ایرانپلاست فرصتی برای تعامل با صنایع تکمیلی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به برگزاری نوزدهمین نمایشگاه ایران پلاست توضیح داد: ایرانپلاست همواره فرصتی برای تعامل گسترده صنایع پاییندستی پلیمری و پلاستیکی با شرکتهای پتروشیمی و همچنین با مشتریان داخلی و خارجی است.
وی با بیان این که این رویداد بستری برای معرفی توانمندی های صنایع به شمار می رود گفت:خوشبختانه کیفیت محصولات صنایع پلیمری و پلاستیکی کشور هر سال ارتقا یافته و اکنون بخشی از آنها صادر میشود.
معاون وزیر نفت تأکید کرد: امسال با توجه به روندهای جهانی، موضوع آلودگی پلاستیک و استانداردهای بینالمللی بهطور ویژه در نمایشگاه ایرانپلاست مورد توجه قرار خواهد گرفت. این امر ضروری است تا فعالان پاییندستی بدانند اگر میخواهند در بازارهای آینده حضور داشته باشند، باید الزامات جدید جهانی در طراحی و تولید محصولات و افزودنیهای پلیمری را رعایت کنند.
به گفته عباسزاده، در نمایشگاه امسال 705 شرکت داخلی و ۶۷ شرکت خارجی حضور خواهند داشت. از میان شرکتهای خارجی، ۴۹ شرکت بهطور مستقیم از کشورهایی مانند چین و هند حضور دارند و ۱۸ شرکت نیز از کشورهایی همچون چین، هند, کره جنوبی، تایوان، آلمان، اتریش، ایتالیا و ترکیه از طریق نمایندگیهای خود در ایران مشارکت خواهند کرد.
وی با توضیح اینکه شرکتکنندگان در این نمایشگاه در چهار گروه اصلی مواد اولیه (پتروشیمیها)، ماشینآلات، محصولات پلیمری و پلاستیکی و خدمات فنی، مالی و مهندسی حضور خواهند داشت تصریح کرد: حدود ۲۰۰ نفر از فعالان تجاری از ۱۸ کشور در قالب هیئتهای تجاری ثبتنام کردهاند که در نشستهای B2B شرکت خواهند کرد.
عباسزاده افزود: با وجود شرایط خاص کشور، برخی از مشارکتکنندگان خارجی که پیشتر ثبتنام کرده بودند، انصراف دادند، اما همچنان تلاش کردهایم نمایشگاه امسال بستری مناسب برای توسعه همکاریهای بینالمللی و رشد صنایع پاییندستی فراهم کند. امیدواریم ایرانپلاست امسال بتواند همچون سالهای گذشته نقش مؤثری در معرفی ظرفیتهای صنعت پتروشیمی و صنایع پاییندستی ایفا کند.