-

آموزش پتینه به چه صورت می باشد ؟

اگر قصد دارید تغییرات اساسی در دیوارها و سقف خانه خود ایجاد کنید و به دنبال روشی هستید که با وجود زیبایی، هزینه اجرای مناسبی هم داشته باشد، ما به شما پتینه کاری را پیشنهاد می کنیم.

آموزش پتینه به چه صورت می باشد ؟

اگر قصد دارید تغییرات اساسی در دیوارها و سقف خانه خود ایجاد کنید و به دنبال روشی هستید که با وجود زیبایی، هزینه اجرای مناسبی هم داشته باشد، ما به شما پتینه کاری را پیشنهاد می کنیم. پتینه می تواند فضای خانه شما را از این رو به آن رو کند و بعد از چیدن وسایل خود، از انتخابی که کرده اید لذت ببرید. پتینه کاری مزیت های زیادی نسبت به کاغذ دیواری و رنگ ساختمان دارد و عمده ترین مزیت آن، ماندگاری و دوام بالاست. ما این مطلب را آماده کرده ایم تا شما را برای اجرای پتینه کاری آموزش دهیم. همراه ما باشید.

معرفی هنر پتینه کاری

پتینه کاری یک هنر است که بافت ها و رنگ های متفاوتی را به کار می گیرد تا نمای زیبا ایجاد کند. این رنگ می تواند به عنوان پوشش دهنده استفاده شود یا اینکه برای ایجاد طرح و نقش روی سطوحی همچون دیوار، مورد استفاده قرار بگیرد. در پتینه کاری از ابزار های مخصوص این هنر استفاده می شود و بافت های خاصی را روی سطوح ایجاد می کند و برای احیای سطوح قدیمی و کهنه هم کاربرد دارد.

سطوح قابل اجرای پتینه

پتینه بر روی تمام سطوح اجرا می شود و می توان روی مصالح مختلفی از آن استفاده کرد. شما با آموزش پتینه می توانید آن را بر روی سطوحی مثل چوب، سنگ، سفال، بتن، گچ، سیمان و ... استفاده کنید و به اجسام و سطوح جلا ببخشید. وسایلی همچون کمد، کابینت، جاکفشی، کنسول و ... هم قابل زیباسازی با هنر پتینه کاری هستند.

مزایای پتینه کاری ساختمان

  • رنگ پتینه در مقایسه با رنگ ساختمان از نظر زیباشناسی جذاب تر و قشنگ تر است.
  • با آموزش پتینه می توانید طرح و رنگ هایی با طیف گسترده روی سطوح مختلف اجرا کنید.
  • پتینه قدرت پوشش دهی بالایی در پوشش ترک های سطحی دیوار دارد.
  • ماندگاری و دوام پتینه کاری از رنگ ساختمان بیشتر است.
  • برای ترمیم و بازسازی پتینه اجرا شده روی دیوار و سطوح، کار سختی پیش رو ندارید چرا که سریع و ساده امکان بازسازی و احیا دارد.
  • بعضی مدل های پتینه قابل شستشو هستند.
  • هزینه پتینه کاری مناسب است.

آموزش اجرای رنگ پتینه

در این بخش، قدم به قدم اجرای رنگ پتینه را آموزش می دهیم :

مرحله اول آموزش پتینه : تهیه مواد اولیه

در مرحله اول نیاز به تهیه مواد اولیه است که باید بر اساس اندازه سطح یا جسم و طرحی که مدنظرتان است، تهیه شوند. شما می توانید تمام مواد اولیه و ابزار آلات مورد نیاز برای اجرا و آموزش پتینه را از فروشگاه رنگ و ابزار به صورت اینترنتی و با قیمت مناسب سفارش دهید.

مرحله دوم آموزش پتینه : زیر سازی

برای اجرای تمیز تر پتینه کاری نیاز است که سطح مورد نظر زیرسازی شود. سطحی که قرار است پتینه کاری شود، باید کاملا صاف و یکنواخت باشد و هیچ آلودگی روی آن باقی نماند.

مرحله چهارم آموزش پتینه : ایجاد طرح مورد نظر

در مرحله بعد باید خمیر پتینه را روی سطح بریزید و با استفاده از یک کاردک، کل سطح را بپوشانید. سپس می توانید با استفاده از شابلون های متفاوت، طرح مورد نظرتان را روی سطح ایجاد کنید اگر هم حرفه ای هستید، می تواند از انگشتان دست خود کمک بگیرید.

پتینه کاری برای تغییر دکوراسیون

یک ایده جذاب برای تغییر دکوراسیون فضای خانه، استفاده از پتینه است. با اجرای پتینه کاری تغییر دکوراسیون منزل خود را با هزینه مناسب تر انجام دهید و تغییرات زیادی را مشاهده کنید. پتینه می تواند ترک های روی دیوار یا سقف را بپوشاند و علاوه بر آن، با رنگ و طرح های جذاب و متنوعی که دارد، فضای خانه را به کلی عوض می کند.

خرید استوکو

خرید استوکو یا اجرای پتینه کاری ؟

استوکو هم مثل پتینه، برای پوشش دهی ترک ها و فضاهای خالی کاربرد دارد و می تواند به زیباسازی فضا هم کمک کند. با خرید استوکو و استفاده از ابزارهایی مثل ماله و کاردک، می توانید طرح های تزئینی ایجاد کنید اما تفاوتی که با پتینه دارد این است که پتینه طرح و رنگ های متنوع تری دارد و برای اجرای پروژه های بزرگ تری مثل دیوارها، سقف و ... استفاده می شود اما استوکو برای کارهای کوچک تر قابل استفاده است.

رنگ ساختمان

هزینه اجرای پتینه کاری

هزینه اجرای پتینه کاری وابسته به عوامل مختلفی است، اندازه سطحی که نیاز به پتینه کاری دارد، روش اجرای پتینه با شابلون، اسفنج و پارچه، سختی اجرای کار، میزان آسیب و ترک های روی سطح و ... در تعیین هزینه تاثیر گذار هستند و طبیعتا هر چقدر که حساس تر باشید و بخواهید طرح های زیباتری اجرا شود، هزینه بالاتر می رود.

سوالات شما

  • آیا از پتینه می توان برای ایجاد طرح و نقش روی دیوار استفاده کرد ؟

بله، با به کارگیری تکنیک های پتینه کاری می توان طرح و نقش های زیبا و خیره کننده ای را روی سطوح مختلف از جمله دیوار ایجاد کرد.

  • برای زیباسازی دیوار ها و سقف خانه اجرای پتینه بهتر است یا رنگ ساختمان ؟

از نظر هزینه، رنگ ساختمان به صرفه تر است اما اگر بخواهیم فقط جنبه زیبایی را در نظر بگیریم، قطعا پتینه کاری فضای خانه را دلبازتر و جذاب تر می کند.

  • برای پوشش فضاهای خالی روی دیوار ها خرید استوکو بهتر است یا اجرای پتینه ؟

با خرید استوکو می توانید فضاهای خالی و ترک خورده روی دیوارها را پوشش دهید ولی با استفاده از پتینه هم می توان اینکار را انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*