-

روش های تشخیص خرید آجیل تازه از کهنه

روش های تشخیص خرید آجیل تازه از کهنه

مصرف آجیل‌ها امروز به‌عنوان یکی از مواد مغذی و مناسب برای حفظ سلامت و جلوگیری از بیماری‌ها مورد توجه قرار گرفته. چیزی که می‌تونه مهم‌تر از مصرف آجیل باشه استفاده از مغزهای تازه و مرغوبه. بدون شک استفاده از آجیل کهنه نتیجه رضایت‌بخش رو برای شما به‌همراه نداره. برای همین بهتره که با نحوه تشخیص آجیل کهنه و تازه آشنا بشین تا خریدی مناسب و مفید داشته باشین.

4 راه تشخیص آجیل تازه از کهنه

آجیل یک میان‌وعده محبوب و یک ماده ضروری در بسیاری از غذاهاست. اون‌ها مغذی و سرشار از ویتامین‌های ضروری، مواد معدنی و چربی‌های سالم هستن؛ بااین‌حال، تشخیص تازه‌بودن یا نبودن آجیل‌هایی که می‌خریم می‌تونه چالش‌برانگیز باشه. کافیه راه‌وچاه خرید آجیل رو بدونین و با تست چند مورد بهترین آجیل رو برای تامین نیازهای بدنتون خریداری کنین.

1- ظاهر

ممکنه با تماشا ظاهر سالم و عدم شکستگی و خوردگی مغزها، تصور کنین که آجیل مرغوب و بدون کرم‌خوردگیه؛ اما این تصور کاملا اشتباهه. بهتره چند دونه از آجیل‌ها رو نصف کنین و سلامت اون‌ها مطمئن بشین. همچنین برای تشخیص تازه‌بودن آجیل‌ها، باید به رنگ روشن و سطح صاف و بدون لک اون توجه کنین. وجود لک، کپک یا تغییر رنگ روی آجیل‌ها، به‌معنی تازه‌نبودن و کهنگی مغزهاست؛ علاوه‌بر این باید دقت کنین که آجیل‌ها هنگام لمس سفت باشن، نرم و لطیف‌بودن می‌تونه به‌معنی عدم تازگی مغزها باشه.

2- رنگ

برای تشخیص آجیل کهنه از مرغوب، باید به رنگ اون‌ها دقت کنین؛ آجیل کهنه رنگ قهوه‌ای بسیار تیره و کدری داره. توجه داشته باشین که خوش‌رنگ‌ورو بودن آجیل‌ها به‌معنی باکیفیت‌بودن و مرغوبیت اون‌ها نیست؛ گاهی فروشندگان سودجو برای جذب مشتری و فروش آجیل کهنه به قیمت آجیل تازه، از رنگ‌های شیمیایی استفاده می‌کنن. اون‌ها به کمک مواد شیمیایی آجیلی با ظاهر خوشمزه و تازه رو به خریداران ارائه می‌دن؛ این اتفاق بیشتر در آجیل‌های مثل پسته، فندق و بادام رایجه.

آجیل تازه و مرغوب معمولا کم‌رنگه و رنگ روشنی داره. برای اینکه راحت‌تر رنگ مغزها رو تشخیص بدین، مقداری از اون‌ها رو توی دستتون بریزین و کمی منتظر بمونین؛ اگه آجیل‌ها به دستتون رنگ پس نداد، به این معنیه که رنگ اون‌ها طبیعیه. همین‌طور می‌تونین از یه دستمال مرطوب استفاده کنین؛ درصورتی‌که از رنگ شیمیایی استفاده شده باشه، حتما دستمال مرطوب رنگی می‌شه.

3- بو

معمولا آجیل‌های تازه عطر ملایمی دارن؛ چنانچه متوجه بوی ترشی شدیدی در اون‌ها شدین از خرید خودداری کنین. این بو به‌معنی ماندگی آجیل‌هاست؛ معمولا آجیل‌های که مدت زیادی در انبار یا قفسه‌های مغازه‌ها هستن بوی تازگی خودشونو از دست می‌دن و بوی ترشی می‌گیرن.

4- طعم

مطمئن‌ترین راه تشخیص آجیل کهنه از تازه، مزه‌کردن اون‌هاست. آجیل تازه باید طعم ملایم و بافتی ترد داشته باشه. مزه ماندگی و ترشی آجیل‌ها به‌معنی کهنگی و تازه‌نبودن اونهاست. با شکستن چند دونه از آجیل‌ها حتما متوجه رطوبت یا خشکی اون‌ها می‌شین؛ معمولا آجیل‌های مرطوب و نم‌دار تازه و سالم نیستن.

 

نکات مهم در خرید آجیل مرغوب

علاوه‌بر تشخیص آجیل کهنه و تازه لازمه به موارد دیگه‌ای در خرید آجیل توجه کنین؛ آجیل مرغوب رو می‌تونین بر اساس نکات مهمی در این مورد خریداری کرد که در ادامه به بررسی اون‌ها می‌پردازیم:

نکات خرید آجیل مرغوب

1- خرید مغز آجیل‌ها ممنوع

بهتره آجیل‌هایی مثل پسته، گردو، فندق و بادام رو با پوست بخرین؛ آجیل‌هایی که بدون پوست هستن به‌دلیل مجاورت با هوا، بعد از مدتی تلخ می‌شن و مزه ماندگی و کهنگی می‌گیرن. از طرفی قیمت آجیل چهار مغز به صورت تمام مغز هم یکم گرون تر از چهار مغز معمولیه.

2- خرید آجیل اقتصادی ممنوع

ممکنه گاهی‌اوقات در خرید آجیل با قیمت‌های غیر معمول مواجه بشین؛ در این مواقع بهتره از تازگی اون‌ها مطمئن بشین. معمولا فروشندگان برای راحت‌شدن از شر آجیل‌های کهنه اون‌ها رو به قیمت پایین‌تری می‌فروشن و ترفندهایی رو برای ظاهرسازی اون‌ها به‌کار می‌برن. خرید از وب‌سایت‌های معتبر فروش آجیل می‌تونه این مشکل رو برای شما حل کنه؛ رضایت مشتریان و یک نمونه خرید می‌تونه اعتبار و ارزش فروشنده رو برای شما اثبات کنه. فروشگاه ناتژی (nutgy.com) تازه‌ترین و مرغوب‌ترین آجیل‌ رو با قیمت مناسب به خریداران ارائه می‌ده؛ شما می‌تونین با اعتماد و اطمینان خاطر، خریدتون رو از این وب‌سایت انجام بدین.

خرید آجیل اقتصادی ممنوع

خرید آجیل تازه با ناتژی

تازگی و مرغوبیت مغزها از مهم‌ترین موارد مربوط به خرید آجیل‌هاست. شما باید پیش‌از خرید از تازگی و سالم‌بودن مغزها مطمئن بشین برای این کار لازمه با ترفندهای تشخیص آجیل کهنه از تازه آشنا بشین. توجه به رنگ، بو و طعم مغزها می‌تونه به شما در خریدی رضایت‌بخش کمک کنه. اگه یکبار خرید آجیل رو از فروشگاه آنلاین آجیل و خشکبار ناتژی تجربه کنین، متوجه تازگی و مرغوبیت محصولات اون‌ها می‌شین.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین