-

چرا کالابرگ برای برخی از خانوار واریز نشد؟

با نزدیک شدن به پایان ماه و پرداخت کالابرگ الکترونیکی و یارانه نقدی به دهک های درآمدی پایین، برخی افراد با وجود دریافت کالابرگ در ماه‌های گذشته، این‌بار مشمول پرداخت نشده‌اند. همین مسئله باعث شده بسیاری از شهروندان این پرسش را مطرح کنند که آیا دهک‌بندی خانوارها تغییر کرده است؟ یا دلیل عدم واریز، چیز دیگری است.

چرا کالابرگ برای برخی از خانوار واریز نشد؟

احمد میدری، از مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه اطلاعات اقتصادی خانوارها هر شش ماه یک‌بار به‌روزرسانی می‌شود، اعلام کرد: «هفت دهک درآمدی در کشور تعریف شده و تاکنون هیچ تغییری در معیارها و دسته‌بندی دهک‌ها صورت نگرفته است. در صورت هرگونه تغییر، موضوع به‌صورت رسمی اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

این به‌روزرسانی‌ها به منظور افزایش دقت در تخصیص یارانه‌ها و شناسایی تغییرات اقتصادی خانوارها انجام می‌گیرد. با این حال، بسیاری از شهروندان در صورت نارضایتی از دهک اعلام‌شده، امکان ثبت اعتراض دارند.

نحوه استعلام دهک‌بندی خانوار

وزارت رفاه برای تسهیل دسترسی شهروندان به اطلاعات اقتصادی خانوار، چهار روش اصلی را معرفی کرده است:

۲. کد دستوری USSD: سرپرستان خانوار با شماره‌گیری کد #کدملی۴۳۸۵۷۴* از طریق تلفن همراه، می‌توانند وضعیت دریافت یارانه را بررسی کنند. نتیجه به‌صورت پیامک ارسال می‌شود.

۳.تلفن گویای وزارت رفاه: شهروندان با تماس با شماره‌های ۰۲۱-۶۳۶۹ یا ۰۲۱-۶۳۶۹۰۹۲۰ و ارائه کد ملی، می‌توانند اطلاعات مربوط به دهک خود را دریافت کنند.

۴. مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰: افرادی که به اینترنت یا تلفن همراه دسترسی ندارند، می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و دهک اقتصادی خود را استعلام کنند.

منبع: اقتصادآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین