یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403 - 19 May 2024
کد خبر: 109685
تاریخ انتشار: 1403/02/17 08:58

انواع میکاپ صورت 2024

انواع میکاپ صورت 2024

به جرات می توان گفت تمامی خانم ها علاقه زیادی به زیباتر دیده شدن دارند و برای رسیدن به این هدف، راه ها و روش های مختلفی را امتحان می کنند. یکی از این راه ها، میکاپ کردن یا آرایش صورت است. به آرایش کردن صورت افراد با استفاده از مواد و محصولات مختلف آرایشی از قبیل کرم پودر، ریمل، رژلب، رژگونه، سایه و غیره میکاپ می گویند. اما میکاپ نیز مانند هر روش زیبایی دیگری انواع و اقسام مختلفی دارد. ما در ادامه مطلب قصد داریم در مورد انواع مختلف میکاپ و نام های مختلف آن ها با شما صحبت کرده و ویژگی های هر کدام از آن ها را بیان کنیم. چنانچه به شناخت انواع میکاپ علاقه مند هستید، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم.

میکاپ اروپایی

یکی از پرطرفدارترین انواع میکاپ، سبک اروپایی آن است. مشخصه اصلی این سبک، استفاده از رنگ های لایت بوده که در نهایت آرایشی ملایم و بسیار شیک را به وجود می آورد. در سبک اروپایی معمولا از رژ لب هایی به رنگ مات استفاده می کنند. استفاده از سایه هایی با طیف رنگی قهوه ای در کنار استفاده کم از ریمل و مژه مصنوعی می تواند ترکیبی بسیار ساده ولی در عین حال زیبا را پدید آورد. در برخی موارد آنقدر میکاپ اروپایی ساده و لایت است که شاید تصور شود هیچ آرایشی بر روی صورت فرد نیست. تمامی افرادی که زیبایی را در عین سادگی می دانند، از دوستداران سبک میکاپ اروپایی هستند. هدف از این نوع آرایش صورت بیشتر پوشاندن عیوب صورت مانند لکه های پوستی است نه تغییر زیاد چهره.

سبک کلاسیک

شاید بتوان گفت نقطه مقابل سبک میکاپ اروپایی، سبک کلاسیک بوده که از جمله قدیمی ترین روش های میکاپ به شمار می آید. به طور معمول در آرایش کلاسیک، بیشتر از رنگ های جیغ و تند استفاده می کنند. به عنوان مثال از رنگ هایی مانند قرمز یا زرشکی برای لب ها استفاده می شود. زمانی که آرایش لب خیلی جیغ باشد، در عوض آرایش چشم ملایم و لایت انجام می شود. به عبارت دیگر باید بین آرایش چشم ها و لب ها نوعی تناسب و هماهنگی برقرار باشد. کشیدن خط چشم به شکل ها و طرح های مختلف معمولا در میکاپ سبک کلاسیک دیده می شود. رنگ رژ گونه نیز در این سبک بسیار ملایم خواهد بود.

سبک شرقی

سبک آرایش شرقی نیز از دیگر سبک های پرطرفدار میکاپ صورت است. در این نوع میکاپ معمولا از رنگ های شاد و روشن استفاده می کنند و هیچ گونه محدودیتی در انتخاب رنگ ها در نظر نمی گیرند. در میکاپ سبک شرقی ممکن است از رنگ هایی مانند بنفش، سرخ آبی، قرمز و زرشکی برای سایه چشم ها و رژ لب و رژ گونه استفاده شود. استفاده از رنگ های شاد در عین سادگی و ملایم بودن این سبک، باعث جذابیت زیاد آن در بین خانم ها شده است.

سبک عربی

سبک عربی نیز از جمله سبک های آرایش است که بسیار غلیظ بوده و بعد از میکاپ افراد شاهد تغییرات زیادی در چهره خود خواهند بود. در میکاپ به سبک عربی عموما از رنگ های تیره و گرم استفاده می شود. مشخصه اصلی این سبک برجسته کردن لب ها و گونه ها است. برای این منظور از کانسیلر تیره و خط لب های کلفت استفاده می شود تا سایه روشن مناسب ایجاد شود. میکاپ به سبک عربی، آرایشی غلیظ و سنگین بوده و می تواند تغییرات چشمگیری را در چهره افراد به وجود آورد. به همین دلیل اغلب از این سبک در مراسم و جشن های بزرگ استفاده می شود و کاربردی به عنوان آرایش روزانه ندارد.

سبک هالیوودی

از جمله سبک هایی که شباهت زیاد به سبک اروپایی دارد، سبک هالیوودی است. آرایشگران در این سبک میکاپ، سعی بر حفظ چهره طبیعی و نچرال افراد دارند. بنابراین برخلاف سبک عربی افراد بعد از آرایش تغییر زیادی نخواهند کرد. نکته جالب این است که در سبک هالیوودی تضادی بین چشم ها و لب ها ایجاد می شود که می تواند بسیار زیبا و خاص باشد. در این سبک بیشتر از رنگ های نزدیک به رنگ طبیعی پوست فرد استفاده می شود تا چهره طبیعی افراد حفظ شود.

سبک لبنانی

سبک لبنانی نیز مانند سبک عربی از جمله سبک های آرایش غلیظ هستند. در سبک لبنانی از کرم پودر های چرب و سنگین بر روی پوست صورت فرد استفاده می شود. در این سبک بیشتر بر روی چشم ها تمرکز شده و از خط چشم های کلفت و گربه ای همراه با سایه های غلیظ و تیره استفاده می کنند. به علاوه از مژه های مصنوعی فراوان بر روی چشم ها استفاده می شود. آرایش صورت به سبک لبنانی آنقدر غلیظ است که منجر به تغییر فراوان در چهره افراد خواهد شد. همانند سبک عربی، آرایش لبنانی نیز بیشتر برای مراسم ها و جشن های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

سبک خلیجی

سبک خلیجی یکی دیگر از سبک های مورد علاقه بسیاری از خانم ها است. این سبک میکاپ صورت بیشتر در بین افرادی که در حوزه خلیج فارس و یا کشور های عربی سکونت دارند، رایج است. در این سبک آرایش خط چشم های پهن و طرح دار بر روی چشم ها کشیده می شود. مانند سبک لبنانی تمرکز بر روی چشم ها بوده و فرد پس از اتمام کار میکاپ تغییر زیادی خواهد کرد. از طرفی در این سبک آرایش باید از رنگ های ملایم و لایت برای لب ها و گونه ها استفاده شود تا تمرکز اصلی بر روی چشم ها باقی بماند.

سبک مصری

از دیگر سبک های میکاپ، می توان به میکاپ مصری اشاره کرد. در میکاپ مصری بیشتر از رنگ های مصی، طلایی و بژ استفاده شده و خط چشم های بلند کشیده می شود. خط چشم در میکاپ مصری باید به طور موازی و مساوی در بالا و پایین چشم ها کشیده شود. در این سبک میکاپ بیشترین تمرکز بر روی چشم ها بوده و آرایش سایر قسمت های صورت به صورت ملایم و لایت است. همچنین در انتخاب رنگ رژ لب و رژ گونه به رنگ چشم افراد توجه خاصی می شود.

بهترین میکاپ آرتیست های تهران و ایران

برای انجام انواع میکاپ و جدید ترین میکاپ های صورت سال 2024 می توانید به بهترین میکاپ آرتیست های تهران و ایران مراجعه کنید . در سایت میلان استودیو ما تک تک بهترین میکاپ آرتیست ها را معرفی کرده ایم . 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4mprz5