-

تعهدات جدید ایمیدرو برای توسعه خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی با مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) دیدار کرد و در این دیدار، تعهدات جدیدی با هدف توسعه صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اجرایی شد.

به گزارش صمت از خراسان جنوبی این دیدار که با حضور سلمان اسحاقی، نماینده مردم شهرستان‌های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، عباس جرجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و وحید داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی برگزار شد مقرر شد ایمیدرو در کوتاه‌ترین فرصت، نسبت به تعیین‌تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام خود در استان اقدام کند. این مصوبه به منظور سرعت بخشیدن به روند اجرای پروژه‌های معطل مانده در فهرست تعهدات ایمیدرو قرار گرفت.

اعزام گروهی از کارشناسان ایمیدرو به استان با هدف بررسی راهکارهای عملیاتی اجرای پروژه انتقال آب تصفیه‌خانه بیرجند به حوزه معدنی قلعه زری از دیگر مصوبات این جلسه بود که این اقدام در راستای تامین منابع آبی مورد نیاز معادن این حوزه صورت خواهد گرفت.

تعیین بازه زمانی ۲ هفته‌ای به منظور تشکیل کارگروهی ویژه در این مجموعه و بررسی زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله آب، برق و... برای فعالیت‌های معدنی ایمیدرو در استان نیز مصوبه دیگری بود که در راستای توسعه سرمایه‌‌گذاری‌های این هلدینگ در بهره‌برداری از معادن استان تعیین شد.

در این جلسه با تعیین فرصت ۲ هفته‌ای، ایمیدرو مکلف شد در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود در استان، طرح‌ها و پروژه‌هایی را اعلام کند. این دیدار با هدف برنامه‌ریزی برای توسعه سرمایه‌گذاری‌های ایمیدرو و مشارکت این مجموعه در پروژه‌های اقتصادی استان صورت گرفت.

مساعدت صندوق توسعه ملی

همچنین هیات‌عامل صندوق توسعه ملی با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی درباره پرداخت تسهیلات پروژه راه‌آهن بیرجند-قائن-یونسی، بدون الزام به تامین آورده بانک‌های عامل قول مساعد داد.

در دیدار جواد قناعت با مهدی غضنفری، رئیس هیات‌عامل صندوق توسعه ملی همچنین مقرر شد این صندوق مساعدت لازم را برای پرداخت ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات، بدون الزام به تامین آورده بانک‌های عامل انجام دهد که این تصمیمی مهم و گامی بزرگ در پیشبرد پروژه راه‌آهن استان است.

از دیگر مصوبات این جلسه موضوع بررسی و تصویب تامین ۲۰ درصد سهام مالکانه توسط سرمایه‌گذار به صورت تدریجی (کسر ۲۰ درصد از صورت وضعیت کارکرد سرمایه‌گذار) در هیات‌امنای صندوق توسعه ملی بود.

اتصال بیرجند به ریل سراسری از آرزوهای دیرینه مردم خراسان جنوبی بوده که بعد از ۲ دهه انتظار با پیگیری مسوولان استان، کلنگ قطعه ۱۶ خط آهن بیرجند-یونسی به طول ۳۲ کیلومتر در محدوده جغرافیایی خراسان جنوبی اواسط سال ۱۳۹۸ به زمین خورد.

تسریع در اجرای این پروژه و تکمیل راه‌آهن قطعه یونسی-‌‌بیرجند از جمله مصوبات سفر رئیس‌جمهوری به خراسان جنوبی در ۱۹ شهریور امسال است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین