واردات چوب بهترین راهکار برای حفظ جنگل های ایران

واردات چوب بهترین راهکار برای حفظ جنگل های ایران

کیفیت تراکم جنگل‌ها به عنوان مهم‌ترین میراث خدادای هر سرزمین، از جایگاه ویژه‌ای در اکوسیستم جغرافیایی آن کشور برخوردار است. اهمیت وجود درختان در تولید اکسیژن و کاهش آلاینده‌ها، تأمین مواد غذایی جامعه، تعدیل آب‌وهوا، توانایی ذخیره آب، جذب گونه‌های مختلف حیوانات، اکوتوریسم و ... بر کسی پوشیده نیست، بنابراین عدم توجه به چگونگی برداشت از جنگل‌ها برای مصرف مختلف، می‌تواند به تهدیدی جدی برای سلامت خاک و انسان تبدیل شود. از این‌رو، واردات چوب و محصولات وابسته به آن بهترین راهکار برای جلوگیری از رقم خوردن این دست فجایع به خصوص در کشورهایی است که سرانه جنگلی ‌پایینی دارند.

در کشور ما نیز با علم به این واقعیت مهم که؛ سرانه جنگل‌ها بسیار کمتر از میانگین جهانی است، اقدامات گسترده‌ای در حوزه خرید چوب از سایر کشورهای تولیدکننده برتر دنیا اتخاذ گردیده‌است که روسیه و چین در صدر آن‌ها قرار دارند. در واقع خرید چوب روسی، چینی، کانادایی و ... راهکاری مؤثر برای جلوگیری از جنگل‌زدایی و تأمین نیازهای چوبی بازار داخلی کشور است. خوشبختانه شرکت‌های بازرگانی ایرانی مانند شرکت پرسال نیز نقش خود را در این حوزه به خوبی ایفا نموده‌‌ و توانسته‌اند انواع چوب‌های پرطرفدار خارجی مانند چوب راش، پلای وود، ترموود، یولکا، ساسنا و ... را با انواع درجات کیفی در بازار موجود کنند.

چوب 2

پرسال؛ تامین کننده انواع چوب وارداتی در ایران

واردات چوب اگرچه راهکاری ایمن و مؤثر در حفظ زیست جنگلی کشور است اما این روش نیز خطرات خاص خود را دارد، مثلا ورود آفات کشاورزی و بیماری‌های نباتی تهدید بالقوه‌ای است که در صورت اهمال در پروسه قرنطینه کردن چوب‌های وارداتی ممکن است بهداشت گیاهی کشور را به خطر بیندازد. قرنطینه‌سازی چوب‌های خارجی هزینه‌های زیادی را بر دولت تحمیل می‌کند که نتیجه آن افزایش قیمت چوب روسی، اروپایی، چینی و ... است اما نکته مهم و اساسی این است که در عوض، سلامت نباتی کشور تضمین می‌شود.

شرکت بازرگانی پرسال به عنوان یکی از معتبرترین واردکنندگان انواع چوب در ایران توانسته‌است با اتکا به دانش متخصصین عضو مجموعه و روابط تجاری دوستانه با برترین تولیدگنندگان چوب‌های جنگلی جهان، زنجیره تأمین را کوتاه نموده و انواع چوب روسی، یولکا، نراد، ساسنا، تخته چندلا، تخته osb، توسکا، ترموود و چوب‌های خشک‌کن رفته را با قیمت رقابتی و کیفیت ممتاز به کشور وارد نماید تا از این طریق، ضمن کمک به پویایی اقتصاد چوب، وظیفه اجتماعی خود را به بهترین نحو ایفا نماید. جهت خرید چوب روسی و یا استعلام قیمت انواع چوب، از طریق شماره تلفن ۷۹۸۸۵_۰۲۱ و یا وبسایت رسمی این شرکت، با کارشناسان فروش پرسال در ارتباط باشید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین