-

پودر تالک سرامیک و کاشی سازی

به عنوان یک صاحب کسب و کار در صنعت سرامیک‌سازی، شما مطمئناً با اهمیت و کاربردهای تالک در تولید سرامیک آشنایی دارید. این مقاله نکات خوبی در این زمینه به شما معرفی خواهد کرد.

پودر تالک سرامیک و کاشی سازی

پودر تالک از کوبش سنگ معدنی با همین نام به دست می آید. از این پودر به طور گسترده در صنعت کاشی و سرامیک استفاده می شود. تولیدات معدنی اصفهان (توما) برای سال ها در زمینه تولید انواع پودرهای میکرونیزه و سوپر میکرونیزه صنعتی فعالیت دارد. کارشناسان این مجموعه از جدیدترین و پیشرفته ترین تجهیزات برای تولید پودر تالک استفاده می کنند. با مراجعه به سایت این مجموعه می توانید پودر تالک در سرامیک سازی را با کیفیت عالی خریداری کنید.

پودر تالک

پودر تالک و کاربرد آن در سرامیک سازی

پودر تالک ، نقش بسیار مهمی در صنعت سرامیک سازی و کاشی کاری دارد. از این پودر به عنوان افزودنی در کاشی های کف و کاشی های دیواری استفاده می شود. علاوه بر این، پودر تالک در ساخت سرویس های بهداشتی نیز به طور گسترده بکار می رود. ترکیب پودر تالک با فلدسپات موجب کاهش دما و چرخه های پخت می شود. در واقع، استفاده از پودر تالک باعث شده است تا دمای پخت در صنعت سرامیک و کاشی به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

از مهم ترین خواص و کاربرد پودر تالک در صنایع کاشی و سرامیک می توان به مقاومت بالا در برابر درجه حرارت اشاره کرد. به این ترتیب، مقاومت سرامیک ها در برابر شوک حرارتی افزایش می یابد. در نتیجه، احتمال شکستگی سرامیک ها به حداقل می رسد. پودر تالک از مقدار بسیار زیادی منیزیم و کمی آهن تشکیل شده است. به طور کلی، از پودر تالک در صنعت کاشی و سرامیک برای ساخت موارد زیر استفاده می شود:

  • کاشی دیوار و کاشی کف
  • سرویس بهداشتی
  • انواع ظروف چینی
  • ظروف غذاخوری مختلف
  • عایق برق
  • کاشی های کف نوع Porcellanato

البته، کاربرد پودر تالک در صنایع مختلف به گرید و کیفیت آن بستگی دارد.

کاربرد پودر تالک در سرامیک سازی

کاربرد پودر تالک در سرامیک سازی

ویژگی های پودر تالک سرامیک و کاشی سازی

پودر تالک سرامیک و کاشی سازی دارای ویژگی های منحصر به فردی بسیار زیادی است. از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درجه خلوص بسیار بالا
  • روشنی و سفیدی مناسب
  • عدم وجود فلزات سنگین و آزبست
  • ایجاد درخشندگی خیره کننده

علاوه بر این، استفاده از پودر تالک در صنایع کاشی و سرامیک موجب بهبود مقاومت سازه های مختلف می شود. این پودر را می توان با قیمت بسیار مناسب در مقایسه با سایر مواد اولیه خریداری دارد. بی اثر بودن پودر تالک باعث می شود تا با اسیدها واکنش ندهد. به همین دلیل، سرامیک های ساخته شده از پودر تالک در برابر انواع مختلفی از اسیدها مقاوم هستند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پودر تالک

اکنون که می دانید تالک چیست ؟ و چه ویژگی هایی دارد، آشنایی با عوامل تاثیرگذار بر قیمت این پودر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. پودر تالک با گریدهای مختلفی تولید می شود. هر چه گرید پودر تالک بالاتر باشد، کیفیت بهتری دارد و با قیمت بالاتری به فروش می رسد. عوامل بسیار زیادی بر قیمت پودر تالک مورد استفاده در صنعت سرامیک و کاشی سازی تاثیر می گذارند. از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت پودر سالک مورد استفاده در صنایع کاشی و سرامیک
  • هزینه های حمل و نقل از معدن تالک تا کارخانه پودرسازی
  • تجهیزات مورد استفاده در خط تولید
  • نوع بسته بندی و ویژگی های آن

پودر تالک به صورت پاکتی و کیسه ای به فروش می رسد. خرید پودر تالک به صورت عمده ارزان تر از خرید پامتی یا کیسه ای است. به این نکته توجه داشته باشید که امکان سفارشی سازی بسته بندی محصول وجود دارد. البته، قیمت پودر تالک با بسته بندی سفارشی بیشتر از حالت معمولی خواهد بود.

خرید و قیمت پودر تالک

خریدی مطمئن از تولیدات معدنی اصفهان (توما)

به دلیل نقش مهم پودر تالک در صنعت کاشی و سرامیک، خرید آن باید از مراکز معتبر انجام شود. تولیدات معدنی اصفهان که با نام توما نیز شناخته می شود، از اصلی ترین تولیدکنندگان پودر تالک در کشور به شمار می رود. کیفیت پودر تالک تاثیر مستقیمی بر مقاومت سرامیک ها و کاشی های ساخته شده از آن دارد. هر چه کیفیت پودر تالک بهتر باشد، با قیمت بالاتری به فروش می رسد. با خرید پودر تالک از شرکت توما می توانید از کیفیت پودر تالک اطمینان حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*