اخطار مهم پلیس راهور به خودروهای توقیفی / تکلیف رسوبی‌ها چه می شود ؟

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که در پارکینگ‌های تهران، هفت هزار دستگاه خودروی رسوبی وجود دارد و از مالکان خواست تا هر چه زودتر برای ترخیص خودروهای خود اقدام نمایند.

اخطار مهم پلیس راهور به خودروهای توقیفی / تکلیف  رسوبی‌ها چه می شود ؟

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور در روز یکشنبه با اشاره به فراخوان پلیس راهور تهران بزرگ و اطلاعیه‌های متعدد درباره تعیین تکلیف خودروهای رسوبی که از اول مهرماه ۱۴۰۳ در رسانه‌های مختلف منتشر شده است، از شهروندان خواست در صورتی که وسایل نقلیه‌شان به هر دلیلی در پارکینگ توقیف شده، هر چه سریع‌تر نسبت به ترخیص خودرو اقدام کنند.

وی ادامه داد: برابر دستور عمل صادره از سوی قوه قضاییه، خودروهایی که بیش از یک سال در پارکینگ‌ها توسط پلیس یا مراجع قضایی توقیف شده‌اند، مالکین آنها موکلف و موظف هستند در اولین فرصت تکلیف خودروهای خود را مشخص کرده و برای ترخیص آن اقدام کنند.

به گفته سرهنگ موسوی پور، در غیر این صورت سه ماه پس از اطلاع رسانی پلیس راهور که از اول مهر ماه ۱۴۰۳ آغاز شده است، خودرو در حکم رها شده تلقی خواهد شد و مراجع قضای وضعیت این خودرو را تعیین تکلیف کرده و پس از آن به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) واگذار خواهند شد.

وی گفت: اگر خودرو قابل استفاده باشد پلاک را از آن حذف کرده و داخل مزایده می‌رود و دارای پلاک جدید شده و قیمت گذاری می‌شود و اگر مالک اصلی ادعای مالکیت نداشت قبل از فروش به اشخاص، تعدادی از همکاران کارشناس بنده آنها را قیمت گذاری می‌کنند و اگر طی فروش خودرو، مالک با مدارک موجود ادعای مالکیت داشت برحسب روز قیمت به مالک پرداخت می‌شود.

رییس پلیس راهور پایتخت افزود: یکی دیگر از علت این حجم از خودروهای رسوبی این است که پرداخت کردن هزینه خلافی و پارکینگ از قیمت اصلی خودرو بیشتر است پس در نتیجه مالکین از ترخیص خودروی خود منصرف می‌شوند.

سرهنگ موسوی پور تاکید کرد: شهروندان برای ترخیص خودرو با در دست داشتن مدارک مالکیت و شناسایی خودرو به همراه کارت ماشین، سند خودرو، کارت ملی مالک به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین