-

فناوری طراحی و اجرای کمپ‌های پیش ساخته پانلی

تجربیات کسب شده در کشورهای صنعتی و در حال پیشرفت نشان داده است که حذف روش ‌ های سنتی در ساختمان سازی و بکارگیری روش ‌ ها و اجزای ساختمانی نوین به ویژه صنعت پیش ساختگی ، باعث افزایش سرعت اجرا و نصب، نسبت به شیوه ‌ های سنتی می ‌ شود. همچنین خسارات جانی و مالی ناشی از بلایای طبیعی (مانند زلزله) و اتلاف انرژی نیز در ساختمان ‌ های پیش ساخته به حداقل رسیده است. در این میان، یکی از انواع ساختمان ‌ های پیش ساخته که به طور معمول در ابعاد بزرگ طراحی و ساخته می ‌ شوند، موسوم به کمپ های پیش ساخته می ‌ باشند که دارای کاربری ‌ ها و کاربردهای گوناگونی برای انسان امروز نیز می ‌ باشند.

به طور معمول، کمپ های پیش ساخته سازه ‌ هایی توسعه پذیرند و با توجه به کاربری آنها، از بخش ها ( Sections ) و واحدهای ( Units ) متعددی تشکیل شده ‌ اند که در واقع هر کدام از واحدها، یک کانکس پیش ساخته است که جزئی از یک کل را تشکیل می ‌ دهد.

کاربردهای کمپ پیش ساخته

کمپ های پیش ساخته می توانند ساختمان پیش ساخته ای باشند که محلی را برای اسکان، زندگی و سکونت افراد فراهم آورند. که آنها را کمپ های مسکونی می نامند. کمپ های مسکونی طراحی های گوناگونی دارند و به طور معمول از امکانات و تجهیزات مورد نیاز و ضروری برای اسکان و زندگی افراد برخوردار می ‌ باشند. گاهی برای تکمیل امکانات شهری یک کمپ مسکونی از کانکس های خدمات شهری نظیر: کانکس های خودپرداز ( ATM) ، کانکس/کیوسک مطبوعاتی، کانکس/کیوسک فروشگاهی و … استفاده می ‌ شود؛ همچنین جهت تأمین امنیت کمپ پیش ساخته، کانکس های نگهبانی و کانکس های حفاظت و گیت ورودی و خروجی و … مورد استفاده قرار می ‌ گیرند.

کمپ های خوابگاهی گونه خاص تری از کمپ های مسکونی پیش ساخته می باشند که به طور اختصاصی محلی را برای خواب و استراحت افراد فراهم می ‌ آورند. از طرفی کمپ های اداری مشخصاً برای مکان ها و فضاهای اداری و جهت اسکان و فعالیت مدیران و پرسنل امور اداری مورد استفاده قرار می ‌ گیرند.

از کاربرد های دیگر کمپ های پیش ساخته می توان به کمپ کارگاهی، کمپ اسکان کارگری، کمپ اسکان مهندسین، همچنین گونه های ترکیب کاربری های گوناگون نظیر کمپ های اداری-مسکونی، کمپ های اداری-کارگاهی و … نیز اشاره داشت.

مزایای کمپ پیش ساخته

کمپ پیش ساخته به گونه ‌ ای می ‌ تواند باشد که امکان گسترش سازه از هر طرف وجود داشته باشد. یکپارچگی قطعات، استحکام سازه در برابر زلزله تا حد قابل قبولی تضمین نموده و همچنین باعث عدم نفوذ آب و گرد و خاک و … خواهد شد.

قابلیت جابجایی پذیری، امکان نصب در هر شرایط آب و هوایی، ساخت و نصب سریع، کاهش اتلاف انرژی سازه، هزینه نگهداری بسیار پایین و … از مزایای ویژه ‌ ای است که کمپ های پیش ساخته در مقایسه با ساختمان های سنتی از آنها برخوردارند.

کمپ پیش ساخته پانلی چیست؟

امروزه ورق ‌ های ساندویچ پانل به لطف مزایای ویژه آنها که عایق بودن در برابر حرارت و صوت می ‌ باشد، گزینه بسیار مناسبی برای ساخت انواع ساختمان های پیش ساخته می ‌ باشند که در این میان کمپ های پیش ساخته نیز از این قائده مستثنی نیستند؛ در واقع کمپ های پیش ساخته ‌ ای که با ساندویچ پانل ساخته می ‌ شوند، به کمپ پیش ساخته پانلی موسوم می ‌ باشند .

هنگامی که صحبت از کمپ پیش ساخته پانلی می ‌ کنیم، بدین معنی است که جنس سقف و دیواره ‌ های واحدهای پیش ساخته کمپ (کانکس ها) و همچنین بخش ‌ های آن، و در صورت لزوم جنس سایه بان کمپ، از ساندویچ پانل می ‌ باشد .

این نکته نیز قابل توجه است که عایق سازی کمپ پیش ساخته در برابر اتلاف انرژی و به ویژه در برابر حرارت و صوت، تضمین مقاوم بودن ساختمان پیش ساخته در برابر انواع حلال ‌ ها و خورندگی و … ، افزایش عمر مفید کمپ، قابل شستشو بودن و … از مزایایی است که به یمن وجود ورق ‌ های ساندویچ پانل برای ساخت انواع کمپ ‌ های پیش ساخته حاصل خواهد شد.

طراحی و ساخت کمپ پیش ساخته

طراحی کمپ پیش ساخته، نقشی بسیار اساسی را در بهینه سازی مراحل ساخت، همچنین بهبود استحکام و عمر آن ایفا می کند. طراحی کمپ های پیش ساخته باید مطابق با اصول مهندسی بوده و به ویژه می بایست بتواند مقاومت خود را در برابر انواع نیروهای وارده تضمین نماید؛ به ویژه اینکه کمپ پیش ساخته به صورت دو طبقه یا چند طبقه باشد .

از این رو می ‌ توان اذعان داشت که عواملی مانند: تعداد طبقات، تعداد و چیدمان بخش ‌ ها و واحدهای کمپ، تعداد و چیدمان بخش ‌ ها و واحدهای همسان و غیرهمسان، ارتباط و دسترسی بخش ‌ ها یا واحدهای مختلف به یکدیگر، ارتباط طبقات با یکدیگر، تجهیزات و امکانات کمپ و … در طراحی کلی و همچنین برنامه ریزی مراحل ساخت یک کمپ پیش ساخته مؤثر می ‌ باشند .

با این وجود عوامل دیگری نظیر: نوع کاربری کمپ، جنس کمپ پیش ساخته و … نیز در طراحی و ساخت کمپ های پیش ساخته می توانند مؤثر واقع شوند.

گاهی اوقات در سطحی وسیع ‌ تر و از طریق استقرار چندین یا ده ‌ ها کمپ مسکونی (به ویژه با طراحی و چیدمان مدولار) در یک منطقه، می توان یک شهرک مسکونی پیش ساخته را ایجاد نمود. در این صورت مشخصاً برخورداری از بخش ‌ های خدمات شهری یکی از ویژگی ‌ های شهرک مسکونی پیش ساخته خواهد بود؛ همچنین تعبیه گیت های امنیتی، گیت های ورود و خروج افراد و وسایل نقلیه، امکانات و تجهیزات رفاهی، ادارات و دفاتر خدماتی گوناگون، مشاغل و فروشگاه ‌ ها و … از جمله امکاناتی است که به طور معمول برای یک شهرک پیش ساخته در نظر گرفته می شود.

ایران کانتین

شرکت ایران کانتین واقع در شهر شیراز ، به عنوان بزرگترین تولیدکننده انواع کانکس ‌ های پیش ‌ ساخته در جنوب کشور و اولین دارنده گواهینامه CE ( نشان کیفیت اروپا) و همچنین گواهینامه ‌ های معتبر و استاندارد TUV ، ISO و OHSAS در زمینه طراحی و ساخت انواع کمپ و ساختمان پیش ‌ ساخته در ایران، مفتخر است با سابقه بیش از 15 سال اجرای پروژه ‌ های بزرگ پیش ‌ ساخته، مجری ساخت و نصب انواع پروژه ‌ های کانکس و کمپ پیش ‌ ساخته در سطح کشور باشد .

محصولات ایران کانتین طیف وسیعی از سازه ‌ های پیش ساخته (کانکس، کمپ، شلترهای نظامی و مخابراتی، کیوسک ‌ های فایبرگلاس و …) را شامل می ‌ شود.

انواع کانکس های اداری و مدیریتی ، کانکس کلاس درس، کانکس سرویس بهداشتی، کانکس نگهبانی و همچنین طراحی، ساخت و نصب کمپ ‌ های اداری، مسکونی و خوابگاهی، برخی از محصولات و خدمات ایران کانتین می ‌ باشند. از دیگر خدمات این شرکت می ‌ توان به تولید ورق عرشه فولادی و فروش ساندویچ پانل اشاره داشت.

کانکس ‌ های ایران کانتین از جنس ساندویچ پانل بوده و در برابر حرارت و صوت از مقاومت بالایی برخوردار می ‌ باشند. کانکس ‌ های این شرکت از نوع مدرن، با کاربری صنعتی بوده و با بهره گیری از طراحی علمی و پیشرفته، کف ‌ سازی قوی و استحکام زیاد، عمر طولانی را برای خود تضمین می کنند .

کیفیت بالای متریال ‌ ها و مصالح بکار رفته در کانکس ‌ های ایران کانتین، کیفیت ساخت و نظارت بر آن، دکوراسیون داخلی و نمای خارجی شیک و لوکس، قابلیت انعطاف ‌ پذیری در برابر سفارشی سازی مشتریان و … از ویژگی ‌ های کانکس ایران کانتین می ‌ باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*