-

آغاز ثبت نام خودرو‌های وارداتی از این تاریخ +جدول

آغاز ثبت نام خودرو‌های وارداتی از این تاریخ +جدول

سامانه براساس اطلاعیه سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های وارداتی؛ متقاضیان خرید خودرو‌های وارداتی از دوم آبان ماه می‌توانند با مراجعه به سامانه عرضه خودرو‌های وارداتی ثبت نام کنند.

 

 براساس این اطلاعیه؛ افراد واجد شرایط در ماده ۴ دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری (مصوبه جلسه ۵۴۳ شورای رقابت) می‌توانند تا ساعت ۲۳:۵۹ هفتم آبان ماه، پنج اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب کنند.

براین اساس؛ متقاضیان تا ساعت ۱۲:۰۰ روز شنبه ۵ آبان فرصت دارند یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو وارداتی وکالتی و با مبلغ پنج میلیارد ریال (۵۰۰ میلیون تومان) مسدود کنند.

قیمت مندرج در جدول شماره ۱، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده و کرایه حمل به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود.

۱۱۱۱۱۱۱

تبصره ۱- قیمت مندرج در جدول شماره ۲، قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی بوده و قیمت قطعی خودرو‌های مذکور مطابق مصوبات شورای رقابت و پس از ارایه همه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط قیمتگذاری مصوب هیئت تعیین و تثبیت قیمتها، توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

بدیهی است در هنگام صدور فاکتور نهایی، هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، بیمه، اسقاط خودروی فرسوده و کرایه حمل به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

۲۲۲۲۲۲۲۲

تبصره ۲- قرارداد‌های فروش می‌بایست صرفاً بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو منعقد شود. به همین منظور در همه روش‌های فروش و پیش فروش توسط شرکت‌های واردکننده، مفاد مندرج در جدول ذیل ماده ۴ آیین نامه اجرایی مذکور و اصلاحیه آن ملاک عمل خواهد بود.

تبصره ۳- آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال (درگاه) خود گزینه ارسال به خودروساز و یا رزرو (ذخیره) را مشاهده می‌کنند، در این مرحله امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت.

تبصره ۴- اطلاعات همه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهاد‌های ذیربط قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین