-

راهنمای حمل و نقل عمومی در دبی

یکی از سوالات متداول گردشگرانی که برای اولین بار به دبی می‌روند، درمورد بهترین روش‌های رفت‌وآمد در این شهر است. خوشبختانه امارت دبی یک سیستم حمل‌ونقل عمومی قوی دارد که مقرون‌به‌صرفه، سریع و راحت است. با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی بخش زیادی از هزینه‌های سفر کم می‌شود و می‌توانید در هتل های لوکس و مجهزی مانند هتل رز ریحان بای روتانا دبی، اوقات فراغتی لاکچری را تجربه کنید. برای آشنایی با حمل‌ونقل عمومی دبی و نحوه دسترسی به آن‌ها، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

وسایل حمل‌و‌نقل عمومی در دبی

وسایل نقلیه عمومی در دبی، بخش‌های مختلف شهر را به شیوه‌ای امن و کارآمد به هم متصل می‌کند و ساکنان و گردشگران می‌توانند به آسانی در سطح شهر رفت و آمد داشته باشند. در ادامه، این سیستم‌های حمل‌ونقل را به‌طور مفصل توضیح داده‌ایم.

مترو دبی

محبوب‌ترین روش حمل‌ونقل عمومی در دبی، مترو است که به مسافران اجازه می‌دهد تا با سیستم پیشرفته و بدون راننده در شهر جابه‌جا شوند. درحال حاضر دو خطر مترو در دبی تحت عناوین خط قرمز و خط سبز درحال فعالیت هستند. متروی دبی به‌طور یکپارچه بسیاری از مناطق مسکونی و تجاری شهر را به هم متصل می‌کند و درعین‌حال در نزدیکی چندین مکان دیدنی معروف دبی توقف دارد. ایستگاه‌های مترو دبی در پایانه‌های فرودگاه بین‌المللی واقع شده‌اند؛ بنابراین افرادی که به دبی سفر می‌کنند، به‌محض ورود می‌توانند به آسانی به مرکز شهر یا هتل محل اقامت خود بروند. خط متروی دبی در تمام هفته فعال است؛ اما جدول زمانی آن در آخر هفته‌ نسبت‌به سایر روزها تفاوت دارد. جدیدترین برنامه حرکت مترو دبی برای تمامی خطوط به شرح زیر است:

  • دوشنبه تا پنجشنبه: ساعت ۵:۰۰ صبح تا ۱۲:۰۰ ظهر

  • جمعه: ۵:۰۰ صبح تا ۱:۰۰ بامداد شنبه: ۵:۰۰ صبح تا ۱۲:۰۰ ظهر

  • یکشنبه: ۸:۰۰ صبح تا ۱۲:۰۰ ظهر

ساعت کار متروی دبی ممکن است در تعطیلات رسمی و رویدادهای خاص متفاوت باشد. برای پرداخت نیز باید از NOLCARD دبی استفاده شود.

تراموای دبی

یکی از روش‌های جدیدتر حمل‌ونقل محلی در دبی، استفاده از تراموا است. تراموای دبی در برخی از مناطق شهر مانند دبی مارینا، جمیرا بیچ رزیدنس و الصفوح خدمات‌رسانی می‌کند؛ همچنین این سیستم حمل‌ونقل، به مترو دبی و مونوریل پالم جمیرا متصل می‌شود.

درحال حاضر، ۱۱ ایستگاه تراموا در دبی وجود دارد و تا حد زیادی ازدحام ترافیک را در این شهر کم کرده است. گردشگران و ساکنان دبی باکمک این سیستم به آسانی می‌تواند به مقاصد تفریحی JBR، دبی مارینا و مراکز حرفه‌ای مدیا سیتی دبی و همچنین، شهر اینترنتی دبی دسترسی داشته باشند. نحوه پرداخت در این شبکه به‌صورت نول‌کارت است.

اتوبوس عمومی

شبکه اتوبوس شهری یکی از ارزان‌ترین روش‌های حمل‌ونقل در دبی است. ناوگان اتوبوس دبی متشکل از ۱۵۱۸ اتوبوس است که ساکنان و گردشگران را در سطح شهر جابه‌جا می‌کند. اتوبوس‌های عمومی ۸۷ درصد از مناطق شهری را با ۱۱۹ خط داخلی شامل خطوط متصل به مترو دبی، خطوط بین‌شهری و خطوط سریع‌السیر پوشش می‌دهند.

شبکه اتوبوس دبی علاوه‌بر تعدد اتوبوس‌ها و پوشش‌دهی گسترده، از لحاظ امکانات ایستگاه‌ها نیز بسیار پیشرفته است. ایستگاه‌های اتوبوس مجهز به تهویه مطبوع و جایگاه‌های مجزا برای زنان و خانواده‌ها هستند. پرداخت اتوبوس در دبی با استفاده از Nol کارت انجام می‌گیرد.

تاکسی در دبی

یکی دیگر از روش‌های محبوب حمل‌ونقل عمومی در دبی، استفاده از تاکسی است که مسافران تقریبا در هر نقطه از شهر می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. تاکسی‌ها سریع‌ترین و آسان‌ترین روش برای تردد در دبی هستند؛ البته نرخ تاکسی در دبی، نسبت‌به سایر وسایل حمل‌ونقل عمومی بیشتر است.

در دبی علاوه‌بر تاکسی‌های موجود در سطح شهر تاکسی‌های اختصاصی برای فرودگاه نیز وجود دارد و همچنین، تاکسی‌های ویژه‌ای با راننده زن برای زنان و خانواده‌ها موجود است. با رزرو هتل‌ لوکس و مجهز مانند هتل رز ریحان بای روتانا دبی می‌توانید از خدمات ترانسفر فرودگاهی هتل استفاده کنید و مسیر فرودگاه تا هتل را در آرامش کامل طی کنید.

اپلیکیشن‌ها و تاکسی های اینترنتی

تاکسی‌ها و سامانه‌های هوشمند خدمات حمل‌ونقل در دبی نیز محبوبیت پیدا کرده‌اند. اپلیکیشن‌هایی مانند Uber و Careem در دبی رایج هستند. این سامانه‌ها و برنامه‌های هوشمند به مسافران امکان می‌دهند تا وسیله نقلیه را به دلخواه خود انتخاب کنند و هنگام رزرو تاکسی، از هزینه تخمینی آن مطلع شوند. روش پرداخت تاکسی‌های اینترنتی متنوع است و می‌توان از پول نقد، کارت اعتباری یا دبیت کارت دبی استفاده کرد.

راه دریایی

دبی به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای جهان، امکانات شهری سطح بالایی را فراهم کرده است. یکی دیگر از روش‌های جابه‌جایی در این شهر، سیستم حمل‌ونقل دریایی است که عبارت‌اند از: Dubai Ferry، اتوبوس آبی، تاکسی آبی و abra. حمل‌ونقل دریایی دبی علاوه‌بر جابه‌جایی آسان، سفری خوش‌منظره و خاطره‌انگیز را برای مسافران رقم می‌زند. نحوه پرداخت در این سیستم نیز با استفاده از پول نقد، نول کارت یا کارت اعتباری دبیت انجام می‌گیرد.

هزینه حمل و نقل عمومی در دبی

امارت دبی به هفت منطقه تقسیم شده است که هر منطقه ایستگاه‌های مترو، تراموا، اتوبوس و دریایی مختص به خود را دارد. هزینه و کرایه استفاده از هرکدام از وسایل نقلیه مذکور، بسته‌به تعداد مناطقی که در هر سفر درون شهری طی می‌شود، محاسبه خواهد شد؛ همچنین، مسافران می‌توانند در عرض ۳۰ دقیقه بین روش‌‌های مختلف حمل‌و‌نقل (مترو به تراموا یا اتوبوس عمومی به مترو) جابه‌جا شوند. بلیط‌های حمل‌ونقل عمومی را می‌توان با کارت NOL خریداری کرد. در دبی انواع مختلفی از Nolcard وجود دارد که به مسافران امکان دسترسی به کلاس‌های مختلف کابین‌های تراموا، اتوبوس عمومی یا مترو را می‌دهد.

آشنایی با هتل های دبی: رزرو آسان فقط با چند کلیک

در این مطلب، راجع‌به روش‌های حمل‌ونقل دبی صحبت کردیم. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید می‌توانید برای رزرو هتل دبی ازجمله هتل رز ریحان بای روتانا دبی ازطریق سایت فلای تودی اقدام کنید. «فلای تودی» معتبرترین آژانس مسافرتی ایران و خاورمیانه، اطلاعات تمامی هتل‌های دبی را در اختیارتان می‌گذارد و علاوه‌بر رزرو هتل امکان خرید بلیط هواپیما دبی را فقط با چند کلیک فراهم کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین