-

تنها ۱۵۰ نفر قالیباف زنجانی برای بیمه صندوق عشایر معرفی شدند

تنها ۱۵۰ نفر قالیباف زنجانی برای بیمه صندوق عشایر معرفی شدند

زنجان- جعفری، رئیس اداره فرش سازمان صمت زنجان با بیان اینکه قالی بافان زنجانی از بیمه عشایری استقبال نمی‌کنند، گفت: تاکنون در استان تنها ۱۵۰ نفر قالی باف برای بیمه صندوق عشایر معرفی شدند.

محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار صمت ، با بیان اینکه استان زنجان بیش از ۶۰ هزار بافنده دار قالی دارد، گفت: در استان قالی بافان واقعی بیمه نیستند در حق قالی بافان واقعی ظلم می شود.

وی به بیمه صندوق عشایر و روستایی اشاره کرد و بیان داشت تاکنون در استان تنها ۱۵۰ نفر قالی باف برای بیمه صندوق عشایر معرفی شدند و محدودیتی برای بیمه عشایری در استان زنجان برای قالی بافان وجود نداردولی استقبال قالی بافان از بیمه عشایری خوب نیست.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: قالی بافان در زنجان می‌توانند به سازمان بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مراجعه کرده و بیمه شوند.

جعفری تصریح کرد: بیمه عشایری به دلیل نداشتن دفترچه درمانی و شرایط بازنشستگی باعث شده تا قالی بافان از این بیمه استقبال نکنند و باید در استان زنجان قالی بافان واقعی بیمه شده و از خدمات لازم استفاده کنند.

وی ابراز کرد: سازمان تامین اجتماعی استان باید در تحت پوشش قرار دادن قالی بافان مدیریت و برنامه ریزی لازم را داشته باشد و ۲۰ درصد سهم کارفرما باید از طریق دولت تامین و به سازمان پرداخت شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت،معدن و تجارت زنجان، افزود: در استان تنها پنج هزار و ۱۰۰ قالی باف بیمه تامین اجتماعی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین