-

پراید جدید با شتاب ۸ ثانیه تولید شد + عکس

کیا پراید برقی در همکاری مشترک بین شعبه کیاموتورز بریتانیا و شرکت الکتروژنیک به مناسبت ۸۰ سالگی کیا توسعه یافته است.

پراید جدید با شتاب ۸ ثانیه تولید شد + عکس

کیا پراید خودرویی خاطره‌انگیز برای ایرانیان و البته شرکت خودروسازی سایپا است. این خودرو حدود سه دهه در سایپا به تولید رسید و البته همچنان خودروهایی همچون اطلس، سهند و کوییک براساس پلتفرم و پیشرانه آن تولید می‌شوند. جالب است بدانید که این خودرو در بریتانیا نیز عرضه شده است و اکنون یک شرکت بریتانیایی اقدام به عرضه پراید برقی کرده است.

کیا پراید برقی در همکاری مشترک بین شعبه کیاموتورز بریتانیا و شرکت الکتروژنیک توسعه یافته است. این شرکت درزمینه بازسازی خودروهای کلاسیک و تبدیل پیشرانه آن‌ها به موتور برقی فعالیت دارد. خودرو انتخاب‌شده الکتروژنیک، یک پراید هاچ‌بک LX مدل ۱۹۹۳ است. عرضه پراید برقی به مناسبت هشتاد سالگی کیاموتورز انجام شده است.

الکتروژنیک در بازسازی کیا پراید مذکور، موتور ۱.۳ لیتری مشهور این خودرو را با دو موتور الکتریکی جایگزین کرده است. درعین‌حال گیربکس پنج سرعته دستی این خودرو همچنان وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد. قدرت موتور الکتریکی توسط دو پکیج باتری با ظرفیت ۱۰ کیلووات ساعت تامین می‌شود. یک پکیج باتری زیر کاپوت قرار دارد، درحالی‌که پکیج دیگر زیر صندوق عقب قرار گرفته است. نسخه الکتریکی پراید در مقایسه با نمونه اصلی، حدود ۲۰ کیلوگرم سنگین‌تر است. بااین‌وجود نصب دو پکیج باتری در جلو و عقب این خودرو، باعث شده است تا توزیع وزن خودرو برهم نخورد.

الکتروژنیک برای آن‌که گیربکس پنج سرعته دستی همچنان قابلیت استفاده داشته باشد، کیت کلاچ خودرو را از اول طراحی کرده است تا قابلیت سازگاری با قدرت بیشتر را داشته باشد. حداکثر راندمان موتور الکتریکی جدید پراید، ۱۰۷ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۴ نیوتن‌متر گشتاور است.

حالت‌های رانندگی پراید برقی

الکتروژنیک برای پراید برقی سه حالت رانندگی اکو (اقتصادی)، اتو (خودکار) و اسپرت را تعریف کرده است. در حالت اکو، راندمان پراید الکتریکی معادل نسخه درون‌سوز آن است که معادل ۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۱۸ نیوتن‌متر گشتاور می‌شود. شتاب صفرتاصد خودرو در حالت اکو ۱۱.۸ ثانیه است. در حالت اتوماتیک قدرت و گشتاور بیشتری را تجربه خواهید کرد. با فعال‌سازی حالت اسپرت، تمامی قدرت و گشتاور موتور الکتریکی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. در این حالت شتاب صفرتاصد پراید برقی معادل ۸ ثانیه است.

شعبه انگلستان کیا رنگ بدنه خودرو را از Kingfisher Blue اصلی به White Pearl تغییر داد. این رنگ در خودروهای برقی کیا EV۳ و EV۶ مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاسه چراغ‌های جلو و عقب نیز تغییر یافته‌اند، کابین خودرو اما تغییر چندانی را تجربه نکرده است. نشانگر سوخت اکنون میزان شارژ باقی‌مانده در باتری را نشان می‌دهد. روکش صندلی‌ها و کفپوش‌ها نیز متناسب با دوره عرضه آن بازسازی شده‌اند. شعبه انگلستان کیا تصمیم دارد تا در آینده نسخه برقی شده پراید را با نسخه اصلی آن مقایسه کند تا مشخص شود این خودرو چقدر بهبود یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین