-
رئیس‌جمهوری در نشست با روسای دانشگاه های سراسر کشور:

دانشگاه‌ها بهترین جایگاه برای گفت‌وگو و ارائه راهکار هستند

رئیس‌جمهوری دانشگاه را بهترین جایگاه برای بحث و گفت‌وگو درباره رخدادهای اخیر و ارائه راهکار دانست و گفت: شرط مهم این گفت‌وگوها فهم درست مسائل است.

رئیس ‌ جمهوری دانشگاه را بهترین جایگاه برای بحث و گفت ‌ وگو درباره رخدادهای اخیر و ارائه راهکار دانست و گفت: شرط مهم این گفت ‌ وگوها فهم درست مسائل است.

به گزارش ایرنا، سید ابراهیم رئیسی شامگاه شنبه در دیدار با رؤسای دانشگاه ‌ های سراسر کشور، دانشگاه ‌‌ ها را مراکز پرنشاط و پویایی دانست که با تولید علم و ارتقای توانمندی ‌ های علمی برای کشور قدرت تولید کرده و دشمنان ایران را ناکام
گذاشته ‌ اند.

رئیس ‌ جمهوری علم و دانش را مهم ‌ ترین ابزار هدایت و نجات انسان و هموار ‌ کننده مسیر پیشرفت، تعالی و رسیدن انسان به سعادت دانست و افزود: حرمت و قداست دانشگاه هم به همین علت است؛ پس بر رؤسا، اساتید، دانشجویان و همه اجزا و ارکان جامعه علمی و دانشگاهی است که محور اصلی تلاش خود را حفظ و ارتقای روحیه تولید علم و دانش در دانشگاه ‌ ها قرار دهند.

رئیسی در ادامه صحبت ‌ های خود سیاسی بودن را از الزامات فضای دانشگاه دانست و تاکید کرد: سیاسی بودن دانشگاه یعنی اینکه دانشگاه باید بیشتر و بهتر از هر بخش دیگری جامعه و نیازهای آن را بشناسد و برای خدمت به مردم اولویت ‌ هایش را با مسائل کشور منطبق کند.

رئیس ‌ جمهوری گریزی هم به رخدادهای روزهای اخیر کشور، از جمله در دانشگاه ‌ ها زد و دانشگاه را بهترین جایگاه برای بحث و گفت ‌ وگو درباره رخدادهای اخیر و ارائه راهکار دانست و افزود: شرط مهم این گفت ‌ وگوها فهم درست مسائل است؛ اگر مسائل به ‌ خوبی تحلیل نشود یا تحلیل ‌ ها بیش از آنکه از حقیقت نشأت گرفته باشد، تحت تاثیر فضاسازی ‌ ها و جوسازی ‌ های رسانه ‌ ای و مجازی باشد، راهکارهای ارائه ‌ شده راه به خطا خواهند برد.

رئیس ‌ جمهوری با تکرار این نکته مهم که جنگ امروز، جنگ روایت ‌ ها است، بر اهمیت تبیین روایت درست و صادق تاکید کرد و گفت: دشمن که تلاش بسیاری کرده بود که فعالیت ‌ های علمی، صنعتی، تولیدی و خدماتی در کشور متوقف و ارتباطات ایران با دیگر کشورها قطع شود، وقتی در عمل خود را ناکام دید شروع به توطئه و کارشکنی کرد.

رئیس ‌ جمهوری درباره پیشرفت ‌ های کشور که موجب ناکامی دشمن شد، به ذکر مثال ‌ هایی پرداخت و گفت: دشمن به ‌ صراحت اعلام کرد تلاش خواهد کرد فروش نفت ایران را به صفر برساند، اما در حال ‌ حاضر صادرات نفت کشور به آمار قبل از تحریم ‌ ها نزدیک شده است.

ارتقای رتبه علمی دانشگاه ‌ های کشور قابل ‌ توجه است و خلاف خواست و تلاش دشمن برای منزوی کردن کشور، ارتباطات با همسایگان و کشورهای منطقه در حال گسترش است.

رتبه ‌ بندی معلمان بعد از ۱۱ سال معطلی، رشد حدود ۵ برابری حجم تجارت خارجی ایران و نزدیک شدن تراز تجاری کشور به روند مثبت، افزایش سهم ایران از ترانزیت، اقتصاد و پیشرفت علمی و فناوری منطقه از دیگر مثال ‌ های رئیس ‌ جمهوری در بیان مصادیق پیشرفت ‌ های اخیر کشور بود.

رئیس ‌ جمهوری افزود: البته در کنار این پیشرفت ‌ ها برخی کمبودها و مشکلات در رفع گره ‌ های ذهنی در دانشگاهیان و برخی اقشار ایجاب می ‌ کند دانشگاه جهاد تبیین را یکی از مهم ‌ ترین اولویت ‌ های خود بداند.

رئیسی با تاکید بر اینکه نخستین و مهم ‌ ترین راهکار تقویت نظم و آرامش در دانشگاه ‌ ها تبیین و رفع گره ‌ های ذهنی دانشجویان و اساتید است، سازکارها و ظرفیت ‌ های درون دانشگاه را برای حفظ نظم، انضباط و آرامش کافی دانست و افزود: دشمن می ‌ خواهد دانشگاه محل اغتشاش و ایجاد ناآرامی و بی ‌ اخلاقی باشد. باید در مقابل خواست این دشمن با قدرت و با کمک اساتید و دانشجویان بابصیرت ایستادگی کرد و دشمن را ناکام گذاشت.

در این نشست و پیش از سخنان رئیس ‌ جمهوری تعدادی از رؤسای دانشگاه ‌ های سراسر کشور به بیان دیدگاه ‌ ها و نظرات خود پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*