-

استفاده از سنگ هرات برای ساخت سنگ قبر

استفاده از سنگ هرات برای ساخت سنگ قبر

سنگ قبر مرمر هرات، یکی از مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌ها برای افرادی است که قصد دارند مزار عزیزان خود را از سنگ‌های سفید مرمر استفاده کنند. سنگ مرمر هرات بیشتر به دلیل زیبایی بسیار خاص و مقاومت بالایی که دارد، در میان مردم دنیا شناخته می‌شود و قیمت آن نسبت به سنگ مرمرهای داخل کشور نسبتا ارزان است. از آنجایی که سنگ قبر مرمر هرات در میان ایرانیان ناشناخته می‌باشد، در این مقاله قصد داریم برای شما اطلاعات دقیقی از آن را آماده کرده و کمک کنیم در هنگام خرید به موارد مختلفی دقت کنید.

سنگ قبر مرمر هرات چیست؟

نمناک: سنگ قبر هرات به مجموعه سنگ‌هایی گفته می‌شود که از معادن کشور افغانستان و شهر هرات به دست می‌آیند که مولفه اصلی شناخت آنها سنگ‌های مرمر سفید و بدون رگه است که در بسیاری از آرامستان‌های کشور از آن استفاده می‌کنند. این سنگ قبر به دلیل اینکه در معادن بسیار خاص افغانستان قرار دارد، مقاومت فوق العاده‌ای داشته و می‌تواند تا دمای منفی ۸۰ و مثبت ۱۲۰ را تحمل کند.

ویژگی سنگ قبر مرمر هرات

سنگ مزار هرات افغانستان با سطحی براق و درخشان، یکی از بهترین و استانداردترین گزینه‌ها برای سنگ قبر است. این سنگ با تراکم بالا، ساب‌پذیری فوق‌العاده و مقاومت سایشی بسیار بالا، جایگاه ویژه‌ای در میان پرطرفدارترین سنگ‌های قبر در ایران پیدا کرده است. ویژگی جذب آب بسیار پایین این سنگ، آن را به انتخابی ایده‌آل برای مزار عزیزان از دست رفته شما تبدیل می‌کند، زیرا این ویژگی مانع از نفوذ آب و رطوبت به داخل سنگ می‌شود و طول عمر و دوام آن را افزایش می‌دهد.

مزیت سنگ قبر مرمر هرات

سنگ‌های قبر هرات افغانستان با ویژگی‌های فراوان و کیفیت بالایی که دارند، شناخته شده‌اند. مهم‌ترین ویژگی این سنگ‌ها کیفیت بسیار بالای آن‌ها است که باید در انتخاب و خرید، مورد توجه قرار گیرد. اگر سنگ‌های قبر از کیفیت کافی برخوردار نباشند، در برابر رطوبت بالا، ضربات محیطی و سایر عوامل، دچار شکستگی و ترک خواهند شد و ظاهر مزار را خراب می‌کنند. اما سنگ‌های هرات با مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی و سایشی، از شکستگی، ترک‌خوردگی و خط و خش جلوگیری می‌کنند. این سنگ‌ها علاوه بر کیفیت، دارای زیبایی ظاهری و جذابیت بالایی نیز هستند. بلورهای درشت کریستالی موجود در سطح این سنگ، به زیبایی آن افزوده و موجب شباهت آن به سنگ‌های مرمر شده است. سنگ مزار هرات به صورت ورقه ای، فرآوری می‌شود و با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته، استحکام و دوام بالایی پیدا می‌کند، که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای سنگ قبر تبدیل کرده است.

تفاوت سنگ قبر مرمر هرات با مرمر کرمان

یکی از اصلی‌ترین سوالاتی که هنگام خرید سنگ قبر مرمر هرات باید از خودتان بپرسید، این است که چه تفاوتی بین سنگ قبر کرمان و هرات وجود دارد. اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت بین این دو سنگ قبر، قیمت آنها می‌باشد. اگر نمونه‌های مشابه را بخواهیم بررسی کنیم، در برخی از موارد سنگ قبرهای مرمر کرمان ممکن است حتی تا سه برابر گران‌تر از نمونه‌های هرات باشد و این مسئله بیشتر به دلیل رنگ بسیار متفاوت و شفافی است که سنگ قبرهای مرمر کرمان دارند.

مجموعه سنگ بهشت همراه بزرگترین تولید کننده سنگ قبر در ایران

سنگ قبر مرمر هرات یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید در هنگام خرید سنگ قبر برای عزیزان خود، انتخاب کنید. علی رغم اینکه طیف وسیعی از سنگ قبرهای هرات در دنیا وجود دارد، ولی مجموعه سنگ بهشت همیشه تلاش کرده بهترین گزینه‌ها را برای شما فراهم کند تا بتوانید با قیمت مناسب، بهترین گزینه را خریداری کنید. قیمت ارزان، گارانتی مادام العمر، نصب و ارسال رایگان از جمله مهمترین خدماتی است که مجموعه سنگ بهشت برای شما در نظر گرفته است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین