-

بودجه سال ۱۴۰۱ بر محور عدالت خواهد بود

رئیس‌جمهوری بر لزوم تقسیم امکانات براساس عدالت یا مسئله آمایش سرزمین در کشور تاکید کرد و گفت: بودجه ۱۴۰۱ بر محور عدالت خواهد بود. آنچه که رهبر معظم انقلاب بارها در زمینه اصلاح ساختار بودجه و عدالت تاکید کرده‌اند را بنا داریم در بودجه تقدیمی به‌عنوان مهم‌ترین سند مالی دولت، مد نظر قرار دهیم و محور توجه به عدالت هم آمایش سرزمین است.

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به مسئله معادن استان زنجان گفت: زنجان دارای ظرفیت کشاورزی، صنایع، گردشگری و معادن قابل‌توجهی است، چرا باید ۸۱ معدن در آن غیرفعال باشد که این پذیرفته نیست و حتما باید مورد توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد و پرهیز از خام‌فروشی در حوزه معدن نیز حتما مورد تاکید باشد.

رئیس‌جمهوری به بحث حقآبه جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: در شرق و غرب کشور، حقابه‌هایی وجود دارد که از حقوق ملت ایران است و در دیپلماسی دولت موردتوجه قرار خواهد گرفت.رئیس‌جمهوری اولویت دولت را پروژه‌های نیمه‌تمام عنوان کرد و افزود: هیچ پروژه‌ای در سفر به استان‌های کشور آغاز نمی‌شود، چراکه پروژه‌های نیمه‌تمام مردم کشور را رنج می‌دهد.

سید ابراهیم رئیسی در جمع نخبگان استان زنجان افزود: باید همه پروژه‌های نیمه‌تمام به نتیجه برسند؛ بنابراین اولویت دولت سامان دادن به این پروژه‌هاست و جز در موارد ضروری، تنها این پروژه‌های نیمه‌تمام پیگیری می‌شود.

همواره باید به مسئله فرهنگ در تمام کشور توجه شود و چهره‌های فرهنگی و فرهیختگان در جهت توسعه فرهنگی در کشور تلاش کنند. فعال شدن اقتصاد فرهنگ بسیار مهم و قابل‌توجه است.

رئیسی با بیان اینکه فعالیت صنایع پیشرفته بسیار خوب و مفید است، تاکید کرد: هر توسعه‌یافتگی در استان و کشور فرع بر محیط‌زیست است؛ نباید آلایندگی ایجاد شود و مردم نگران شوند.رئیسی مسئله صنایع تبدیلی را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: ایجاد صنایع تبدیلی برای استان زنجان و استان‌های مشابه آن از برنامه‌های دولت است که کارهای مقدماتی و قراردادهایی در همین راستا در بیش از ۸۳ روز گذشته انجام و تنظیم شده است.

وی خاطرنشان کرد: سهم اقتصاد کشور از اقتصاد منطقه کافی نیست و این مسئله‌ای است که همه را رنج می‌دهد. به‌راحتی می‌توانیم ۲۰ میلیارد دلاری که سهم ما در تجارت منطقه و صادرات است را به ۲ برابر افزایش دهیم، چراکه محصولات تولیدی کشور هم در کشورهای منطقه و هم کشورهای همسایه بازار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*