-

لزوم برخورد با دست‌های پشت پرده قاچاق

سید ابراهیم رئیسی در ششمین سفر استانی خود به بوشهر رفت و وزرای نفت، اقتصاد، نیرو و جهاد کشاورزی به نمایندگی از رئیس‌جمهوری در شهرستان‌های ده‌گانه استان بوشهر برای بررسی مشکلات و مطالبات مردم حضور یافتند.

به گزارش ایرنا سید ابراهیم رئیسی در این سفر در جریان بازدید از انبارهای سازمان امول تملیکی در بوشهر بر ضرورت مقابله با قاچاق سازمان‌یافته و جریان مافیایی پشت پرده در این زمینه تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات مهم و اساسی کشور در حوزه اقتصاد، قاچاق سازمان‌یافته است. نیروهای اطلاعاتی باید عناصر قاچاق‌های سازمان‌یافته و دست‌های پشت پرده را شناسایی کنند.

رئیس‌جمهوری بیان کرد: افرادی هستند که قاچاق می‌کنند و دستگیر می‌شوند اما اینها عناصر اصلی نیستند. باید عناصر اصلی و پشت پرده قاچاق شناسایی شده و با آنها برخورد شود. وی تاکید کرد: باید در ۳ ماه آینده در ساختار اموال تملیکی و تعیین‌تکلیف اموال موجود در این انبارها بازنگری شود. رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای استان بوشهر در حوزه‌های کشاورزی، شیلات، نخیلات و بخش نفت، گاز و پتروشیمی، بر ضرورت فعال شدن اقتصاد دریا، کشاورزی، شیلات و نخیلات در این استان تاکید کرد.

وی افزود: برای رفع مشکلات و محرومیت‌های استان باید در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی گام‌های موثری برداشته شود.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: انجام اقدامات زیربنایی در بخش آب، برق، جاده‌های مواصلاتی و به‌ویژه اتصال استان به ریل سراسری از جمله مسائلی است که در این سفر نسبت به آن تصمیم‌گیری خواهد شد تا گام‌های ماندگاری برای رفع مشکلات بنیادین مردم استان برداشته شود.

رئیسی با حضور در شرکت صنایع دریایی ایران، در جریان فعالیت‌های این شرکت قرار گرفت. شرکت صنعتی دریایی ایران در زمینه ارائه خدمات مهندسی، کشتی‌سازی، ساخت و نصب پایانه‌های نفتی و تاسیسات فراساحلی نفت و گاز، بندرگاه‌ها، حفاظت ساحلی و اسکله‌سازی فعالیت می‌کند. رئیس‌جمهوری همچنین از کشتی غول‌پیکر افراماکس بازدید کرد. شرکت صنعتی دریایی صدرا یکی از بزرگ‌ترین پیمانکاران طرح‌های فراساحلی نفت و گاز ایران است.

وی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهار کرد: تولید، نیاز ضروری کشور است و باید به‌صورت ویژه از بخش‌های مختلف تولید حمایت شود. رئیسی رفع مشکلات تولیدکنندگان را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مختلف باید به‌صورت ویژه از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان حمایت شود. رئیس‌جمهوری بر رفع مشکلات واحدهای راکد تاکید و اظهار کرد: رفع موانع تولید یکی از اولویت‌های دولت است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*