-

حکیمی، دانشمندی جامع و اسلام‌شناسی عدالتخواه بودند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت عالم و متفکر برجسته جناب آقای محمدرضا حکیمی را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

با تاسف و تاثر خبر درگذشت عالم و متفکر برجسته جناب آقای محمدرضا حکیمی قدس‌الله‌نفسه را دریافت کردم. ایشان دانشمندی جامع و ادیبی چیره‌دست و اندیشه‌ورزی نوآور و اسلام‌شناسی عدالتخواه بودند.

ایشان عمر را فارغ از ارائه‌ها و پیرایه‌های مادی، در خدمت معارف والای قرآن و سنت گذرانده و آثاری ارزشمند از خود به جا نهادند. بهره‌گیری از محضر پرفیض و نفس گرم استادان معرفت و معنویت در مشهد مقدس، ذخیره‌ای از توکل و تعبد و غنای نفس در دل و جان این شخصیت عزیز به جا نهاده بود که تا آخر عمر بابرکتش وی را استوار می‌داشت. اینجانب فقدان اندوهبار این رفیق دیرین را به خاندان مکرم حکیمی و بازماندگان به‌ویژه برادر بزرگوار ایشان و نیز به همه‌ دوستان و علاقه‌مندان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای وی مسألت می‌نمایم.

کیمیای عدالت، دغدغه همیشگی مرحوم حکیمی بود

رئیس‌جمهوری در پیامی با تسلیت رحلت عالم وارسته و استاد بزرگوار، آقای محمدرضا حکیمی، این ضایعه تاسف بار را به عموم ارادتمندان ایشان به‌ویژه مردم مشهد مقدس و همچنین به خاندان مکرم حکیمی تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد.

به گزارش ایسنا، در متن پیام تسلیت سید ابراهیم رئیسی آمده است: «رحلت عالم وارسته و استاد بزرگوار، جناب آقای محمدرضا حکیمی موجب تاثر و اندوه فراوان شد. این اندیشمند گرانقدر و متفکر فرزانه که از مدافعان و حامیان نهضت حضرت امام خمینی(ره) بودند، با سلامت نفس و بینش عمیق دینی، تمام عمر شریف خود را وقف تبیین معارف و فرهنگ اسلامی و ترویج مکتب نجات‌بخش اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) کرد و با تالیف آثار ارزشمند متعددی از جمله دائرة المعارف ماندگار الحیاة، گنجینه‌ای پربار و درخشان از خود به یادگار گذاشت.

کیمیای عدالت و بحث و فحص درباره ابعاد آن، دغدغه همیشگی آن مرحوم بود و خود نیز با حرکت بر سبیل ساده‌زیستی و بی‌توجهی به زخارف دنیوی، الگویی عملی برای همه دوستداران این مفاهیم ارزشمند، رقم زد.»

عمر حکیمی یکسره وقف ترویج معارف اسلامی شد

رئیس یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز پزشک و تاکید به ضرورت حمایت از پزشکان و پرستاران، درگذشت اندیشمند دینی، محمدرضا حکیمی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف ضمن اظهار تسلیت درگذشت اندیشمند دینی، محمدرضا حکیمی اظهار کرد: درگذشت ایشان را به امت اسلامی، ملت عزیزمان، حوزه‌های علمیه، رهبر معظم رهبری و البته خانواده بزرگ حکیمی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

در متن پیام تسلیت قالیباف آمده است: «درگذشت عالم ربانی حضرت علامه محمدرضا حکیمی، مجتهد متاله، دانشمند اسلام‌پژوه و صاحب اثر شریف الحیاه موجب تاسف و تاثر عمیق شد.

آن مرحوم سراسر عمر خود را یکسره وقف ترویج معارف اسلامی نمود و با سلوک زاهدانه خود مروج سیره علمی و عملی ائمه هداة علیهم‌السلام در میان جان‌های جویای حقیقت به‌ویژه جوانان بود.

ایشان با تالیف آثار گرانبهایی از جمله کتاب خورشید مغرب نقش برجسته‌ای در ترویج فهمی عالمانه و انقلابی از اسلام در مقاطع تاریخی مهم ایفا کرد و با تدوین دائرة‌المعارف سترگ و عظیم‌الشان الحیاه نقشی کم‌نظیر در مرزبانی از معارف حقة اهل‌بیت علیهم‌السلام بر عهده گرفت.

علامه حکیمی که همه عمر را با آزادگی و پرهیزگاری گذراند و ندای عدالت‌طلبی عاقلانه اسلامی را به گوش مردم رساند، امروز در پناه رحمت و مغفرت الهی آرام گرفته است و آثار ایشان باقیات صالحات ارزشمندی برای آن مرحوم است؛ عموم جوانان و نوجوانان می‌توانند با بهره‌گیری از آن دریای معرفت، آموزه‌های متعالی اسلامی را به احسن وجوه بیاموزند و سرلوحه زندگی خویش قرار دهند.»

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*