-
مدیرعامل شرکت سنگ‌‌آهن مرکزی ایران-بافق مطرح کرد

معضل کمبود خوراک در مجموعه سنگ‌‌آهن مرکزی

رضا فلاح مبارکه، مدیرعامل شرکت سنگ‌‌آهن مرکزی ایران-بافق اظهار کرد: سالانه با استخراج ۵ میلیون تن ماده معدنی به ۵۱ میلیون تن باطله‌برداری سنگی و آبرفتی در معدن آریز (D_۱۹) نیاز است.

فلاح مبارکه‌ در گفت‌وگو با خبرنگار صمت در یزد اعلام کرد: هم‌اکنون معضل کمبود خوراک در مجموعه سنگ‌‌آهن مرکزی وجود دارد که با آغاز باطله‌برداری از معدن سنگ‌‌آهن آریز، انتظار می‌رود تا ۳ سال آینده بخشی از خوراک مجموعه سنگ‌‌آهن مرکزی ایران-بافق و چادرملو تامین شود.

وی همچنین به عقد تفاهمنامه با معدن چادرملو به منظور باطله‌برداری از معدن D_۱۹ اشاره و تصریح کرد: عملیات خاکبرداری به صورت مشارکتی با همکاری شرکت سنگ‌‌آهن مرکزی ایران بافق و سنگ‌‌آهن چادرملو با سهام ۵۰ درصد در معدن سنگ‌‌آهن آریز (معدن D_۱۹) انجام می‌شود.

فلاح بیان کرد: تیر امسال توسط شرکت شهداب یزد از طرف سنگ‌‌آهن مرکزی بافق و شرکت آسفالت طوس عملیات تجهیز کارگاه آغاز شد و شروع عملیات باطله‌برداری با ۳۶ دستگاه دامپتراک از ابتدای شهریور را داشتیم.

وی با اعلام اینکه تاکنون بیش از یک ‌میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب باطله آبرفتی برداشت شده است، گفت: پیشرفت قابل ملاحظه عملیات خاکبرداری طی دو ماه گذشته صورت گرفت.

فلاح مبارکه یکی از عناصر معدنی در معدن آریز را مگنتیت، عنوان کرد و افزود: تاکنون ۵۸ میلیون تن ماده معدنی سنگ‌‌آهن مگنتیت با عیار متوسط ۳۷ درصد در بخش جنوبی اکتشاف شده است. علاوه‌بر آن، برنامه جامع برای استخراج و انتقال ماده معدنی سنگ‌‌آهن انجام شده تا با کمترین آسیب به محیط‌زیست از لحاظ اقتصادی نیز برای سهامداران این معدن به‌صرفه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین