رشد کسب ‌و کار شما با نرم‌افزار CRM سامان

رشد کسب ‌و کار شما با نرم‌افزار CRM سامان

در سال‌های اخیر، شرکت‌ها دیوارهای بین تیم‌های خود را شکسته و با استفاده از نرم‌افزار CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) به رشد جدیدی دست یافته‌اند.

برای شرکت‌هایی که تیم‌های فروش و بازاریابی جداگانه دارند، ارزش نرم افزار سی آر ام غیرقابل انکار است. طبق یک مطالعه از Nucleus Research، میانگین بازگشت سرمایه (ROI) بر روی نرم‌افزار CRM به ازای هر 1 دلار هزینه، 8.41 دلار است.

شرکت دانش بنیان پیام گستر فاوا در سال 1376 فعالیت‌های خود را در حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات آغاز نموده است. با تجربه‌ی چندین ساله در این زمینه، شرکت پیام گستر فاوا به یک پیشرو در ارائه راهکارهای نرم‌افزاری تبدیل شده ‌است که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا تعاملات خود را با مشتریان بهینه کنند و فروش خود را افزایش دهند.

نرم‌افزار CRM سامان ابزار فوق‌العاده‌ای را برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، مدیریت پایگاه‌های اطلاعاتی مشتریان، و پیگیری تعاملات ارائه می‌دهند. CRM سامان با ترکیب فناوری‌های نوین و درک عمیق از نیازهای مشتریان، راهکارهایی را ارائه می‌دهد که به افزایش رضایت مشتری و بهبود عملکرد داخلی کسب‌وکارها منجر می‌شوند.

چشم‌انداز شرکت این است که با ایجاد نرم‌افزاری کاربرپسند و مؤثر، زمینه‌ساز تحول در نحوه‌ی ارتباط برندها با مشتریان خود باشد.

نرم افزار CRM سامان به عنوان پیشرو در استفاده از فناوری نوآورانه و کاربرپسند، پشتیبانی عالی از مشتریان و قیمت‌گذاری بسیار رقابتی، به گزینه‌ای مناسب برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط تبدیل شده است.

در ادامه، 10 دلیل برای اینکه سی آر ام سامان چگونه می‌تواند به رشد کسب‌وکار شما کمک کند را توضیح داده ایم.

1 - به تصمیم‌گیری بهتر منجر می‌شود

سرمایه‌گذاری و خرید نرم افزار CRM نتایج مثبت زیادی به همراه دارد:

  • رشد درآمد از طریق پیدا کردن مشتریان جدید و فروش بیشتر به مشتریان موجود
  • بهبود تجربه مشتری
  • کاهش هزینه‌های عملیاتی

CRM می‌تواند به همه این موارد کمک کند.

نرم افزار CRM کسب‌وکار را ساماندهی می‌کند. این سیستم به اطلاعات و تصمیم‌گیری بهتر منجر می‌شود. همچنین با ارائه سرنخ‌های B2B بهتر، شما می‌توانید یک فرآیند قوی‌تر بسازید و رشد بیشتری در فروش و بازاریابی به دست آورید.

2- به کل کسب‌وکار سود می‌رساند

فروش و بازاریابی به وضوح بیشترین سود را می‌برند، اما خدمات دهی به مشتریان و سایر بخش ها نیز از این سود بهره‌مند می‌شوند.

CRM برای ردیابی درخواست‌های مشتریان عالی است و می‌توانید پرداخت‌ها و اعتبار مشتریان را نیز کنترل کنید.

این سیستم همچنین در پروژه‌های ساختمانی و تولیدی بسیار مفید است؛ نرم افزار CRM تولیدی در زمینه ساخت و ساز به مدیریت، زمان‌بندی پروژه، ردیابی پیشرفت ساختمان، مدیریت تغییرات و حفظ ارتباط بین ذینفعان برای همکاری بی‌نقص و تحویل موفق پروژه کمک می‌کند.

به طور خلاصه، یک CRM خوب تأثیر مثبتی بر کل کسب‌وکار خواهد داشت.

3 - به همه نقش‌های فروش کمک می‌کند

ابتدا تیم فروش خود را به دسته‌هایی تقسیم کنید. آن‌ها به یک نمای واضح از فرآیند فروش و اندازه‌گیری پیشرفت و بهره‌وری خود نیاز دارند. آن‌ها همچنین می‌خواهند تأثیر بازاریابی را اندازه‌گیری کنند اینکه تعداد و کیفیت سرنخ‌های ورودی چگونه است؟

برای آن‌ها، موضوع اصلی بهره‌وری و کارآمدتر بودن در شغل خود است. آن‌ها می‌خواهند بتوانند حجم کار خود را مدیریت کرده و اولویت‌های خود را تعیین کنند.

یک CRM خوب به هر دو نقش فروش به طور همزمان کمک می‌کند.

ققققققف

4 - به پیدا کردن و تبدیل مشتریان کمک می‌کند

مهم‌ترین نکته این است که کل کسب‌وکار بر روی این موضوع توافق کند که مشتری ایده‌آل شما چه شکلی است. سپس، هنگامی که این موضوع را تعریف کردید، می‌توانید ببینید که چگونه یک CRM می‌تواند به شما کمک کند تا به آن‌ها برسید.

در بالای قیف فروش، شما می‌خواهید آن خریداران ایده‌آل را جذب کنید. نرم‌افزار CRM می‌تواند در این زمینه کمک کند.

به عنوان مثال، اگر CRM شما ترافیک وب‌سایت را ردیابی کند، آنگاه خواهید دانست که کدام صفحات محبوب هستند و مردم با چه محتوایی درگیر می‌شوند. می‌توانید از این اطلاعات برای بهبود بازاریابی شرکت خود استفاده کنید و سرنخ‌ها را بهتر هدف‌گذاری کنید و محتوای مرتبط‌تری ارائه دهید.

در ادامه قیف، از CRM خود برای ردیابی نرخ تبدیل استفاده کنید. کدام نوع سرنخ‌ها واقعاً به مشتری تبدیل می‌شوند؟

دوباره، از این اطلاعات برای تأثیرگذاری بر روی سرنخ‌هایی که هدف‌گذاری و درگیر می‌شوید، استفاده کنید.

5. هزینه‌های فروش را کاهش می‌دهد

یکی از راه‌های کاهش هزینه‌های فروش، بهینه‌سازی بازاریابی شماست! این موضوع اغلب توسط مدیران فروش نادیده گرفته می‌شود.

از نرم افزار CRM سامان برای اندازه‌گیری موفقیت تیم بازاریابی خود استفاده کنید. در کدام حوزه بهترین عملکرد را دارند آیا PPC، ایمیل یا ... است؟ وقتی چیزی به خوبی کار می‌کند، منابع را بر روی آن حوزه متمرکز کنید.

برای تیم فروش، بهره‌وری یک عامل مهم است. هرچه زمان کمتری را صرف کارهای اداری فروش کنند، تماس‌های بیشتری خواهند گرفت و قراردادهای بیشتری را امضا خواهند کرد.

6. بهره‌وری فروش را افزایش می‌دهد

CRM فعالیت‌ها را به سه روش زیر افزایش می‌دهد:

1. فروشندگان می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود را سریع‌تر پیدا کنند.

2. با هماهنگی بیشتر با فروش، برای بازاریابی آسان‌تر است که سرنخ‌های فعال را مستقیماً از طریق CRM پیدا کند.

3. فرآیندها بهینه‌سازی شده‌اند. به عنوان مثال، پردازش خودکار سفارشات و صدور فاکتور و هر چیزی که فرآیند تیم فروش شما را آسان‌تر کند!

نکته اصلی این است که یک سیستم CRM همه چیز را در جای درست قرار می‌دهد. هر اطلاعاتی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید یا ببینید، می‌تواند به راحتی ذخیره یا پیدا شود، دقیقاً در جایی که انتظارش را دارید. این موضوع تحقیق، برنامه‌ریزی، همکاری و استراتژی فروش را بسیار ساده‌تر می‌کند.

این موضوع به‌ویژه برای کسب‌وکارهای جدید که نیاز به خودکارسازی تمام تعاملات مشتری و فرآیندهای فروش دارند، اهمیت دارد.

7. فروش‌های اضافی را افزایش می‌دهد و حفظ مشتری را بهبود می‌بخشد

سریع‌ترین و آسان‌ترین محرک رشد کسب‌وکار، فروش بیشتر به مشتریان موجود است. داده‌های موجود در CRM خود را بررسی کنید تا ببینید آن‌ها قبلاً چه چیزهایی خریده‌اند و تعیین کنید که احتمالاً در آینده چه چیزهایی خواهند خرید.

این اطلاعات را به تیم بازاریابی خود بدهید. آن‌ها می‌توانند محتوایی خاص برای جذب مخاطب ایجاد کنند و ارزش فرصت‌های فروش اضافی را نشان دهند.

اگر می‌خواهید حفظ مشتری را بهبود ببخشید، باید به تجربه مشتری توجه کنید. داده‌های مشتریان خود را در CRM تجزیه و تحلیل کنید. چند درخواست (تیکت) از مشتریان خود دریافت کرده‌اید؟ اگر تعداد آن‌ها زیاد است، این یک علامت هشدار است.

همچنین، از نظرسنجی‌های منظم مشتریان استفاده کنید و نتایج را در CRM ثبت کنید. بهترین راه برای فهمیدن اینکه آیا مشتریان شما راضی هستند، پرسیدن از آن‌هاست! پس از دریافت نتایج، داده‌های CRM خود را برای شناسایی روندها بررسی کنید.

یک CRM خوب برای کسب‌وکارهای کوچک به شما کمک می‌کند تا قبل از تبدیل مشکلات کوچک به مشکلات جدی، نواحی نیازمند بهبود را شناسایی کنید.

8. فروش و بازاریابی را همسو می‌کند

اینکه تیم فروش شما از یک CRM و تیم بازاریابی از پلتفرم دیگری استفاده کند، مفید نیست. بهترین حالت این است که همه با هم کار کنند! رشد زمانی اتفاق می‌افتد که فروش و بازاریابی باهم همسو باشند.

اگر مشتری ایده‌آل شما (ICP) بر اساس اطلاعات فروش از CRM تغییر کند، ضروری است که بازاریابی بتواند این موضوع را سریعاً شناسایی کرده و برنامه محتوایی خود را بازنگری کند. این مثالی از همکاری بازاریابی و فروش برای ایجاد یک جریان کار مؤثرتر است.

به جای صحبت درباره قیف فروش و بازاریابی ، درباره قیف درآمد صحبت کنید! این باید یک قیف واحد باشد که با همان معیارها اندازه‌گیری شده و بر اساس همان فناوری پشتیبانی شود.

9. با اهداف کسب‌وکار شما همسو می‌شود

برای همسو کردن CRM سامان با اهداف خود، ابتدا از خود سه سوال بپرسید – «چرا، چه، چگونه»:

همسو کردن رشد CRM با اهداف کسب‌وکار

پس از اینکه پاسخ‌ها را دریافت کردید، به سرمایه‌گذاری ادامه دهید!

به ویژگی‌ها یا عملکردها گیر نکنید. در عوض، یک CRM پیدا کنید که روشن‌ترین مسیر را برای دستیابی به اهداف شما فراهم کند.

10. نیازی به هزینه‌های بسیار بالا ندارد

جلسات نیازسنجی و مشاوره با مشتریان در شرکت پیام گستر فاوا برگزار می گردد تا «چرا، چه و چگونه» سرمایه‌گذاری آن‌ها در CRM کشف شود. اگر فکر میکنید که CRM سامان می‌تواند به شما کمک کند، حتما از فرصت دو هفته ای استفاده از نرم افزار به صورت رایگان استفاده کنید!

سامان CRM فقط یک شرکت نرم‌افزاری نیست؛ بلکه یک مشاور CRM کامل هستند. هدفشان ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان‌ است و این چیزی است که آن ها را از دیگر ارائه‌دهندگان نرم‌افزار CRM متمایز می‌کند.

راه های ارتباط با شرکت پیام گستر فاوا:

  • تلفن مستقیم واحد فروش: ۴۴۱۷۱۲۰۶ ۰۲۱
  • تلفن تماس (خط ویژه): ۳۴۰۵۹۱۰۰ ۰۲۶
  • تلفن همراه واحد فروش: ۰۹۹۲۱۵۸۴۶۲۴
  • وب سایت: https://saman-crm.com/
  • آدرس: اتوبان تهران ، کرج – جنب انستیتو پاستور ایران – پارک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات – ساختمان شرکت پیام گستر فاوا.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین