-

حمایت فعالان معدنی از وزیر پیشنهادی صمت

سید محمد اتابک به عنوان گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.وی با مدرک کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان امریکا دارای سابقه مدیریتی در هیات مدیره انجمن سیمان، هیات مدیره سیمان تهران، عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و سایر حوزه‌های صنعتی است.

حمایت فعالان معدنی از وزیر پیشنهادی صمت

اتابک در کارنامه خود نایب‌رئیسی اتاق بازرگانی، معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، مدیرعامل و نایب‌رئیس شرکت سیمان تهران، مدیرعامل و نایب‌رئیس هیات مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیات مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چند شرکت تولیدی را دارد.

رئیس هیأت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: «سید محمد اتابک» گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت از جنس صنعتگران و معدنکاران است که در حوزه‌های مختلف به ویژه صنعت فولاد و سیمان خدمات ارزنده‌ای را ایفا کرده است.

اتابک از جنس صنعتگران و معدنکاران است

صمتاحمد خوروش در گفت‌وگو با ایرنا، درباره مورد سید محمد اتابک وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم برای سکانداری وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهارکرد: اتابک جزو بهترین گزینه‌ها برای وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت است، وی از جنس و بدنه خود معدن، سیمان و فولاد است. او شرکت فولاد کاوه کیش هرمزگان را مدیریت کرده که برای پیشرفت این صنعت مفید واقع شده است.

رئیس هیأت مدیره انجمن نوردکاران فولادی ایران افزود: همه صنایع به خصوص این انجمن، حمایت کامل خود را از وزیر پیشنهادی اعلام می‌کند و امیدواریم که مجلس شورای اسلامی نیز همراهی کنند تا رای بالایی دریافت کند.

وی با بیان اینکه صنعتگران از انتخاب، اتابک به عنوان وزیر پیشنهادی صمت خوشحال هستند، گفت: نظر ما این است که با دریافت رأی اعتماد، اتفاق خوبی در حوزه صنعت و معدن می‌افتد و شاهد پیشرفت و شکوفایی در این عرصه خواهیم شد.

این کارشناس صنعت عنوان کرد: اکنون کشور ما به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود و برای این حوزه نیازمند فردی مدیر با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه صنعت صادرات محور هستیم.

خوروش با اشاره به اینکه ایران در صنعت فولاد سرآمد است، گفت: باید بر روی موضوع صادرات بیشتر کار کنیم، چراکه در سیاست‌گذاری‌های قبل تحت شرایط سختی قرار گرفتیم و به بازارهای صادراتی بیشتر دست نیافتیم. انتظار ما از اتابک توجه به بازارهای صادراتی در حوزه‌های مختلف صنعت به‌ویژه فولاد است.

خوروش خاطرنشان کرد: در کل زنجیره فولاد عادلانه رفتار نمی‌شود باید معضلات این بخش شناسایی و حل شود.

مهارت کافی برای سکانداری صمت

کارشناس صنعت گفت: سوابق کاری سید محمد اتابک گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت صمت نشان می‌دهد که در حوزه صنعتی، معدنی و بازرگانی به صورت تخصصی فعالیت کرده است و راهبر خوبی برای این وزارتخانه خواهد بود.

صمتوحید یعقوبی ضمن بیان این مطلب افزود: وی یک چهره صنعتی و شناخته‌شده در بین صنعتگران است که در سه وجه صنعت، معدن و تجارت وزارتخانه صمت تخصص و مهارت کافی دارد.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: اتابک تجربه و سوابق خوبی در حوزه‌های مختلف صنعتی در کشور دارد، به گونه‌ای که راهبر و مجری طرح‌های مختلف بوده و مدیریت عملیاتی و کلان هلدینگی نیز داشته است و توانسته طرح‌های معدنی و فولادی را به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه‌داد: این وزیر پیشنهادی معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان بوده و در بحث کلان و مدیریتی نیز فعالیت خوبی داشته است که نشانگر مهارت و توان تخصصی وی در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی کشور است.

یعقوبی با اشاره به اینکه اتابک تشکل‌ها و بخش صنعتی کشور را خوب می‌شناسد، گفت: وی نایب‌رئیس اتاق بازرگانی بوده و در طول مدیریت خود ارتباط خوبی با بخش خصوصی داشته است، ضمن اینکه از مشاوره‌ها و راهکارهای بخش خصوصی در حل مسائل بهره برده و خواهد برد.

وی بیان‌داشت: بخش خصوصی به عنوان یکی از بخش‌های اقتصادی کشور است و باید به تشکل‌های بخش خصوصی بها داده شود و از آنها به عنوان بازوان توانمند در تقویت تولید و رشد سهم اقتصادی کشور و سیاستگذاری در این عرصه بهره برد.

این کارشناس صنعت با اشاره به توان تخصصی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، خاطرنشان‌کرد: وی در حوزه فولاد نیز فعال بوده است که امیدواریم با همکاری مجلس و رأی اعتماد، زودتر بر سکان وزارت صمت بنشیند تا وزارت صمت به ثبات برسد.

معاون اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران خاطرنشان‌کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد میانگین عمر وزرای صمت کمتر از یک سال بوده و این امر مشکلاتی را در حوزه‌های مختلف سیاست‌گذاری برای صنعتگران و بخش صنعت کشور به وجود آورده است.

حمایت تمام قد فولادی‌ها

در همین حال انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با صدور بیانیه‌ای از سید محمد اتابک، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دولت چهاردهم حمایت کرد.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است: انتخاب وزیر برای وزارتخانه گسترده و پرمسئولیت صمت به‌طور قطع یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رئیس‌جمهور است. در همین راستا سید محمد اتابک به‌عنوان فرد شایسته برای تصدی این مسئولیت انتخاب و معرفی شده‌ است.

انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به نمایندگی از تولیدکنندگان آهن و فولاد کشور، ضمن اعلام حمایت قاطع از وزیر پیشنهادی و برنامه‌های وی، از نمایندگان مجلس انتظار دارد با رأی اعتماد خود این فرصت را فراهم کنند تا اتابک با تیمی متخصص و کارآمد، امور مربوط به صنعت، معدن و تجارت کشور را به بهترین نحو ممکن مدیریت کند.

ویژگی‌های برجسته شخصیتی و حرفه‌ای اتابک، از جمله تجربه وسیع و تخصص عمیق در بخش‌های مختلف معدن و صنایع معدنی، مدیریت بنگاه‌های بزرگ تولیدی و تعهد ایشان به توسعه این حوزه‌ها، از جمله دلایل اصلی حمایت ما از وی است.

از اولویت‌های اصلی انجمن در همکاری با وزیر پیشنهادی، اصلاح نظام حکمرانی صنعت فولاد و فعال‌سازی قائم‌مقام‌های تخصصی در حوزه‌های اصلی وزارتخانه است. همچنین رفع مشکلات موجود در حوزه تولید و تجارت آهن و فولاد از جمله رفع محدودیت‌های انرژی، ساماندهی سیاست‌های عرضه و تقاضا، اصلاح نرخ ارزبری صادرکنندگان و تسهیل فرآیندهای صادراتی از جمله درخواست‌های این انجمن است.

همچنین انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمادگی کامل خود برای همراهی و مشاوره به وزیر پیشنهادی صمت در تحقق این اهداف را اعلام می‌دارد.

مزیت سابقه کار ستادی و اجرایی در صمت

یک فعال حوزه معدن و صنایع معدنی گفت: سید محمد اتابک گزینه پیشنهادی وزارت صمت، سابقه طولانی در حوزه‌های مختلف صنعتی دارد، بنگاه داری کرده و در حوزه معدن، صنعت و تجارت کار ستادی و اجرایی انجام داده است.

صمتمهرداد اکبریان با اشاره به سوابق کاری سید محمد اتابک اظهارکرد: این انجمن جزو معدود تشکل هایی است که به رئیس‌جمهوری نامه داده و موارد و شاخصه‌های وزیر صنعت را در حوزه معدنی کشور بیان کرده است.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران با بیان اینکه اتابک تیم اقتصادی خوبی دارد، گفت: افرادی که با وزیر پیشنهادی در حوزه‌های مختلف صنعتی کار کرده‌اند، دارای تجربه و آشنا به مسائل صنعت کشور هستند که به عنوان بخش خصوصی در کنار دولت در راستای احیای معادن همکاری خواهند کردند.

وی ابراز امیدواری کرد وزیر پیشنهادی در مجلس موفق شود و رأی اعتماد را از نمایندگان دریافت کند تا شاهد تقویت و توسعه بخش معدن و صنعت در کشور باشیم. اکبریان با تاکید بر اینکه انتظار داریم به بخش معدن نگاه متفاوتی انجام شود، گفت: به عنوان کارشناس معدن خواستار آن هستیم تا معدن جزو اولویت‌های نخست وزیر پیشنهادی قرار گیرد و سیاست‌های راهبردی را در این زمینه اجرایی کند.

وی عنوان کرد: اتابک برنامه‌ای به مجلس ارائه کرده که در کوتاه مدت تهیه شده است، انتظار داریم که بخش معدن در برنامه‌هایش پررنگ‌تر باشد و این بخش صنعتی مورد حمایت قرار گیرد.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران خاطرنشان‌کرد: این انجمن و سایر کارشناسان مجرب در کنار اتابک خواهیم بود تا همزمان با برنامه‌ها بتواند پیگیر شرایط معدن باشد و این بخش را سر و سامان بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین