-

تفاوت های هتل های ۴ ستاره و ۵ ستاره

تفاوت های هتل های 4 ستاره و 5 ستاره

آمادگی برای سفر، فقط بستن چمدان و زدن به دل جاده نیست. شما باید پیش از حرکت به مقصدی که می خواهید چند روز در آنجا بمانید، کارهای دیگری هم انجام دهید. مهمترین آن ها، رزرو اتاق در یک هتل مناسب است. درجه بندی کیفیت هتل ها، با توجه به ستاره هایشان مشخص می شود. معمولاً مسافران، تمایل به اقامت در هتل های چهار ستاره و پنج ستاره دارند.

اگر شما سفری در پیش دارید، باید بدانید که اقامتگاه مد نظرتان چه خدماتی ارائه می دهد و چه خصوصیاتی دارد. در این مطلب، شما ویژگی های هتل های چهار و پنج ستاره و تفاوت های آن ها با یکدیگر را می فهمید و می توانید یکی را که باب میلتان است، انتخاب نمایید.

رتبه بندی هتل براساس ستاره به چه معناست؟

تعداد ستاره های هر هتل، به معنای استانداردها و کیفیت آن است و با در نظر گرفتن این عوامل مشخص می شود:

  1. وضعیت اتاق ها
  2. تعداد کارکنان
  3. تجربه کلی مهمان ها
  4. کیفیت خدمات

این ها، معیارهای جهانی تعیین ستاره های هتل ها هستند. برخی از کشورها هم خود معیارهای خاص خود را برای تعیین ستاره ها در نظر می گیرند. مثلاً در کشور ایران برخلاف کشورهای قاره های دیگر، وجود سرویس بهداشتی ایرانی هم از عواملی است که در رتبه بندی ها موثر است.

رتبه بندی هتل ها، از یک تا پنج متغیر است؛ یک ستاره، یعنی پایین ترین سطح کیفیت و پنج ستاره، یعنی بالاترین سطح کیفیت. هتل 5 ستاره، لوکس تر است و خدمات بهتری ارائه می دهد.

چرا توجه به رتبه هتل ها اهمیت دارد؟

رتبه بندی هتل ها براساس ستاره ها، به شما در انتخاب هتل مناسب بر اساس نیازها و میزان بودجه تان کمک می کند. وقتی در صدد رزرو اتاق برای چند شب یا یک شب بر می آیید، با انبوهی از مکان ها روبرو می شوید. هر یک از این ها، امکانات و خدمات مختلفی ارائه می دهند. مثلاً وقتی مشخصات یک هتل پنج ستاره را می خوانید، ممکن است ببینید که نوشته شده: «تشک همه تختخواب های ما، تشک رویال اصل است و خوابی خوش را به شما هدیه می دهد.» شما که به خواب خوب اهمیت می دهید، مسلماً ارزش این جمله را خوب درک می کنید و مصمم می شوید که در همین هتل خوب، اتاق رزرو کنید.

درباره هتل چهار ستاره و پنج ستاره

هتل 4 ستاره، راحتی مسافران و ارائه خدمات در سطح خوب به آن ها را مد نظر قرار می دهد. در این هتل، این وسیله ها دیده می شود: تخت خواب استاندارد یک یا دو نفره، صندلی راحتی، یخچال کوچک یا اصطلاحاً مینی بار حاوی خوراکی ها و چند قوطی نوشیدنی و بطری آب آشامیدنی، قوری و کتری برقی، ست چای خوری و میوه خوری، سینی سرویس اتاق هتل که در آن چای کیسه ای و قند و گاهی پودر فوری انواع قهوه دیده می شود، صندوق امانت کلید یا رمزدار، کمد لباس، میز توالت، صابون و شامپو در حمام، مسواک و خمیر دندان، دمپایی، حوله پاکیزه، کتاب های دعا و کتاب مقدس قرآن، سجاده و جانماز، چادر نماز و مقنعه تمیز، سشوار و کالای خواب مناسب است. پارکینگ، رستوران و کافی شاپ، وجود دربان، حضور داشتن افرادی برای کمک به شما در حمل ساک و چمدان و نظافت مکرر، از دیگر مزایای این هتل ها هستند.

هتل های پنج ستاره، دقیقا همین امکانات و خدمات را دارند؛ با این تفاوت که احتمالاً کیفیت وسایل و کالای خواب اتاق ها و طراحی شان بهتر باشد. در هتل های پنج ستاره، شما تخت خواب هایی می بینید که لوکس تر و بزرگ تر هستند. کالاهای خواب با کیفیت مانند ست روتختی و تشک های ایرانی یا خارجی مثل تشک رویال آسایش در اتاق های هتل و برای آسایش بیشتر مهمان ها قرار داده می شود. در محوطه بیرونی این هتل ها و در فاصله چند قدمی شان، مرکز خرید و زمین بازی کودکان یا شهربازی وجود دارد. حتی گاهی استخر شنا و سالن ورزش و بدنسازی، در خود هتل یا نزدیک آن ساخته شده است. رستوران و کافی شاپ این هتل ها، معمولاً غذاهای متنوع تر ارائه می دهند. در این مکان ها، ممکن است اتومبیل مسافران توسط پرسنل پارکینگ به محل مخصوصی منتقل شده و سپس سوییچ تحویل صاحب اتومبیل داده شود. همچنین لازم به ذکر است که در یخچال این هتل ها، نوشیدنی های متنوع تری وجود دارد و مینی بار اتاق ها، خوراکی ها و نوشیدنی های گرم بیشتری دارند. مهمانانی که به دنبال تجربه ای عالی از اقامت و خدمات بی عیب و نقص هستند، باید یک هتل 5 ستاره را انتخاب کنند.

به هتل پنج ستاره برویم یا چهار ستاره؟

اینکه به هتل 4 ستاره می روید یا 5 ستاره، بستگی به این دارد که نیازهایتان چیست و بودجه تان چقدر است. با توجه به این عوامل، می توانید بهترین تصمیم را بگیرید:

  1. قیمت

هزینه یک شب رزرو اتاق در یک هتل پنج ستاره، بسیار بیشتر از یک هتل چهار ستاره است. به این هزینه، مبالغ دیگری هم اضافه می شود مانند: انعام بیشتر برای پرسنل خدماتی با توجه به سطح فعالیتشان، پول بعضاً زیاد برای سفارش غذاهای با کیفیت کافی شاپ و رستوران و غیره.

  1. مکان

موضوع مهم دیگری که به تفاوت هتل ها منجر می شود، محل ساخته شدن آن هاست. هتل های پنج ستاره، عمدتاً نزدیک به مراکز تجاری و تفریحی هستند و دسترسی آن ها به محل های گشت و گذار، راحت تر و سریعتر است.

  1. خدمات

کیفیت خدمات در هتل، عامل دیگری است که باید در نظر بگیرید. البته لزوماً قیمت بیشتر به معنی سطح بالای خدمات نیست. بر خلاف تصور شما که فکر می کنید همه هتل های 5 ستاره خدمات دهی بهتری دارند، ممکن است نوع خدمت رسانی یک هتل 4 ستاره بهتر باشد. پس حتماً هنگام انتخاب یک هتل، نظرات مهمان های قبلی را در سایت های مختلف بخوانید و دقیق بررسی کنید.

  1. امکانات

همانطور که گفتیم امکانات هتل ها، شامل موارد متعددی می شوند. مهم ترین این موارد، وسایل و لوازم موجود در اتاق ها هستند مانند: حوله، دمپایی، شامپو و صابون، مسواک و غیره. در هتل های 4 ستاره، این امکانات خوب هستند؛ اما کیفیتشان، به پای کیفیت امکانات هتل های 5 ستاره نمی رسد. به طور مثال، در هتل های پنج ستاره از بهترین و لوکس ترین مدل تشک ویستر (که قیمت بالاتری دارد) استفاده می شود. برای هتل چهار ستاره، همین برند کالای خواب از مدل های معمولی تر خریداری می شود.

سخن پایانی

نتیجه کلی که می توانیم بگیریم این است که هتل های چهار ستاره، کیفیت و راحتی را مهم می دانند و هتل های پنج ستاره، بالاترین سطح خدمات را ارائه می دهند. انتخاب بین یک هتل چهار ستاره و یک هتل پنج ستاره، براساس عوامل مختلفی انجام می شود مانند: سلیقه شخصی، نیازهای شما و میزان بودجه. پس هتلی را انتخاب کنید که از همه نظر با شرایط شما جور باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین