-

بودجه ۱۴۰۱ را بدون کسری می‌بندیم

معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه گرانی زمینه‌ها و پیش‌فرض‌هایی دارد، گفت: با یک کسری بودجه جدی و محدودیت‌های درآمدی مواجهیم و چیزی که تحویل گرفتیم تورم بالایی بود.

به گزارش ایسنا، محمد مخبر با بیان اینکه امروز کشور با مشکلات متفاوت و مختلفی مواجه است، اظهار کرد: مشکلاتی که در جمهوری اسلامی وجود دارد، باراه‌حل‌هایی که خداوند به ودیعه برای ما گذاشته، اصلا قابل‌مقایسه نیست. ما مشکل بیکاری، تورم و گرانی داریم اما واقعا نعمت‌هایی که خداوند در این کشور قرار داده، هر کدام می‌تواند یکجا این مسائل را حل کند.

به گزارش ایسنا، مخبر تصریح کرد: ارز ترجیحی را مفید به حال کشور نمی‌دانم. ارز ترجیحی جزو ابزارهایی بود که فنر قیمت‌ها را در این چند سال متراکم نگه داشته است. متاسفانه بخش عمده‌ای از مجوزهای اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی سال ۱۴۰۰ پیش از تحویل دولت هزینه شده بود؛ در نتیجه با مشکلات متفاوتی مواجه بودیم.

وی با یادآوری اینکه دولت جدید تدابیر خوبی برای کنترل بازار در دست اقدام دارد اما اجرای آنها زمان‌بر است، گفت: سیاست‌های دولت در زمینه تامین کالای اساسی مردم ۳ وجه را دنبال می‌کند؛ اول اینکه اجازه ندهیم فراوانی جنس دچار اخلال و اختلال شود. دوم مسئله ثبات و کنترل قیمت‌ها است و سومین هدف نیز کاهش نرخ اقلام است.

معاون اول رئیس‌جمهوری اظهار کرد: به‌نظر من دو سیاست اول و دوم در حال اتفاق افتادن است. در بحث فراوانی اجناس مشکلی نداریم و این بخش به نقطه اطمینانی رسیده، اما گرانی هنوز وجود دارد که روی آن هم تدبیر و برنامه‌ریزی می‌کنیم. مخبر با اشاره به عوامل مسبب گرانی یعنی تورم و کسری بودجه گفت: سازمان برنامه و بودجه مصمم است بودجه ۱۴۰۱ را بدون کسری ببندد که این خود قدم بزرگی است و مردم نتیجه سیاست‌های ضدتورمی دولت را در آینده خواهند دید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*