-

جهت‌گیری‌ بودجه ۱۴۰۲ منطبق با برنامه هفتم

رئیس‌جمهور تطبیق جهت‌گیری‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه هفتم توسعه کشور را امری قطعی و اجتناب‌ناپذیر دانست و تاکید کرد: در لایحه بودجه باید ارقام، منابع درآمدها و مصارف و هزینه‌ها واقع‌بینانه و دقیق دیده شده و دارای پیوست فرهنگی و رسانه‌ای باشد.

سید ابراهیم رئیسی در جلسه فوق ‌ العاده هیات دولت برای ادامه بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور با تاکید بر اهمیت تعیین و تبیین رویکردها و جهت ‌ گیری ‌ های بودجه سال آینده در حوزه ‌ های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه با همکاری همه نهادها و دستگاه ‌ ها گزارش دقیقی از میزان موفقیت ‌ ها و ناکامی ‌ ها در تحقق اهداف بودجه امسال و دلایل و عوامل آن تهیه کند و به اطلاع افکارعمومی برساند.

رئیس ‌ جمهور با اشاره به تلاش دولت برای تقدیم لایحه بودجه سال آینده به مجلس شورای اسلامی در موعد مقرر در قانون اظهارکرد: اگر مجلس شورای اسلامی تقدم و اولویت تقدیم و بررسی برنامه هفتم توسعه کشور نسبت به لایحه بودجه ۱۴۰۲ را خواستار است، آن را اعلام کند.

آیت ‌ الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش مهم دیپلماسی در رونق سرمایه ‌ گذاری و تجارت منطقه ‌ ای به ‌ ویژه با همسایگان، از وزارت امور خارجه خواست با بازنگری جهادی در عملکرد سفارتخانه ‌ های جمهوری اسلامی ایران در زمینه همکاری ‌ های اقتصادی، زمینه تحقق این رونق تجاری را فراهم کند.

ابراهیم رئیسی همچنین در سی و هشتمین سالروز آیین سالگرد تاسیس شورای ‌ عالی انقلاب فرهنگی در تالار وحدت با تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) و تقدیر از برگزارکنندگان این همایش گفت: برای تحول لازم است نگاهی به آنچه که تاکنون شورای ‌ عالی انقلاب فرهنگی عمل کرده داشته باشیم و فاصله بین وضع مطلوب و موجود را کم را کنیم.

آیت الله رئیسی با اشاره به الزامات بروز تحول گفت؛ نخستین گام در تحول نگاه تحولی است. انگیزه و اندیشه تحولی مهم است که اگر این دو نباشد تحول رخ نمی ‌ دهد. در گام بعد باید در خردمندان در فرآیندها بازنگری کرده و به این مهم رسید که آیا این فرآیندها با یک کار تحولی هم ‌ زسازی دارد یا نه؟

آیت الله رئیسی همچنین بر لزوم گفت ‌ وگو در کشور تاکید کرد و گفت: مراکز گفت ‌ وگو در سراسر کشور باید فعال شود.

گفت ‌ وگو امر مناسب و موثری است که فعال شدن این مراکز، گفت ‌ وگو را بین صاحبان خرد و اندیشه ایجاد می ‌ کند، این بحث ‌ ها برای دولت و کشور می ‌ تواند موجب ارتقا باشد.

وی درباره مصوبات این شورا گفت: نباید مصوبات شورای ‌ عالی انقلاب فرهنگی تنها اقتضائی باشد. باید مصوبات هدفمند و تبیینی باشد، صرف ابلاغ کفایت نمی ‌ کند و این دولت تنها دولتی است که بعد از انقلاب سند تحول دارد، ۷ فصل از فصول ۳۷ گانه این سند به مسائل فرهنگی اشاره دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*