-

چگونه یک موسسه اعزام دانشجو خوب انتخاب کنیم؟

تحصیل در خارج از کشور همواره از اهداف مهم دانشجویان ایرانی محسوب می‌شود. این موضوع ضمن داشتن مزایای بی‌شمار، آینده تضمین‌شده‌تری را نیز برای آنان رقم خواهد زد. بااین‌حال سوال مهمی که مطرح می‌شود، این است که چگونه باید بهترین موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور را انتخاب کنیم و اصولا چنین موسسه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟ در این مطلب قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم و مهم‌ترین معیارهایی که باید به آن‌ها توجه داشته باشید را بررسی کنیم.

بهترین موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور چه ویژگی‌هایی دارد؟

کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های خارجی را دارند، معمولا با چالش‌های مهمی در انتخاب یک موسسه مفید و کارآمد روبه‌رو هستند. ازآنجایی‌که معمولا تعداد چنین موسساتی کم نیست و هر ساله نیز به آن‌ها افزوده می‌شود، انتخاب یک گزینه مناسب که تعهدات کافی در برابر خواسته‌های شما را داشته باشد، بسیار مهم است؛ بنابراین، پیش‌از هرچیز مطمئن شوید که موسسه موردنظر شما ویژگی‌های ذکرشده در ادامه مطلب را داشته باشد.

برخورداری از مجوزهای قانونی

پیش‌از هر اقدامی، ابتدا مطمئن شوید که موسسه مورد نظر شما مجوزهای قانونی از وزارت علوم را دریافت کرده باشد؛ زیرا بهترین موسسه اعزام دانشجو به خارج کشور، موسسه‌ای است که امورات مربوط به این حوزه را از طریق هماهنگی لازم بین دو کشور انجام می‌دهد و در غیر این صورت ممکن است مواردی مثل درخواست صدور ویزا توسط چنین موسساتی، از طرف کشور میزبان رد شود.

فعالیت تخصصی در زمینه یک کشور خاص

پس از اطمینان از قانونی‌بودن فعالیت یک موسسه، مورد مهم بعدی این است که بررسی کنید که آیا چنین موسسه‌ای اصولا در زمینه کشور مقصد موردنظر شما فعالیت دارد یا خیر. نکته مهمی که باید به آن دقت کنید، این است که شرایط پذیرش دانشجو هر کشور با کشوری دیگر فرق دارد؛ مثلا تحصیل در فرانسه با تحصیل در آلمان، تفاوت‌های مهمی دارد؛ بنابراین، حتی در صورت انتخاب بهترین موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور، باید از فعالیت در زمینه کشور مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

عملکرد شفاف و منطبق بر قرارداد رسمی

اصولا تحصیل در خارج از کشور، اقدامی تک مرحله‌ای نیست و ده‌ها مرحله مختلف دارد. از این‌رو لازم است که موسسه موردنظر شما ابتدا توضیحاتی درباره روال انجام کار ارائه دهد و همه موارد نیز جهت انجام، به‌طور کامل در یک قرارداد رسمی ذکر شوند. این قرارداد باید شامل موارد مهمی مثل فهرست اقدامات لازم، خدمات موسسه، هزینه و زمان مورد نیاز، مراحل انجام کار و دستمزد موسسه باشد. همچنین برای اینکه ابهامی در قرارداد وجود نداشته باشد، بهتر است با یک مشاور حقوقی صحبت کنید.

برخورداری از سابقه و رزومه مناسب

بهترین موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور اصولا موسسه‌ای است که سوابق فعالیت و رزومه مناسبی در این زمینه ارائه دهد؛ نه اینکه در مبحث بازاریابی بهتر عمل کرده باشد؛ بنابراین، شما باید فعالیت و سوابق آن موسسه را به‌طور کامل و دقیق بررسی کنید. به‌عنوان مثال، می‌توان سال آغاز فعالیت موسسه را بررسی کرد؛ زیرا این موسسات به‌واسطه فعالیت طولانی‌مدت خود، شما را از چالش‌ها و مشکلات رایج آگاه خواهند کرد. همچنین جهت اطمینان بیشتر، می‌توانید از کاربران قدیمی این مجموعه‌ها تحقیق کنید.

ارائه تعهد و تضمین کافی

مورد مهم بعدی این است که از مجموعه موردنظر خود تعهد و تضمین‌های کافی را دریافت کنید تا مطمئن شوید که بهترین موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور را انتخاب کرده‌اید. مثلا از آن‌ها بخواهید در زمینه اخذ ویزای تحصیل در فرانسه، تمام تلاش خود را برای دریافت آن به‌کار گیرند و در صورت بروز مشکلات مختلف، از هیچ اقدامی صرف‌نظر نکنند.

بررسی فعالیت‌های اجتماعی یک موسسه

امروزه هر مجموعه، گروه، شرکت یا هر سازمانی در شبکات اجتماعی حضور دارد. بررسی فعالیت‌های این مجموعه در بسترهایی مثل اینستاگرام، تلگرام یا X (توئیتر سابق) می‌تواند از جنبه‌های مختلفی به شما کمک کنید. مثلا در اینستاگرام با خواندن نظرات و دیدگاه‌های کاربران می‌توانید ارزیابی دقیق‌تری از موسسه مورد نظر خود داشته باشید.

ارائه جلسات مشاوره رایگان

ازجمله موارد مهمی که اعتبار یک مجموعه را نشان می‌دهد و می‌تواند ثابت کند که با بهترین موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور روبه‌رو هستید، برگزاری کلاس‌های مشاوره رایگان به‌صورت انفرادی یا گروهی است. در چنین جلساتی یک متخصص یا مشاور حرفه‌ای، پیرامون مباحث مختلفی مثل کلیت کار، نیازهای شما، چالش‌های پیش‌رو و دیگر مسائل صحبت خواهد کرد. همچنین در این جلسات، یک موسسه نیازها و علایق شما را بهتر درک می‌کند تا اقدامات لازم را به‌شکل مناسب‌تری پیش ببرد؛ زیرا اصولا برگزاری آن با هدف کسب درآمد نیست.

بررسی آمارهای فعالیت مجموعه

هر موسسه‌ای معمولا آمارهای مختلفی از نتایج فعالیت‌های خود ارائه می‌کند که شامل مواردی مثل تعداد دانشجویان پذیرفته‌شده، تعداد ویزاهای اخذ شده، تعداد آموزش‌ها و مقالات یا میزان رضایت کاربران است. سعی کنید حتما به این آمارها توجه کنید تا توان یک مجموعه را بهتر درک کنید.

سیم آخر؛ بهترین موسسه اعزام دانشجو برای شما

در این مطلب نگاهی داشتیم بر مهم‌ترین معیارهای انتخاب بهترین موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور. در این زمینه بد نیست به موسسه سیم آخر اشاره کنیم که با ۲۱ سال سابقه تخصصی و اخذ بیش‌از ۳ هزار ویزا توانسته است به یکی از بهترین مراجع این حوزه تبدیل شود. این مجموعه همچنین خدماتی مثل تنظیم برنامه تحصیلی، ارتباط با استادان و دانشگاه‌های خارج از کشور، بررسی و تکمیل مدارک، دریافت پذیرش از دانشگاه‌ها، ثبت وقت سفارت، اخذ ویزا برای دانشجو و والدین و مورد مهمی مثل رزرو خوابگاه یا محل سکونت را نیز انجام می‌دهد.

با توجه به معیارهای ذکرشده، این مجموعه می‌تواند برای تحصیل در فرانسه، آلمان، کانادا، انگلیس، هلند و ایتالیا به شما خدمات متنوعی را ارائه دهد. اگر می‌خواهید بهترین موسسه اعزام دانشجو را انتخاب کنید، حتما به وب‌سایت simeakhar.org مراجعه فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین