ملاک های انتخاب یک شرکت پشتیبانی آی تی

پشتیبانی آی تی از جمله خدماتی است که تقریبا تمامی شرکت ها و سازمان ها به آن نیاز دارند و همه آن ها برای یک بار هم که شده از این خدمات استفاده کرده اند اما ممکن است با نارضایتی هایی مواجه شده باشند و در صدد تغییر شرکت خدمات دهنده شبکه ای باشند که مشکلات شرکت فعلی آن ها را نداشته باشد.

ملاک های انتخاب یک شرکت پشتیبانی آی تی

پشتیبانی آی تی از جمله خدماتی است که تقریبا تمامی شرکت ها و سازمان ها به آن نیاز دارند و همه آن ها برای یک بار هم که شده از این خدمات استفاده کرده اند اما ممکن است با نارضایتی هایی مواجه شده باشند و در صدد تغییر شرکت خدمات دهنده شبکه ای باشند که مشکلات شرکت فعلی آن ها را نداشته باشد .

اما باید به این نکته توجه کنید که شرکتی که انتخاب می کنید هم می تواند دچار مشکلاتی باشد که برای شما جدید است و دوباره در سیکل جایگزینی شرکت پشتیبانی آی تی میروید و پروسه دائما برای شما احتمالا تکرار خواهد شد .

در ادامه نکاتی به شما گفته می شود تا مشکلات مربوط به پشتیبانی آی تی و شبکه شما در انتخاب شرکت مورد نظرتان به حداقل ممکن برسد و اگر شرکت مورد نظر مشکلاتی داشت از همان ابتدا متوجه آن بشوید و در ادامه همکاری درگیری از این بابت نداشته باشید .

نکات مهم در قرارداد پشتیبانی آی تی

در درجه اول شما باید قرارداد پشتیبانی آی تی را به دقت مطالعه نمایید و به طور کامل و دقیق در جریان جزییات قرار بگیرید و اگر با موردی برخورد کردید که در آن شک و تردید داشتید، آن را شرکت پشتیبانی آی تی در میان گذارید و درباره آن توضیح بخواهید تا تردیدی باقی نماند .

ذکر شدن جزییات در قرارداد

مهم ترین موضوع در عقد قرارداد در تمامی کسب و کار ها اجتناب از کلی نگری است، در قرارداد پشتیبانی شبکه هم به همین صورت است و باید تمام بند های قرارداد مطالعه شود و کلی گویی و جامع نگری در آن نباشد و در صورت وجود این موارد، زیر مجموعه آن درباره جزییات و قسمت های مختلف صحبت شود .

خروجی مبنا قرار بگیرد نه کمیت

قرارداد پشتیبانی آی تی را به گونه ای عقد کنید که خروجی مناسب در آن در نظر گرفته شده باشد نه کمیت کاری که قرار است از سمت شرکت آی تی مربوطه انجام شود . زمانی که شما کمیت را در نظر میگیرد و مبنای کار را بر حسب خط کش و زمان در نظر می گیرید، کارشناس پشتیبانی شبکه می تواند به راحتی مشکلی که رفع آن شاید یک ربع زمان بر باشد را چند ساعته رفع کند تا مبلغ بیشتری بتواند از شما دریافت کند .

سنجش دقت شرکت آی تی

دقت در کارهای هر شرکت و شخصی یکی از مواردی است که خروجی مناسب برای شما به همراه می آورد . اما سنجش دقت شرکت مورد نظر در ابتدا کمی سخت است ولی با توجه به برخی نکات می توان در ابتدای کار تا میزان قابل توجهی به آن پی برد

زمانی که با یک شرکت پشتیبانی شبکه تماس می گیرید و درخواست بررسی و اعلام قیمت می کنید، شرکت مورد نظر برای اعلام قیمت دقیق پشتیبانی آی تی باید کارشناس برای مجموعه شما ارسال کند و تا ایشان تمامی تجهیزات را به طور کامل و حداقل به مدت 1-2 ساعت بررسی کند . از مدت زمانی که کارشناس شبکه زمانی را صرف می کند می توان تا بخشی از دقت ایشان را مورد بررسی قرار داد .

ما در آی تی پشتیبان به آدرس itposhtiban.com مجبور هستیم برای اینکه خدمات پشتیبانی آی تی را با کیفیت بالا ارائه دهیم و برای هر پروژه در ابتدای شروع همکاری زمان زیادی را به رفع ایرادات و اصلاح ساختار اختصاص دهیم

سرعت پاسخ گویی شرکت آی تی

سرعت پاسخ گویی کارشناسان یک شرکت پشتیبانی شبکه از مهم ترین مواردی است که میتواند کیفیت سرویس دهی را حفظ کند و بالا ببرد .

شما در تماس های اولیه که با شرکت پشتیبانی آی تی می گیرید میتوانید تا میزان قابل توجهی متوجه این موضوع شوید . حتی بهتر است شما چند بار با شرکت مورد نظر تماس گرفت و بیشتر از این موضوع اطمینان کسب کنید .

سرعت رفع مشکلات آی تی و شبکه

بعد از سرعت پاسخ گویی کارشناسان آی تی نوبت به سرعت رفع مشکلات میرسد، یک شرکت پشتیبانی شبکه باید مشکلات را در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف کند و این موضوع به راحتی امکان پذیر نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد .

در ابتدای شروع همکاری کارشناس پشتیبانی آی تی پس از بررسی اولیه باید اصلاحات لازم را در شبکه مورد نظر انجام دهد . با انجام اصلاحات برخی از مشکلاتی که کاربران درگیر آن بودند رفع می شود و از طرفی دیگر کمک می کند در صورتی که مشکل جدیدی به وجود آمد در زمان کوتاهی رفع شود .

حفظ امنیت اطلاعات و شبکه

حفظ امنیت اطلاعات در شبکه حرف اول را میزند حتی اگر مدیران توجهی به آن نداشته باشند، حفظ امنیت در یک شبکه کامپیوتری و تلاش برای افزایش آن احتمال بروز مشکلات مختلف در آینده را کاهش می دهد بدون اینکه کارکنان و مدیران مجموعه در ابتدا متوجه آن شوند .

حفظ امنیت اطلاعات جنبه های زیادی زیادی دارد و چند روش و راه مختلف به طور همزمان قابل ارائه است که ادامه به مهم ترین آن ها می پردازیم

استفاده از نرم افزار های امنیتی :

آنتی ویروس ها بارز ترین مثال از نرم افزار های امنیتی هستند که اگه نسخه های مناسب با شبکه مجموعه تهیه شود و به درستی راه اندازی شود می تواند تا میزان قابل توجهی جلوی بسیاری از مشکلات امنیتی و حتی غیر امنیتی را بگیرد .

آنتی ویروس ها از ورود بد افزار ها و به ویژه نوع باج افزاری آن ها جلوگیری می کنند . هر چند قیمت خرید آنتی ویروس به دلیل وابستگی به قیمت دلار برای برخی از کسب و کار ها سنگین است اما آیا حاظر هستید اطلاعات شما بخاطر تهیه نکردن آنتی ویروس و نرم افزار های امنیتی از بین برود؟

پس به این موضوع دقت کنید که چقدر شرکت مورد نظر تاکید به استفاده از نرم افزار های امنیتی نظیر آنتی ویروس ها را برای شما دارد .

تنظیم مجوز های استاندارد دسترسی به کارکنان

تنظیم مجوزهای دسترسی درست مانع از خروج و نشت اطلاعات یک مجموعه توسط کارکنان به خارج از مجموعه می شود . همچین این موضوع می تواند از دسترسی افراد غیر مجاز به منابع و اطلاعات مجموعه شود .

استفاده از دیواره های آتش در شبکه

دیواره های آتش به طور استاندارد دستگاهی است که در لبه ی شبکه قرار می گیرد و تمام ورود و خروج های شبکه را کنترل می کند . به عبارتی دیگر فایروال ها به گونه ای در شبکه قرار میگیرد که تمامی ورود و خروج ها در شبکه بسته می شوند بجز مواردی که به آن ها نیاز است و این روش بهترین راه با مقابله با برخی خراب کاری ها در شبکه می باشد .



دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین