ایران است که از دگرگونی سنگ‌های آهکی به وجود می‌آید و از استحکام بالایی برخوردار است‌. دلیل نام‌گذاری سنگ ازنا به نام سنگ چینی‌ این است که در برابر شکستن صدایی شبیه به صدای چینی تولید می‌کند. در واقع این نوع سنگ وارداتی نیست و از معادن سنگ داخل کشور استخراج می‌شود. اولین فرد ایرانی که این نوع سنگ را استخراج کرد، حاج قنبر رحیمی یا ارباب قنبر بود. به همین دلیل این نوع سنگ با نام سنگ ارباب هم شناخته می‌شود‌.

ویژگی‌های مهم سنگ ازنا عبارت‌اند از: رنگ سفید و رگه‌هایی به رنگ طوسی و مشکی در سطح سنگ، مقاومت بالا در تمام شرایط جوی مانند سرما، گرما، برف، باران، مقاومت در برابر تابش اشعه آفتاب، حرارت بالا و تماس با مواد شیمیایی، یکدست بودن، ساب‌پذیری بالا، کیفیت بالا، جنس کریستالی، مقاومت سایشی کافی در برابر اصطکاک، مقاومت در مقابل فشار، امکان فرآوری و برش به صورت سنگ ازنا اسلب با ضخامت دو سانتی‌متر، تولید در ابعاد متنوع، کیفیت بالا، پایین بودن میزان تخلخل، جذب آب و رطوبت بسیار پایین در حد صفر، انعکاس نور، قیمت بسیار مناسب نسبت به نمونه‌های مشابه وارداتی و ... .

مهم‌ترین تفاوت سنگ‌های ازنا و الیگودرز در ظاهر آن‌هاست. سنگ ازنا اسلب فقط دارای پس زمینه روشن است؛ اما سنگ‌های چینی الیگودرز دارای دو نوع پس زمینه سفید و تیره هستند. سنگ‌های ازنا و الیگودرز در کارخانه‌های سنگ‌بری به صورت اسلب‌های دوربری شده در سایزهای 60 در 60، 80 در 80، 80 در 120، 80 در 160، 120 در 120 و در ابعاد طولی طبق سفارش مشتری با عرض‌های 10، 15، 20، 25، 30، 35 و 40 سانتی‌متری برش داده می‌شود‌.

معرفی کاربردهای مهم سنگ ازنا و الیگودرز

  • کاربرد سنگ ازنا در نمای بیرونی برج‌های اداری

  • کاربرد سنگ ازنا در نمای ساختمان‌های ویلایی

  • کاربرد در فضای داخلی ساختمان‌های مسکونی به عنوان سنگ کف

  • کاربرد در ساخت حمام و سرویس بهداشتی

  • کاربرد در ساخت بدنه راه پله

  • کاربرد در ساخت اپن و رویه کابینت آشپزخانه

  • کاربرد در ساخت تندیس و مجسمه‌های مدرن و رئال

  • کاربرد در ساخت سنگ قبر

  • کاربرد سنگ ازنا در ساخت بدنه دیوار پارکینگ ساختمان‌های لاکچری و لوکس

  • کاربرد در سنگ‌ فرش کردن رستوران‌ها، کافه‌ها، سالن‌های کنفرانس، سالن‌های زیبایی و محیط‌های درمانی


قیمت سنگ ازنا به چه عواملی بستگی دارد؟

سنگ‌های سفید ازنا به دلیل داشتن ظاهری لوکس و قیمتی‌ ارزان‌تر از نمونه‌های مشابه خارجی طرفداران بسیار زیادی دارد. عوامل مختلفی قیمت سنگ ازنا را تحت تاثیر قرار می‌دهند که مهم‌ترین عوامل شامل موارد زیر است.

میزان یکدست بودن یا پاکی سنگ

یکی از عوامل تاثیرگذار در قیمت سنگ‌های سفید ازنا میران یکدست بودن یا پاکی سنگ است. هر چه خطوط طوسی و مشکی کمتری در این نوع سنگ وجود داشته باشد و میزان یکنواخت بودن رنگ سنگ سفید آن بیشتر باشد، با قیمت بالاتری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

اندازه ابعاد و میزان ضخامت اسلب سنگ

اندازه ابعاد و میزان ضخامت اسلب سنگ‌های سفید ازنا عامل دیگریست که با قیمت این نوع سنگ رابطه مستقیمی دارد. هر چقدر ابعاد اسلب‌ها بزرگ‌تر و میزان ضخامت آن‌ها بیشتر باشد، قیمت گران‌تری دارد و برعکس‌ اسلب‌های کوچک و نازک‌تر ارزان‌تر هستند.

هزینه‌های مربوط به فرآوری سنگ

عامل بعدی که قیمت فروش سنگ‌ ازنا را افزایش می‌دهد، هزینه‌های مربوط به فرآوری سنگ است. بیشترین هزینه‌های فرآوری به مرحله اسلب سنگ‌ها ربط دارد. هر چقدر جنس مواد اپوکسی و رزین به کار رفته در اسلب سنگ باکیفیت‌تر باشد، قیمت سنگ نیز افزایش خواهد یافت.

کیفیت فرآوری از لحاظ برش، ساب

کیفیت فرآوری از لحاظ برش، ساب و ... نیز قیمت فروش سنگ‌ ازنا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سنگ‌هایی که برش و ساب باکیفیت‌تری دارند با قیمت گرا‌ن‌تری به فروش می‌رسند و در بسیاری از ساختمان‌ها کاربر دارند.

هزینه‌های حمل و نقل

عامل دیگری که در قیمت‌گذاری سنگ‌ ازنا مورد توجه قرار می‌گیرد، هزینه‌های حمل و نقل این محصول است. در زمان حمل و نقل سنگ‌های ازنا باید تمام نکات ایمنی رعایت شود تا هیچ گونه آسیبی به آن‌ها وارد نشود.

نحوه خرید حضوری و آنلاین سنگ ازنا شمس آباد

سنگ‌ ازنا شمس آباد نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی و داخلی کیفیت بسیار بالایی دارد و با قیمت مناسب‌تری در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. مشتریان برای خرید این نوع سنگ می‌توانند از دو روش متفاوت استفاده کنند. روش اول مراجعه حضوری به کارخانه تولید سنگ ازنا در شهرک صنعتی شمس آباد است. در مراجعه حضوری مشتریان می‌توانند از نزدیک ابعاد، رنگ، ضخامت و کیفیت سنگ‌های ازنا را مشاهده کنند و سپس برای خرید تصمیم بگیرند. روش دوم این است که به سایت کارخانه مراجعه کنند و سنگ‌‌های سفید ازنا را به صورت آنلاین سفارش دهند و در محل احداث پروژه مورد نظر تحویل بگیرند. مهم‌ترین مزیت خرید اینترنتی سنگ‌های ازنا صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های رفت و آمد به شهرک صنعتی شمس‌آباد است. کارشناسان فروش سایت قبل از ثبت سفارش آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان هستند و راهنمایی‌های لازم را به آن‌ها ارائه می‌دهند.

جمع‌بندی

در این مقاله راجع به ویژگی‌های سنگ ازنا، مهم‌ترین تفاوت‌ سنگ‌های ازنا و الیگودرز، کاربردهای مهم و عوامل تاثیرگذار در قیمت این نوع سنگ و نحوه خرید حضوری و آنلاین سنگ ازنا از کارخانه سنگ شهرک صنعتی شمس آباد توضیح دادیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله به تمام اطلاعات مورد نیاز خود در مورد سنگ‌های چینی ازنا دست پیدا کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*