-

کم‌هزینه‌ترین و پربازده‌ترین روش تبلیغات چیست؟

در بازار پر رقابت امروز، همه کسب‌وکارها به دنبال روش‌هایی هستند تا با کمترین هزینه، بیشترین بازده را از تبلیغات خود کسب کنند. تبلیغات یکی از استراتژی‌های مهم برای رشد و گسترش کسب‌وکارهاست؛ در نتیجه نمی‌توان به دلیل هزینه گزاف برخی از این روش‌ها، به طور کلی این موضوع را نادیده گرفت. اما آیا راهی هست که بتوان با بودجه محدود، پیام خود را به گوش مشتریان رساند و فروش را افزایش داد؟

در این مقاله،‌ ۵تا از کم‌هزینه‌ترین و پربازده‌ترین روش‌های تبلیغات را بررسی می‌کنیم؛ روش‌هایی که نه تنها اثربخشی بالایی دارند، بلکه به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا با بودجه‌ای معقول، استراتژی بازاریابی موفقی داشته باشند و به‌راحتی در بازار رقابتی امروز جایگاه خود را پیدا کنند. در ادامه با ما همراه باشید.

کم‌هزینه‌ترین و پربازده‌ترین روش تبلیغات

۵ روش تبلیغات کم‌هزینه‌ و پربازده

زمانی که صحبت از هزینه و بازده روش‌های تبلیغاتی می‌شود، نکته مهمی که باید در نظر بگیرید «نرخ بازگشت سرمایه (ROI)» هر کدام از این روش‌هاست. یعنی با استفاده از هزینه کل کمپین، معیارهای عملکرد کلیدی (KPIs) و تحلیل داده‌ها، ROI را به دست آورید. این فرآیند به شما کمک می‌کند تا بفهمید آیا روش تبلیغاتی انتخاب شده موثر بوده و ارزش سرمایه‌گذاری را داشته است یا نه.

۱. بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمی‌ترین و موثرترین روش‌های تبلیغاتی است که به دلیل نرخ بازگشت سرمایه بالای آن، جایگاه ویژه‌ای در بازاریابی دیجیتال دارد. برای استفاده از این روش تبلیغاتی کافی است یک لیست ایمیل از مشتریان و مخاطب‌های خود ایجاد کنید و بر اساس رفتار و ترجیحات آن‌ها، ایمیل‌های شخصی‌سازی شده برایشان ارسال کنید.

در ایمیل مارکتینگ می‌توانید مخاطب‌ها را بر اساس علایق، رفتار خرید یا مرحله در قیف فروش، گروه‌بندی کنید و با استفاده از عبارات جذاب و ایجاد حس فوریت، نرخ باز شدن ایمیل را افزایش دهید. از بزرگ‌ترین مزایای بازاریابی ایمیلی می‌توان به قابلیت شخصی‌سازی و ROI بالای آن اشاره کرد. کسب‌وکارها به کمک این روش می‌توانند پیام‌های خود را به‌صورت مستقیم به دست مخاطبان هدف خود برسانند.

۲. تبلیغات در اپلیکیشن‌ها

تبلیغات در اپلیکیشن‌ها روشی پربازده و خوب برای جذب مشتریان جدید است، مخصوصا اینکه در فعالیت کاربران مزاحمتی ایجاد نمی‌کند. دلیل کم‌هزینه و پربازده بودن این روش تبلیغاتی این است که شما به ازای هر اقدام، هزینه‌ای پرداخت می‌کنید. این اقدام می‌تواند ثبت‌نام کردن، پر کردن فرم یا نصب و دانلود برنامه باشد.

تبلیغات درون‌برنامه‌ای می‌توانند به‌صورت بنر، ویدیو، پاپ‌آپ و دیگر فرمت‌ها نمایش داده شوند. از آنجایی که کاربران وقت بیشتری را در اپلیکیشن‌ها می‌گذرانند، باعث می‌شود تبلیغات بیشتری را مشاهده کرده و تعامل بیشتر با آن‌ها داشته باشند.

۳. تبلیغات کلیکی (PPC)

تبلیغات کلیکی یا Pay Per Click یکی از روش‌های محبوب و پرکاربرد در دنیای تبلیغات آنلاین است. در این روش هم مانند تبلیغات در اپلیکیشن‌ها، به ازای هر کلیک کاربران روش تبلیغ، هزینه‌ای پرداخت می‌کنید. این روش برای کسب‌وکارهایی که به دنبال جذب ترافیک هدفمند و افزایش فروش هستند، بسیار مناسب است.

در تبلیغات کلیکی می‌توانید بودجه تبلیغاتی خود را به طور دقیق مدیریت کنید، تبلیغات خود را بر اساس کلمات کلیدی، موقعیت جغرافیایی، دستگاه‌های مورد استفاده و زمان‌بندی هدف‌گذاری کنید و عملکرد کمپین خود را با استفاده از ابزارهای تحلیلی بررسی کنید. تاثیرات تبلیغات کلیکی به‌سرعت قابل مشاهده است، برخلاف سایر روش‌های تبلیغاتی که برای نشان دادن نتایج خود به زمان نیاز دارند.

۴. رپورتاژ آگهی

انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش های تبلیغاتی برای یک وبسایت اینترنتی ست که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه کسب‌وکارها قرار گفته است. در این روش، محتوای تبلیغاتی به‌صورت یک مقاله یا خبر در رسانه‌های معتبر و مرتبط با حوزه کاری منتشر می‌شود. انتشار رپورتاژ آگهی باعث افزایش اعتبار برند و اعتماد مخاطب‌ها می‌شود، به بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو (SEO) کمک می‌کند، دسترسی به مخاطبان هدف را ساده‌تر می‌کند و شانس تبدیل آن‌ها به مشتری را افزایش می‌دهد. علاوه بر این مزایا، برخلاف بسیاری از روش‌های تبلیغاتی که بعد از مدت کوتاهی به پایان می‌رسند، رپورتاژ آگهی برای مدت طولانی در رسانه‌ها باقی می‌ماند و می‌تواند ترافیک جذب کند.

انتخاب رسانه مناسب در انتشار رپورتاژ آگهی اهمیت بسیار زیادی دارد، به همین دلیل علاوه بر تمرکز بر کیفیت محتوا، باید توجه ویژه‌ای به بستر انتشار آن نیز داشته باشید.

۵. بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی یکی دیگر از روش‌های کم‌هزینه و پربازده تبلیغات است که با اثرگذاری بالا به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین حالت ممکن، پیام خود را به مخاطب منتقل کنند. پیامک‌های تبلیغاتی همان اس‌ام‌اس‌هایی است که روزانه از سمت کسب‌وکارها دریافت می‌کنید و از اخبار جدید، محصولات جدید یا تخفیف‌های آن‌ها با خبر می‌شوید.

به کمک این روش تبلیغاتی و با استفاده از جملات جذاب می‌توانید توجه مخاطبان را جلب کرده، آن‌ها به انجام دادن یک عمل ترغیب کنید و فروش خود را افزایش دهید.

اکثر افراد حتی اگه صندوق ایمیل خود را روزانه بررسی نکند، پیامک‌ها را می‌بینند و به آن‌ها توجه می‌کنند؛ در نتیجه شانس شما برای برقراری ارتباط با مخاطب‌ها نیز بیشتر می‌شود. تنها کاری که باید انجام دهید ایجاد یک لیست تماس از مشتریان کسب‌وکارتان است.

سخن پایانی

ما در این مقاله کم‌هزینه‌ترین و پربازده‌ترین روش‌های تبلیغات را در ۵ مورد به شما توضیح دادیم. علاوه بر این موارد، روش‌های دیگری مانند تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، افیلیت مارکتینگ و… وجود دارد که می‌تواند روشی موثر برای تبلیغات کسب‌وکار شما باشد. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایبی دارند که با توجه به آن‌ها می‌توانید مناسب‌ترین روش برای خود را انتخاب کنید. انتخاب شما کدام است؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین