-

افزایش چشم گیر حقوق کارگران قطعی شد

همانطور که اعلام شده است، حقوق کارگران شاغل در شهرداری‌های کشور افزایش یافته است.

افزایش چشم گیر حقوق کارگران قطعی شد

برای افزایش انگیزه و جبران بخشی از حقوق و مزایای کارگران زحمتکش شهرداری تهران، قرار است که حقوق این افراد افزایش یابد.سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از افزایش حقوق و مزایای کارگران شاغل در شهرداری‌های کشور خبر داد.

طرح طبقه بندی مشاغل کارگری شهرداری ها در سال ۷۲ به تصویب وزارت کار و امور اجتماعی وقت رسیده است و از آن تاریخ تاکنون که بیش از سه دهه می گذرد و صرفاً در سال ۹۰ جدول مزد شغل کارگران اصلاح و افزایش یافته بود و تنها از افزایش سالیانه ابلاغی وزارت تعاون برخوردار می شدند که در سنوات اخیر به منظور ارج نهادن به انتظارات کارگران خدوم و زحمتکش شهرداری ها و ایجاد انگیزه و جبران بخشی از حقوق و مزایای آنان موضوع ارتقای معیشت کارگران در دستور کار دفتر نوسازی، تحول اداری و فنآوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار گرفت.

با بهره مندی از ظرفیت‌های قانونی موجود در طرح و جمع بندی اطلاعات مورد نیاز از کارگران شهرداری های سراسر کشور، در نهایت برقراری فوق العاده جذب بازارکار از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست که با همکاری و مساعدت آن‌ وزارتخانه، با پرداخت ۵۰ درصد مزد شغل کارگران در قالب فوق العاده مذکور موافقت‌ شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور، استانداری های سراسر کشور می بایست نسبت به طرح موضوع در کمیته‌های طبقه‌بندی مشاغل کارگری مستقر در استان به منظور اجرایی نمودن فرآیند پرداخت برای مشمولین اقدام نمایند.

دهیاری معاون حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرد که در صورت تامین بودجه از سوی شورای شهر تهران امکان بهره برداری از ایستگاه متروی پایانه جدید شرق تا قبل از اتمام این دوره مدیریت شهری وجود دارد.                                

محسن هرمزی صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران به بیان گزارشی از سفر اخیرش به چین و آخرین وضعیت حمل و نقل عمومی پایتخت پرداخت و گفت: یکی از اقدامات مهم در این دوره مدیریت شهری اتمام و افتتاح پایانه جدید شرق بعد از چند سال از شروع ساخت بود و این در حالی بود که این پایانه به رغم پیشرفت ۹۰ درصدی نه تنها افتتاح نشده بود؛ بلکه به دلیل استهلاک شاهد پسرفت بودیم.

وی با بیان اینکه فرایند انتقال پایانه قدیم به جدید در حال انتقال است و تا مهرماه پایانه قدیم به پایانه جدید شرق منتقل می‌شود، افزود: یکی از اقدامات مهم اتصال مترو به پایانه جدید شرق است که درصورت تأمین مالی و با کمک شورای شهر تهران و اختصاص ردیف بودجه می‌توان تا قبل از پایان این دوره مدیریت شهری ایستگاه متروی پایانه جدید شرق را بهره برداری کرد.

وی در مورد آخرین وضعیت تکمیل و توسعه خطوط فعلی مترو با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو قرار است تا پایان سال به اتمام برسد، گفت: از شورای شهر تهران درخواست داریم بودجه مجزایی برای توسعه جنوبی خط ۶ مترو اختصاص یابد و برای تکمیل پست‌های برق نیز اعتبار پیش بینی شود. ضمن اینکه بنا داریم پست برق بخش شمالی خط ۶ مترو نیز امسال به نتیجه برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین