-
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان:

حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر اجتناب‌ناپذیر است

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان در جلسه شورای مدیران صنعت آب و برق استان قزوین با مجمع نمایندگان مجلس گفت: گذر از انرژی فسیلی و حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش صمت خلجی در این نشست با اشاره به بروز خشکسالی بی‌سابقه و به دنبال آن مشکلات صنعت آب و برق، از اصلاح تعرفه‌های صنعت برق به‌عنوان یک ضرورت انکارناپذیر برای اصلاح اقتصاد صنعت برق یاد کرد و افزود: در شرایط فعلی و با رشد مصرفی که در بخش برق داریم امکان پاسخگویی کامل با چالش اساسی مواجه خواهد شد.

وی از مدیریت مصرف و اصلاح تعرفه‌ها در ایام پیک برق به‌عنوان راهکارهای کوتاه‌مدت نام‌ برد و اظهار کرد: با توجه به ارزشمندی و محدودیت انرژی، حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر و گذر از انرژی‌های فسیلی یک ضرورت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ظرفیت بسیار خوب شبکه برق منطقه را از مزیت‌های آن برشمرد و از اعلام آمادگی برای تامین برق سرمایه‌گذاران و صنایع جدید برای توسعه منطقه خبر داد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان در پایان، اقدامات این شرکت را در جهت اصلاح و بهینه‌سازی پست ۲۳۰ کیلوولت قزوین، افزایش ظرفیت پست ۲۳۰ کیلوولت بوئین‌زهرا و تامین برق شهرک‌های صنعتی استان و سایر اقدامات را که برای تامین و پایداری برق منطقه در حال انجام هست را تشریح و به اطلاع نمایندگان استان رساند.

در این جلسه که به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای قزوین و با حضور نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مسائل و مشکلات صنعت آب و برق استان مورد بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*